סגור

REE הישראלית מציגה ב-CES: שלדת רכב חשמלית עם טווח של כ-600 ק"מ

החברה חשפה את הפלטפורמה בתערוכת הטכנולוגיה בלאס וגאס, המיועדת לשרת רכבים מסחריים ובייחוד רכבי חלוקה עירוניים שייסעו במהירות של עד 130 קמ"ש, בטווח של 595 קילומטרים בין טעינות

עם פתיחת תערוכת CES בלאס וגאס ארה"ב, REE הישראלית חושפת פלטפורמה (שלדה) חדשה המיועדת לשרת רכבים מסחריים.


לפי REE, הפלטפורמה שהיצרנית מכנה 7P משתרעת על אורך של עד 7.6 מטרים - כלומר הרכבים המסחריים אשר יבנו על בסיס הפלטפורמה הישראלית יוכלו להיות רכבים באורך של עד 7.6 מטרים.
רוחבה של הפלטפורמה הוא עד 2.4 מטרים ויכולת נשיאת המטען היא ארבע טונות. המהירות המרבית היא כ-130 קילומטרים לשעה, כלומר REE מייעדת את הפלטפורמה בעיקר לשימוש ברכבי חלוקה עירוניים.

1 צפייה בגלריה
שלדת רכב חשמלית REE
שלדת רכב חשמלית REE
שלדת רכב חשמלית של REE
(REE )

ואולם, הנתונים החשובים ש-REE חשפה בתערוכת CES הם שהיצרנית מבססת את הפלטפורמה על מפרטים שהתקבלו מאחת מחברות ייצור הרכב המסחרי בארה"ב. עם זאת, REE אינה מפרטת באיזו חברה מדובר והאם בכלל התקבלו הזמנות עתידיות לרכבים מסחריים על בסיס הפלטפורמה. עוד נתון חשוב אשר נוגע לפלטפורמה החשמלית הוא הטווח: 595 קילומטרים בין טעינות.
יש לציין כי הודעתה של REE על הפלטפורמה החדשה אינה מפתיעה: במהלך השנים האחרונות גילו לא מעט יצרניות, החל בריביאן וכלה בג'נרל מוטורס את הפוטנציאל הטמון בחבירה לחברות שילוח, מה שמבטיח אלפי הזמנות של רכבים חשמליים במפרט זהה - המיועדים להגיע ללקוחות קצה שלא רק נחשבים חדשנים- אלא גם יחויבו בעתיד לשימוש ברכב חשמלי בגלל מגבלות זיהום אוויר בערים הגדולות.
ביולי שנה שעברה החלה REE להסחר בנאסד"ק, באמצעות השלמת מיזוג עם חברת ספאק בשם 10X CAPITAL VENTURE ששיקף שווי של 3.1 מיליארד דולר בעת המיזוג לחברת האוטומוטיב הישראלית.