סגור
טנדר לורדסטאון אנדיורנס Lordstown Endurance
טנדר לורדסטאון אנדיורנס (צילום: יצרן)

הסוף של לורדסטאון: יצרנית הטנדר החשמלי מודיעה על פשיטת רגל

לפי דיווחים בארה"ב, החברה הודיעה היום על פשיטת רגל והגישה תביעה נגד פוקסקום, זאת אחרי שהצהירה על טנדר חשמלי בזמן שלא היה מוצר מוגמר בידיה. מנכ"ל לורדסטאון: "למרות מחויבותנו לשותפות, פוקסקום הכשילה והובילה אותנו לפשיטת רגל"

לורדסטאון מוטורס האמריקאית, בעברה יצרנית מצליחה "על הנייר" של טנדרים חשמליים, הודיעה על פשיטת רגל, כך מדווחים אמצעי תקשורת בארה"ב.
לפי הדיווחים, החברה הודיעה היום (ג') על פשיטת רגל וגם הגישה תביעה נגד פוקסקום, בטענה שהחברה ש"הצילה" בשעתו את לורדסטאון פעלה למעשה כדי לפגוע בה. לפי לשון הודעת החברה: "במסגרת התהליך, לורדסטאון נוקטת בפעולות משפטיות נגד הון טאי טכנולוגיה וחלק מהחברות הקשורות אליה כדוגמת פוקסקום".
לדברי אדוארד הייטאואר, נשיא לורדסטאון מוטורס ומנכ"ל החברה: "כאחת הנכנסות הראשונות לתעשיית הרכב החשמלי, יצרנו את האנדיורנס, רכב חשמלי חדשני ורב יכולת ובעל פוטנציאל מסחרי משמעותי והגענו להסכם עם פוקסקום לשותפות שתאזן את מומחיותנו כדי להפוך ליצרן גדול ומשמעותי של רכב חשמלי. למרות מיטב מאמצינו ומחויבותנו לשותפות, פוקסקום הכשילה את הביצוע והובילה אותנו לפשיטת רגל".
סיפורה של לורדסטאון מעניין - במיוחד נוכח העובדה שריוויאן, טסלה, GMC ויצרניות נוספות נמצאות במירוץ לכיבוש שוק הטנדרים החשמליים, בו החברה היתה אחת החלוצות. לורדסטאון מוטורס נוסדה בשנת 2018 על חורבותיו של מפעל לורדסטאון של ג'נרל מוטורס שחדל מלפעול - ולכן נקראת על שמו. היצרנית הצעירה הבטיחה ללקוחות טנדר חשמלי כל-אמריקאי ורב יכולת אשר נקרא "אנדיורנס". בשנת 2020 גייסה לורדסטאון 1.6 מיליארד דולר באמצעות SPAC, אך משם החל מצבה להידרדר.
שורת תחקירים בתקשורת האמריקאית חשפו שלמעשה ללורדסטאון אין כלל מוצר מוגמר ומוכן למכירה - ובמקביל טסלה וג'נרל מוטורס החלו לפרסם תמונות ראשונות של האמר החשמלי, טסלה סייברטראק ועוד טנדרים חשמליים, שבניגוד לאנדיורנס של לורדסטאון היו אמיתיים מאוד ונתמכו על ידי יצרניות ענקיות ומוכרות. מאז לורדסטאון הצליחה להשלים את הטנדר שלה, אך המכירות היו עלובות וכושר הייצור היה מוגבל מאוד. במאי 2022 חתמו לורדסטאון ופוקסקום על הסכם JV (שיתוף פעולה) שבמסגרתו היו אמורות לפתח ביחד רכבים חשמליים - ומפעל לורדסטאון יימכר לפוקסקום שתייצר את הטנדר החשמלי - מה שככל הנראה כבר לא יקרה.