סגור
מבחן רכב קיה ספורטאז הייבריד
קיה ספורטאז' הייבריד (צילום: טל אזולאי)

בפעם השנייה תוך 5 חודשים: יבואנית קיה מעלה מחירים; דגמי קרניבל, ספורטאז' ופיקנטו מתייקרים

טלקאר, שרק בדצמבר האחרון ייקרה שורה ארוכה של דגמי קיה, שוב מעלה מחירים. קיה פיקנטו LX, הנחשבת לזולה ביותר של קיה, מתייקרת באלף שקל ותעלה 99 אלף שקל; קיה ספורטאז' אורבן מתייקרת ב-2,000 שקל ל-177 אלף שקל, וקיה קרניבל EX מתייקרת ב-6,000 שקל ל-276 אלף שקל

בפעם השנייה בתוך חמישה חודשים יבואנית קיה טלקאר מעלה את המחיר של חלק מדגמי היצרנית. על פי מחירון חדש שפרסמה טלקאר, ההתייקרויות מתרחשות במספר דגמי ליבה של היצרנית הקוריאנית. רק בדצמבר האחרון העלתה קיה את המחיר של מספר רב של דגמים.
על פי המחירון החדש, מחירה של קיה פיקנטו ברמת גימור LX יעלה באלף שקלים ל-99 אלף שקל. דגם קיה ספורטאז' ברמת גימור "אורבן" מתייקר ב-2,000 שקל ל –177 אלף שקל, ואילו דגם קיה קרניבל EX מתייקר ב-6,000 שקל, ומחירו כעת יעמוד על 276 אלף שקלים.
לפי הערכות בענף הרכב, במהלך השבועות הקרובים צפויים יבואני רכב נוספים להודיע על "התייקרות זוחלת" (כלומר, התייקרות בסכומים קטנים שתתבצע על פני כמה חודשים) של דגמים שמיוצרים במזרח הרחוק ועלויות השינוע שלהם עלו בעקבות משבר החות'ים. במקביל, העלייה במחירי השינוע הובילה גם להגדלה של נטל המס המוטל על המכוניות עקב העובדה שגם על עלויות אלה מוטל מס.