סגור

מרצדס מבטיחה עתיד חשמלי, בערך

היצרנית תשקיע 40 מיליארד דולר עד לשנת 2030 כדי לפתח רכבים חשמליים לשווקים מערביים בהם תקנות איכות הסביבה מחמירות. עם זאת, היא תמשיך לייצר גם רכבי בנזין לשווקים גלובליים אחרים

דיימלר, החברה האם של מרצדס בנץ חשפה היום את תכניותיה העתידיות לייצור דגמים חשמליים של מרצדס, בשנת 2030, "היכן שהתנאים יאפשרו זאת", כך על פי הודעתה.
ההודעה של מרצדס אינה מפתיעה ועיקר הדגש הוא דווקא על "האותיות הקטנות" של הצהרת החברה. בדומה ליצרניות רכב רבות אשר אינן ממקדות את עיקר המאמצים בשוק הרכב האירופי גם מרצדס בנץ יודעת היטב שכפי שחברי דירקטוריונים באירופה סומכים על היצרנית שתייצר מכוניות בעלות מנועים חשמליים, כך גם טייקונים בברית המועצות לשעבר ומתעשרים חדשים באפריקה ידרשו מן היצרנית להמשיך ולייצר את המכונית החביבה עליהם וזאת למרות שאין להם שום דרך לטעון אותה בחשמל, כך שבפועל מה שמרצדס מסבירה בהצהרתה הוא שהיצרנית תייצר מכוניות לשווקים מערביים שבהם תקנות איכות הסביבה הולכות ומוקשחות, אבל גם לשווקים גלובליים אחרים, שבהם יתכן שמכוניות חשמליות לעולם לא יהיו נפוצות, אבל לתושביהם בהחלט יש מספיק כסף כדי לרכוש את המכונית הגרמנית החביבה עליהם.
1 צפייה בגלריה
מרצדס EQC
מרצדס EQC
מרצדס EQC
(יצרן)

לפי הצהרותיה של דיימלר, היצרנית תשקיע כ 40 מיליארד יורו בין השנים 2022 ל- 2030 כדי לפתח רכבים חשמליים. לפי תחזיות, היצרנית צופה כי משנת 2025 מכוניות כל-חשמליות ומכוניות היברידיות יתפסו כ-50% ממכירות היצרנית הגרמנית. במסגרת זו יושקו בשנת 2025 שלוש פלטפורמות לרכב חשמלי, ומשנת 2025 כל דגמי החברה יכללו גם אפשרות לרכישת גרסה חשמלית מלאה.