סגור

מנכ"ל פולקסוואגן רק ביקש להטעין את הרכב החשמלי שלו - זה מה שקרה

הרברט דיס הגיע במהלך חופשה באיטליה עם הפולקסווגן ID 3 שלו לעמדת טעינה של IONITY, מיזם הטענת הרכבים הענק של פולקסווגן, ב.מ.וו ושותפות נוספות, ויצא מזועזע לאחר שלא היה ביכולתו למצוא שקע פעיל

במהלך השנה האחרונה הלכה ונוצרה בישראל "תרבות עמדות טעינה", שחלק ממאפייניה אינם נעימים כלל: במקרים רבים עמדות הטעינה לרכב חשמלי, אשר פרוסות ברחבי הארץ, אינן פעילות - ובעלי מכוניות חשמליות אשר מגיעים "על אדי חשמל" נאלצים להזמין גרר. במקרים אחרים, כמו זה שאירע בצומת דבירה לפני כמה שבועות, מכונית פגעה בעמדה והשביתה ציוד בשווי מאות אלפי שקלים, ובמקרים אחרים בעליה של המכונית החשמלית הראשונה שהגיעה לעמדה מחבר את המכונית לטעינה של עשרים דקות, אך נכנס למסעדה הסמוכה כדי להזמין ארוחה שאורכת ארבעים דקות.
2 צפייה בגלריה
תחנת טעינה רכב חשמלי IONITY איטליה מנכ"ל פולקסוואגן
תחנת טעינה רכב חשמלי IONITY איטליה מנכ"ל פולקסוואגן
תחנת טעינת רכב חשמלי של IONITY, איטליה
(צילום: Linkedin)
מקרה מסוג זה אירע לאחרונה דווקא לאחד האנשים החזקים ביותר בתעשיית הרכב העולמית: הרברט דיס, מנכ"ל פולקסווגן העולמית, ששהה בחופשה באיטליה והגיע עם הפולקסווגן ID 3 שלו לעמדת טעינה של IONITY, מיזם הטענת הרכבים הענק של פולקסווגן, ב.מ.וו ושותפות נוספות.
2 צפייה בגלריה
הרבט דיס מנכ"ל פולקסוואגן רכב חשמלי ID.3
הרבט דיס מנכ"ל פולקסוואגן רכב חשמלי ID.3
הרבט דיס ורכב פולקסווגן ID 3
(צילום: AP)
דיס תיאר בנימוס גרמני מאופק במדיה החברתית את מה שאירע לו בעמדת הטעינה, וציין כי לא היה ביכולתו למצוא שקע פעיל: "המשכתי לנסוע לעיירה טרנטו", הסביר דיס, וציין: "אין שירותים! אין קפה! עמדת טעינה שאינה פועלת! מצב עלוב! IONITY סיפקה חוויית טעינה מאוד לא יוקרתית".
הביקורת של דיס מצטרפת לתלונות נוספות מצד המעורבים במיזם IONITY. כך למשל, סילק באגשק, מנהל השיווק בפולקסווגן, טען בשנה שעברה שמחירי הטעינה גבוהים מדי, ואילו מנכ"ל אאודי מרקוס דיוסמן אמר לעיתון הגרמני Handelsblatt בינואר שאאודי שוקלת להקים תשתית טעינה משל עצמה בערים הגדולות.
יצרניות הרכב הגרמניות תופסות את תשתית הטעינה כנקודת התורפה של המאמצים שלהן לצמצם פערים בתחום מטסלה. מכירות המכוניות החשמליות שולשו באירופה בשנה שעברה, והחשש של החברות הוא שתורים ארוכים בתחנות הטעינה יבריחו קונים פוטנציאלים נוספים.
מנכ"ל IONITY, מייקל האיישך, אמר מוקדם יותר השנה כי במיזם מנהלים שיחות עם בעלי המניות כדי להרחיב משמעותית את רשת התחנות באירופה, על מנת לעמוד בקצב העלייה במכירות.