משרד התרבות והספורט רוצה להקשיח את נהלי היבוא של כלי רכב וחלפים למרוצים
כיום, מי שרוצה לייבא ארצה כלי רכב למטרת השתתפות במרוצים - ישלם מס קנייה מופחת. המשרד פרסם טיוטה לתיקון תקנות הנהיגה הספורטיבית, שמטרתה להדק את הפיקוח כדי שלא ניתן יהיה לנצל את ההנחה על מנת לעשות בכלי שימוש יומיומי. כך למשל, מעתה מי שירצה לייבא כלי או חלקי חילוף יהיה חייב להיות בעל רישיון נהיגה תחרותית
אם חשבתם שרק בעלי רכבים ואופנועים "נורמטיביים" נמצאים על הכוונת של הרגולטורים עם שורה של התייקרויות והחמרות של תקנות, חשבו שנית. משרד התרבות והספורט מתכנן להקשיח את נהלי היבוא עבור קומץ הישראלים העוסקים בספורט מוטורי - כך לפי טיוטה לתיקון תקנות הנהיגה הספורטיבית שפרסם, וצפויה להיות מאושרת תוך מספר שבועות.
כיום, מי שרוצה לייבא ארצה כלי רכב למטרת השתתפות במרוצים - ישלם מס קנייה מופחת. משרד התרבות והספורט רוצה לתקן את התקנות כך ש"ישקפו את המציאות הנוכחית", לשון הטיוטה - כלומר, להדק את הפיקוח כדי שלא ניתן יהיה לנצל את ההנחה על מנת לעשות בכלי שימוש יומיומי. יצוין כי היקף היבוא בתחום זה עומד על יחידות ספורות בשנה.
לפי התקנות החדשות, מי שייבא חלקי חילוף יהיה חייב מעתה להיות בעל רישיון נהיגה תחרותית. המטרה היא למנוע מצב בו חלקי חילוף ייובאו ללא מכס עבור כלי רכב שאינם משמשים למרוצים. סעיף נוסף קובע כי מעתה מי שייבא ארצה מכונית או אופנוע מרוץ - יהיה חייב להציג רישיון לנהיגה ספורטיבית כדי לקבל את האישור.
מעבר לאלה קובעות התקנות בטיוטה כי מי שיבקש לקבל רישיון יבוא של כלים תחרותיים יצטרך לעמוד בשורה של תנאים, למשל הצגת אישור שמעיד כי ברשות מבקש הרישיון "חזקה בבית מסחר ששטחו לא יפחת מ-50 מ"ר לתקופה שלא תפחת מ-6 חודשים וגם התחייבות כי בית המסחר מיועד לכלים תחרותיים בלבד או חלקי חילוף".






























