סגור
אלון מאסק הבעלים של טסלה ספייס איקס X
אלון מאסק הבעלים של טסלה (צילום: Kirsty Wigglesworth | AP)

אלון מאסק: "בלי הסכמי סחר, יצרני רכב סינים ישמידו את שאר המתחרים"

הדברים נאמרו על ידי מנכ"ל טסלה בשיחת רקע שקיים השבוע לקראת פרסום הדו"חות. טסלה ו-BYD הסינית נמצאות בקרב צמוד על שוק הרכב החשמלי העולמי וההצהרות מצביעות על על כך שגם הוא - כמו באירופה - חושש מהיריב הסיני

"בהיעדר הסכמי סחר שיטילו הגבלות על יצרני הרכב הסינים, החשמליות הסיניות ישמידו את המתחרים", הצהרה זו נמסרה לתקשורת במהלך שיחת רקע שקיים השבוע אלון מאסק לקראת פרסום דו"חות טסלה לרבעון האחרון של 2023 שפורסמו אתמול (ד').
טסלה ו-BYD הסינית נמצאות מספר שנים בקרב צמוד על שוק הרכב החשמלי העולמי, והצהרותיו של מאסק מצביעות על על כך שגם הוא קורא להטלת מגבלות סחר כמפי שכבר מתגבשות באירופה, זאת מחשש לחדירה מסיבית של יצרני רכב סינים.
על פי נתונים שפורסמו בשבוע שעבר באירופה על ידי פירמת האנליסטים DATAFORCE, טסלה מודל Y היא המכונית הנמכרת ביותר ביבשת אשתקד ואילו BYD כלל לא הצליחה להיכנס לרשימת 50 הדגמים הנמכרים, אבל מצב זה צפוי להשתנות. מעבר לכך, בשווקים רבים שאינם מערביים - החל בתאילנד וכלה במדינות בדרום אמריקה - BYD כבר מבצעת מהלכי כניסה שעתידים להגדיל את היקף מכירותיה באופן ניכר.
לדברי מאסק שצוטטו בתקשורת האמריקאית: "יצרני הרכב הסינים מאוד תחרותיים ויזכו להצלחה ניכרת מחוץ לסין שתיקבע בהתאם להסכמי סחר ומכסי מגן, אם אלה ייקבעו. אם הסכמי סחר ומכסי מגן לא ייקבעו, הסינים ישמידו את רוב יצרני הרכב הקיימים כיום בעולם".
השבוע פורסם כי טסלה נערכת להצגת דגם עממי במהלך 2025. העיתוי אינו מפתיע: בדוחו"ת שפורסמו הופיעו נתונים שלא עמדו בציפיות האנליסטים והיצרנית תידרש "לשלוף שפן מהכובע" במוקדם או במאוחר. קצב החדירה של BYD לשווקי מפתח חדשים, במיוחד עם חשמליות עממיות כמו אטו 3 והדולפין, רק מדגיש את העובדה שלטסלה אין נכון להיום מכונית חשמלית קטנה ועממית.