סגור

בלעדי
חיסכון בפקודה: בצה"ל בוחנים שימוש במכוניות ליסינג משומשות

מינהל הרכש במשרד הביטחון פנה לגופים בענף הליסינג בבקשה לספק מכוניות ליסינג משומשות, כאלו ש"סיימו את חייהן" אצל לקוחות של חברות הליסינג, וכעת מיועדות לעמוד למכירה לציבור. לפי התוכנית, המיועדת לחסוך בעלויות, רכבים מיד שנייה יחליפו את רכבי האיגום היחידתיים

מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון נערך לתוכנית חדשה לחיסכון בעלויות רכבי הליסינג, כך נודע ל"כלכליסט". במסגרת התוכנית יצוידו יחידות בצה"ל ברכבי ליסינג מיד שנייה, אשר יחליפו את רכבי האיגום היחידתיים.


רכבי איגום הם רכבים משותפים, כלומר רכבים מדגמים שונים, בעיקר טנדרים קטנים שאינם צמודים לבעל דרגה מסוימת או תפקיד מסוים, ומיועדים לשימושן הכללי של היחידות. התוכנית של משרד הביטחון נבחנת בימים אלה - ובבוא היום אמורה להבשיל למכרז ליסינג.
במסגרת התוכנית פנה מנה"ר לגופים בענף הליסינג בבקשה לספק מכוניות ליסינג משומשות, כלומר כאלו אשר סיימו את "מהלך חייהן" אצל לקוחות של חברות הליסינג, וכעת מיועדות לעמוד למכירה לציבור. משך חוזה ליסינג הוא בדרך כלל שלוש שנים, כך שהמכוניות שאולי נחשבות ישנות בחברות הייטק וכבר לא הכי חדשניות – יוכלו לשמש בצי הרכב הצה"לי.

1 צפייה בגלריה
מגרש של חברת ליסינג ב תל אביב
מגרש של חברת ליסינג ב תל אביב
מגרש של חברת ליסינג
(צילום: עמית שעל)

ככלל, ליסינג למכונית ליסינג "משומשת" אשר סיימה את פרק חייה הראשון אמור להיות זול מליסינג למכונית חדשה מהניילון – והמכוניות הללו יחליפו רכבים אשר נמצאים בבעלות משרד הביטחון. יתרה מזאת, במסגרת התוכנית מיועדת חברת הליסינג אשר תספק את הרכבים בבוא היום גם לבצע את שירותי התחזוקה ברכב - כנהוג בחוזי ליסינג. השימוש במכוניות ליסינג משומשות מיועד גם להגדיל את היצע הרכבים אשר ישמשו כרכבי האיגום וירענן את הצי הקיים.
ממשרד הביטחון נמסר: "כחלק ממהלכי שיפור והתייעלות באחזקת צי הרכבים של צה"ל, נבחנת האפשרות להעביר חלק מכלי הרכב היחידתיים לליסינג יד שנייה. זאת באופן שיצמצם עלויות רכש ואחזקה מחד וישפר את זמינות הרכבים מאידך. כחלק מהבדיקה פרסם מנה"ר בקשה לקבלת מידע מחברות הרכב (rfi), ובהתאם להצעות שיתקבלו יוחלט אם לצאת למכרז".