סגור

אפולו פאוור תקים מפעל שיגדיל פי 21 את ייצור היריעות הסולאריות שלה

חברת האנרגיה הסולארית הודיעה על הקמת מפעל לייצור אוטומטי של יריעה סולארית גמישה, המפעל יוקם ביקנעם בעלות 21 מיליון יורו

חברת האנרגיה הסולארית אפולו פאוור הודיעה היום כי החלה בהקמת מפעל חדש לייצור אוטומטי של יריעה סולארית גמישה.
המפעל החדש ימוקם באיזור התעשייה מבוא כרמל (סמוך למשרדי החברה ביקנעם) וצפוי להיות בעל תפוקת יצור אנרגיה שנתית מרבית של 190 מגה וואט (לעומת כ-9 מגה וואט בלבד שהם כושר היצור של החברה כיום).
הדיווח הוא בהמשך לדיווחיה הקודמים של החברה על בחינת אפשרות להגדלת יכולת הייצור בשוק הסולאר ובהמשך להתקשרות עם תדיראן סולאר לשיווק מוצרים סולאריים לשימוש על גגות וקירות של מבנים.
החברה מעריכה כי סכום ההשקעה בהקמת המפעל, כולל השקעה במכונות וציוד, יעמוד על כ-21 מיליון יורו והקמתו תושלם בעוד כשנה, ברבעון השלישי של 2022. לאחרונה גייסה החברה גייסה 124 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות להפניקס ומור.
אפולו פאוור, באמצעות החברה הבת סולארפיינט, מפתחת, מייצרת ומוכרת מוצרים מבוססים על טכנולוגיה של יריעה סולארית גמישה הניתנת ליישום במגוון שימושים, וייעודה להפוך כל משטח תחת פני השמש למשטח מייצר חשמל.

1 צפייה בגלריה
יריעה של אפולו פאוור במפעל ביקנעם
יריעה של אפולו פאוור במפעל ביקנעם
יריעה של אפולו פאוור
(אפולו פאוור)
מפעל הייצור צפוי לכלול שני חלקים עיקריים אשר מיועדים להירכש משני יצרנים שונים. סולארפיינט מנהלת מו"מ עם יצרן אירופאי לרכישת החלק הראשון. לצורך הקמת חלקו השני של המפעל, התקשרה סולארפיינט עם יצרן אירופאי אחר, המתמחה בבניית קווי ייצור ומכונות לתעשיית הסולאר, היקף ההסכם מוערך בכ-7.5 מיליון יורו.
להערכת החברה, בכפוף בין היתר לאספקה והתקנה המוצלחת והמלאה של החלק הראשון והשני ממפעל הייצור, רכש ציוד משלים, ביצוע התאמות למבני הייצור והצטיידות בחומרי גלם, החברה תהיה ערוכה לספק מענה לביקושי לקוחות בתחום הסולאר הצף ובתחום המבנים עד לתפוקת ייצור שנתית מרבית של כ-190 מגה וואט.
החברה חתמה עם תדיראן סולאר על הסכם למכירה מסחרית ראשונה של 26 מגה וואט, והיקף ההתקשרות הוערך בכ-10 מיליון דולר.
על פי מזכר העקרונות, אפולו פאוור תעניק לתדיראן זכות בלעדית לשלוש שנים לשיווק והפצה בישראל של מוצרים סולאריים שפיתחה לצורך שימוש על גגות או קירות של מבנים פרטיים, מסחריים ותעשייתיים. בין אלה: גגות קלים ותשתיות לחקלאות – למשל פרגולות, גגות שאין אישור להתקין עליהם פאנלים סולאריים רגילים וחממות.
עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור, מסר: "זוהי אבן דרך משמעותית עבור החברה, היא מסמנת את התממשות החזון להפצת היריעה בשוק הסולאר בעולם ותאפשר לנו לספק את הביקושים המתגברים שנוצרו בשוק בתקופה האחרונה. בחרנו למקד את תוצרת המפעל התעשייתי הראשון שלנו לתחומי הסולאר הצף ולתחום המבנים, בהם אנו חווים ביקושים גדולים. בנוסף היה לנו חשוב להקים את המפעל דוקא בישראל בדגש על אזור הצפון".
יום טוב סמיה, יו"ר אפולו פאוור, מסר: "אנו מייחסים חשיבות רבה להקמת מפעל ראשון בישראל לייצור תעשייתי של יריעות סולאריות גמישות".