סגור

פולקסווגן תציג מכונית קונספט - בסיוע אפולו פאואר הישראלית

סולארפוינט, חברת בת של אפולו פאואר, קיבלה הזמנה מפולקסווגן העולמית לתכנון מכונית אב-טיפוס בעלת פתרון סולארי; היקף העסקה עומד על כמה עשרות אלפי יורו בלבד, אך לעובדה שהיצרנית מציגה בכלל מכונית כזו, בעלת יכולת טעינה מהשמש, יש חשיבות רבה

פולקסווגן העולמית חושפת טפח מתוכניותיה העתידיות – באמצעות אפולו פאואר הישראלית; כך, לפי הודעת החברה אשר מתמחה בפיתוח ויצור של יריעות סולאריות.
סולארפוינט, חברת בת של אפולו פאואר, קיבלה הזמנה מפולקסווגן העולמית לתכנון קונספט לפתרון סולארי למכוניות קונספט של היצרנית. בעולם הרכב, מכונית קונספט פירושה מכונית תצוגה, כלומר מכונית אב-טיפוס אשר מוצגת על ידי יצרן הרכב בתערוכות ובפני משקיעים פוטנציאליים – ומיועדת למדוד גם את תגובת הקהל לדגם העתידי, אם וכשר יוצג, וגם את תגובתם של המשקיעים.
העובדה שמדובר במכונית קונספט בודדה, כלומר מכונית אב-טיפוס שבפועל אינה מיועדת למכירה, מסבירה את היקף העסקה: כמה עשרות אלפי יורו, כך לפי הדיווח של פולקסווגן. עם זאת, לעובדה שפולקסווגן מציגה בכלל מכונית כזו, בעלת יכולת טעינה מהשמש, יש חשיבות רבה: פולקסווגן נמצאת בעיצומו של מהלך גלובאלי לפיתוח של רכבים חשמליים, וכבר הציגה את סדרת דגמי ה-ID החשמליים מתוך כוונה לייצר בשנת 2030 בעיקר מכוניות חשמליות.
1 צפייה בגלריה
מפעל פולקסווגן ב וולפסבורג גרמניה
מפעל פולקסווגן ב וולפסבורג גרמניה
מפעל של פולקסווגן בוולפסבורג, גרמניה
(EPA)
עם זאת, כפי שאפילו מנכ"ל פולקסווגן גילה, יש גבול לפריסתן של עמדות טעינה זמינות לרכב חשמלי, וסביר להניח שבעתיד הלא רחוק פולקסווגן תראה בטעינה סולארית פתרון בר קיימא ומהותי לבעיית הטווח ומגבלות רשתות הטעינה של הרכב החשמלי.