סגור

טויוטה תסייע לסוזוקי ולדייהטסו בפיתוח רכב חשמלי

במיזם יחזיקו טויוטה ב-60% וסוזוקי ודייהטסו ב-10%. סוזוקי וגם דייהטסו הן יצרניות שאינן משקיעות בטכנולוגיות מתקדמות, והדבר מקשה עליהן לחדור לשוק האירופי. טויוטה גם תסייע להן לייצר מכוניות קיי – קטגוריית מכוניות עירוניות קטנות שקיימות רק ביפן

סוזוקי ודייהטסו יצטרפו ל-JV של טויוטה, שעוסק ברכב מסחרי חשמלי וברכב מסחרי אוטונומי, כך הודיעו שלוש החברות. במסגרת זו יחזיקו סוזוקי ודייהטסו ב-10% מהפרויקט, וטויוטה ב-60%.
שותפות כזו בין יצרני רכב אינה חריגה, אבל יש לה משמעות הרבה יותר גדולה בהתחשב באקלים הנוכחי בענף הרכב העולמי. עבור שוק הרכב הישראלי, דייהטסו וסוזוקי הן מותגים גדולים, אבל בזירה העולמית הן נחשבות ליצרניות רכב שמשחקות בעיקר בחצר האחורית של התעשייה העולמית. מדובר במותגים שממוקדים בעיקר בשיווק במזרח הרחוק, אינם מחזיקים כמעט בכלל נציגויות בארצות הברית, ובחלק מהמקרים גם לא רואים טעם בפיתוח דגמים מתקדמים שיעמדו בתקינה האירופית. דייהטסו חדלה לפני כעשור לפתח מכוניות שיענו על כללי התקינה האירופית, מה שהוציא אותה מהשוק הישראלי. סוזוקי נאלצת למצוא פתרונות יצירתיים כדי להמשיך ולשווק באירופה.
1 צפייה בגלריה
קיי של סוזוקי
קיי של סוזוקי
קיי של סוזוקי
(צילום תומר הדר)
סוזוקי ודייהטסו אינן משקיעות בטכנולוגיות מתקדמות את אותם סכומים שמשקיעות היצרניות הגדולות, מה שעדיין מאפשר שימוש בשווקים במזרח הרחוק, אבל לא יאפשר שיווק רכב בטווח הארוך. לכן הן יזדקקו למומחיות של טויוטה, שתאפשר להן לפתח רכבים מסחריים חשמליים ואוטונומיים.
אבל חשוב מכך: סוזוקי ודייהטסו יזדקקו למומחיות של טויוטה כדי לייצר מכוניות קיי, מכוניות עירוניות קטנות שקיימות רק ביפן, ותופסות חלק ניכר מהשוק היפני.
מכוניות קיי נועדו מלכתחילה להיות בראש ובראשונה חסכוניות, ולכן השלטונות ביפן דוחפים להכנסת מערכות הינע חשמליות במכוניות כאלה, ולסוזוקי ולדייהטסו אין הטכנולוגיה העדכנית ביותר בתחום. האתגר המשמעותי ביותר שלהן הוא ליצור רכב חשמלי שישתמש בסוללת ליתיום איון וימשיך להיות זול לרכישה.