סגור
רכב טסלה 3
טסלה 3. המסירה תידחה לקיץ

המלאי אזל, וטסלה מזיזה את מועדי האספקה לקיץ

בעקבות ההוזלה שפרסמה יצרנית הרכב החשמלי, תידחה אספקת המכוניות בחלק מהדגמים - והיא תקפה לישראל בלבד; לקוחות שיזמינו טסלה 3 בגרסה התחלתית יקבלו אותה רק לקראת מאי-יוני; מועדי ההזמנה לגרסת הלונג ריינג' לא השתנו, והרכב יסופק במועד - ינואר-פברואר

הוזלת טסלה בינואר עשתה את שלה, ומועדי האספקה של היצרנית בישראל בחלק מהגרסאות זזו כעת לקיץ הקרוב, כך מודיעה החברה.
בהתאם לכך לקוחות שיזמינו כעת טסלה 3 חדשה בגרסה ההתחלתית, ה-RWD, יקבלו אותה לקראת החודשים מאי-יוני. גם לקוחות שיזמינו כעת את פרפורמנס יקבלו אותה בחודשים אלה. לעומת זאת, מועדי האספקה של גרסת הביניים - הלונג ריינג' - עדיין עומדים על החודש הנוכחי והחודש הבא. מועדי האספקה של טסלה מודל Y לא השתנו, ורכבי הכביש-שטח החשמליים יסופקו ללקוחות במהלך החודשיים הקרובים.
באופן מעניין, בניגוד לדחיית מועדי האספקה הקודמת של טסלה, אשר נרשמה לפני שבועיים בלבד, הפעם הודעתה של היצרנית על אספקת רכבים רק לקראת הקיץ הקרוב תקפה אך ורק לשוק הרכב הישראלי. כלומר בטסלה גרמניה וטסלה צרפת לדוגמה מועדי האספקה לדגם 3 עדיין עומדים על החודשיים הקרובים.
גורמים אשר מקורבים לטסלה ישראל מעריכים שהחברה מחזיקה כעת באחד מצברי ההזמנות הגדולים ביותר בתולדות החברה, עם מעל ל-4,000 הזמנות שרובן מיועד להגיע לארץ בחודש מרץ.
מעבר לכך לדבר יש משמעות חשובה ללקוחות: מדובר באספקה שקרובה כבר למועד בו תוצג טסלה 3 המשודרגת, אך כנראה גם מועד שעד להגעתו החברה תעלה מחירים.
לצד הודעתה של טסלה על הזזה של מועדי האספקה של חלק מהדגמים, היצרנית חוזרת להציע בישראל מכוניות וזאת באופן ישיר ממלאי החברה, אבל המחירים של המכוניות המוצעות באספקה מידית אינם נמוכים ממחירי היצרנית לרכב חדש, ובמקרה של רכבים שאספקתם רחוקה מדובר במחירים שהם לעתים גבוהים יותר. לדוגמה כעת ניתן לרכוש טסלה 3 RWD באספקה מידית כאשר מכונית ברמת הגימור הספציפית אשר מוצעת על ידי היצרן מוצעת במחיר של 223 אלף שקל. מחירה של מכונית כזאת אשר מוזמנת כעת חדשה על ידי לקוחות - ומיועדת להגעה בחודש מאי-יוני - הוא 215 אלף שקל. במקרה של גרסת הביניים - הלונג ריינג' - ניתן לרכוש מכוניות באספקה מיידית במחיר שאינו שונה ממחיר טסלה לרכבים שבכל מקרה יגיעו ללקוחות בחודשיים הקרובים, כלומר 252 אלף שקל.