סגור

בלעדי
אחרי ההתייקרויות: משרד הביטחון יפרסם מכרז למכוניות ליסינג היברידיות

המכוניות אשר יתמודדו במכרז שיכלול בשלב זה עשרות יחידות צפויות להיות בעיקר מדגמים משפחתיים, כדוגמת יונדאי אלנטרה הייבריד וטויוטה קורולה הייבריד; במקביל, משרד הביטחון האריך לאחרונה את תוקפו של מכרז השכרת הרכב בו זכו ב-2019 שלמה SIXT ופרי

משרד הביטחון יפרסם בקרוב מכרז חדש למכוניות ליסינג היברידיות אשר מיועדות לדרג הניהולי במשרד, כך נודע ל"כלכליסט". המכוניות אשר יתמודדו במכרז שיכלול בשלב זה עשרות יחידות צפויות להיות בעיקר מדגמים משפחתיים, כדוגמת יונדאי אלנטרה הייבריד וטויוטה קורולה הייבריד.
מבין שני דגמים אלה הקורולה התייקרה לאחרונה, ואילו מחירה של האלנטרה כבר תומחר בהתאם למחירי 2022, המשקפים את עליית מס הקנייה על המכוניות ההיברידיות אשר נכנסה לתוקף בשבוע שעבר.
בתוך כך נודע ל"כלכליסט" כי משרד הביטחון האריך לאחרונה את תוקפו של מכרז השכרת הרכב בו זכו בשנת 2019 שלמה SIXT ופרי. תוקפו של המכרז הוארך בשנה, כלומר משרד הביטחון מימש את אופציית ההארכה האוטומטית אשר נקבעה בחוזה עם החברות הזוכות.
אחת הסיבות לכך היא מחסור חמור במכוניות השכרה ממנו סובלות חברות ההשכרה הישראליות, הנובע ממשבר השבבים הגלובאלי וגם מהצטיידות חלקית בלבד של חברות השכרה אשר נובעת מחוסר היערכות לקראת תיירים. בפועל, ככל הנראה פתיחה של חוזי ההשכרה הנוכחיים של משרד הביטחון מול ספקיותיו היתה גורמת לעליה משמעותית של מחירי ההשכרות.
עוד נודע ל"כלכליסט" כי ההיערכות למכרז הליסינג החשמלי הראשון של צה"ל אשר נחשפה לראשונה ב"כלכליסט" נמצאת לקראת סיום השלב הראשון, זאת לאחר שכמה דגמי רכב חשמליים הגיעו ל"קו הסיום". הפעם, בניגוד לרוב המכרזים הקודמים, מדובר בהיצע דגמים שהוא בחלקו מתוצרת סין, מה שעשוי בהחלט להיות הפעם הראשונה בה מלבד הצטיידויות נקודתיות יבחרו בצה"ל ברכב סיני.

1 צפייה בגלריה
טויוטה קורולה היברידית תערוכת הרכב פריז 2018
טויוטה קורולה היברידית תערוכת הרכב פריז 2018
טויוטה קורולה היברידית
(צילום: NDTV)