סגור
מוסף שבועי 22.3.18 חניון רכבת בית יהושוע
חניון רכבת בבית יהושוע (צילום: יאיר שגיא)

רכבת ישראל שוב רוצה לטעון את המכוניות החשמליות

הרכבת הפיצה קול קורא לפריסה של עמדות טעינה בתחנות הרכבת. ב-2019 כבר הופץ קול קורא באותו עניין, אך הוא לא הניב תוצאות

רכבת ישראל נערכת לפריסה של עמדות טעינה בתחנות רכבת ברחבי הארץ, כך על פי קול קורא (RFI) שהפיצה רכבת ישראל בקרב ספקיה. מטרת הקול קורא היא לקבוע את מידת העניין של ספקים במכרז עתידי וגם את מידת השתלמות הפרויקט.
לרכבת ישראל יש עשרות חניונים, כך שפריסה של עמדות טעינה בחניוני הרכבת תהפוך אותה לגוף בעל פריסה נרחבת מאוד של עמדות טעינה. הקול הקורא שמפרסמת רכבת ישראל אינו הראשון שמתפרסם בנושא.
ב-2019 פורסם קול קורא להקמת עמדות טעינה בחניוני הרכבת, אך הוא לא הניב תוצאות. למעשה, רכבת ישראל הודיעה גם בשנת 2008 על הקמת עמדות טעינה בחניוניה בשיתוף עם בטר פלייס שמאז קרסה. ואולם, עיקרי ההבדל בין מסמכי הרכבת מ 2019 ומסמכיה מ 2024 הוא פירוט מודל הרווח. בעבר, כשמספר המכוניות החשמליות בכבישי ישראל היה זעום, נקבע כי עם חיבור עמדות הטעינה לרשת החשמל – יועבר לרכבת תשלום עבור הטעינה. (זהו נוסח ראשוני וקצר שפורסם דאז בקול הקורא). לעומת זאת – כיום נוסח הקול הקורא של הרכבת מציין כי גופים המעוניינים להשתתף ידרשו להגיש לרכבת הצעת מחיר לקילוואט/שעה שיגבה מבעלי הרכב החשמלי שיטענו את מכוניתם ברכבת, לפרט את עלות הקמת עמדות הטעינה (ב RFI משנת 2019 מציינת הרכבת כי ההתקנה תהיה על חשבון חברת הטעינה) וגם לפרט כמה עמלה על כל טעינה תועבר לרכבת ישראל.