סגור

"הלקוח יצטרך לבחור": טויוטה מסרבת להצהיר על מעבר לרכבים חשמליים בשוקי הליבה

בניגוד ליצרניות כגון וולוו, פורד ופולקסווגן, שזוכות לחשיפה בעיקר בשוקי המערב וכבר הצהירו על מעבר לחשמל, טויוטה שמה דגש בעיקר על שווקים שלא קיימת בהם תשתית טעינה, ולכן לא ממהרת להצהיר על חשמול כלל עולמי. "טויוטה אינה זו שצריכה לצמצם את ההיצע העומד בפני הלקוח", הסביר האחראי הטכנולוגי של היצרנית

"המטרה היא ניטרליות סביבתית והלקוחות הם אלה שיצטרכו לבחור בין רכב חשמלי לרכב בעל הנעת פלאג-אין הייבריד" - כך השיב מאסאהיקו מדאה, האחראי הטכנולוגי של טויוטה, לביקורת שהופנתה נגד החברה באספת בעלי המניות שהתקיימה היום (ד') על כך שהיא מסרבת להצהיר על מעבר לחשמל בשוקי הליבה. "לרשות הלקוחות צריך לעמוד מגוון של אפשרויות, וטויוטה אינה זו שצריכה לצמצם את ההיצע העומד בפני הלקוח", הוסיף.
עד כה הציגה יצרנית הרכב היפנית הגדולה בעולם דגם ליבה חשמלי אחד בלבד - BZ4X, שמשווק גם בישראל. המבקרים טענו כי יצרניות גדולות כגון וולוו, פורד ופולקסווגן כבר הצהירו על מעבר לחשמל בשוקי הליבה ותבעו גם מטויוטה לבצע מהלך דומה. לפי טויוטה, מכוניות היברידיות עדיין מהוות אפשרות רכישה בת קיימא בשווקים שבהם אין תשתית מתאימה לרכב חשמלי. עוד הוסיפה היצרנית כי היא בוחנת שימוש בדלקים חלופיים כגון מימן.
טויוטה כבר הודיעה בעבר כי לא תמקד את עיקר מאמציה במכוניות חשמליות. גישתה של טויוטה אכן שונה מגישת פורד, פולקסווגן ויצרניות אחרות, אבל ההבדל העיקרי אינו טמון בכוונותיה של החברה אלא ברמה ההצהרתית. חברות כגון פולקסווגן, פורד ודומותיהן זוכות בעיקר לחשיפה בשוקי המערב, ולכן ממהרות להצהיר כי ייצרו מכוניות חשמליות עד 2030 או 2035.
בפועל מי שיבדוק את האותיות הקטנות בהצהרות שמפרסמים יצרני הרכב המערביים יגלה כי בכל הקשור באפריקה, דרום אמריקה ומדינות נוספות שבהן לא קיימת תשתית מתאימה, יצרני הרכב לא ממהרים להתחייב על מעבר לרכב חשמלי. טויוטה לעומת זאת שמה דגש משמעותי דווקא על שווקים שבהם לא קיימת תשתית טעינה, החל באפריקה וכלה בדרום אמריקה, מה שמונע ממנה להצהיר על חשמול כלל עולמי ואז "להשתמש באותיות קטנות".