סגור
אלון מאסק
אלון מאסק (צילום: רויטרס)

סוף-סוף טסלה עממית? מאסק: מפתחים פלטפורמה חדשה

לפי מייסד ומנכ"ל יצרנית הרכב החשמלי, הפלטפורמה תשמש כבסיס לדגם עממי עתידי של החברה שמחירו יהיה כחצי מזה של טסלה 3; המהלך יאפשר לטסלה להתחרות בדגמים העממיים הסיניים שמציפים את שוקי הליבה

טסלה החלה בפיתוח פלטפורמה חדשה לרכב חשמלי עממי, כך ציין אלון מאסק במהלך אירוע שקיימה היצרנית עם פרסום דו"חות הרבעון השלישי.
לפי מייסד ומנכ"ל טסלה, הפלטפורמה החדשה תשמש כבסיס לדגם עממי עתידי של החברה שמחירו יהיה כחצי מזה של טסלה 3. כיום מכוניות חדשות מבוססות על פלטפורמות המאכלסות בתוכן את סוללות הרכב, את התשתית למערכות האלקטרוניות - ויותר מכך גם תשתית לפיתוחים עתידיים, כלומר יכולת לתמוך ברכיבים שונים שיצרן הרכב יבחר להטמיע בדגמים שהוא צפוי לייצר. בשבוע שעבר לדוגמה הודיעה יונדאי על פיתוח עתידי של שתי פלטפורמות לרכב מסחרי ולמכוניות נוסעים שיוצגו בעתיד.
מעבר לכך, כיום פלטפורמות הן גם מודולריות, כלומר ניתן לשנות במקרים מסוימים את ממדיהן כדי שישמשו רכבים בגדלים שונים מקטגוריות שונות. זאת בלי שיצרן הרכב יצטרך להקצות משאבים לפיתוח פלטפורמה חדשה עבור כלי רכב מקטגוריות חדשות (למשל רכבי מנהלים או רכבי כביש-שטח).
יתרה מזאת, לפי דברי מאסק אשר צוטטו בתקשורת האמריקאית, הפלטפורמה החדשה מיועדת "לייצר יותר מכירות מכל דגמי טסלה". בפועל ההצהרה על טסלה עממית מתבקשת: החברה אינה מייצרת כיום מכונית קטנה, ומחירי טסלה 3 וטסלה מודל Y זינקו מספר פעמים במהלך השנה החולפת (מחירי ה-3 עלו בישראל שש פעמים מאז חדירת המותג - ל-242 אלף שקל לגרסת בסיס ללא תוספות), מה שמשאיר שוקי ליבה, למשל השוק האירופי, חשופים לכניסה של מותגים סיניים כמו BYD שכן מציעים מכוניות חשמליות עממיות.