סגור

פרסום ראשון
רשמית: החובה להתקין קשת התהפכות בטרקטורונים תבוטל בראשית 2022

הבשורה מגיעה, לאחר שבמשרד התחבורה החלו בתהליך בחינה של ביטול קשת ההתהפכות כבר לפני מספר שבועות. מאז שנכנסה התקנה לתוקף בשנות ה-90, חלו תהליכי פיתוח ניכרים בטרקטורוני הפנאי, כשהתקנת הקשת עשויה אפילו לגרום לפציעה של הרוכב במקרה חירום

משרד התחבורה ביטל את חובת התקנת קשת ההתהפכות בטרקטורונים, אך שינוי חקיקה זה יכנס לתוקף רק ב-1 בינואר 2022. כך עולה מקובץ תיקונים לתקנות התעבורה שפורסם השבוע.
כפי שנחשף ב"כלכליסט" - במשרד התחבורה החלו תהליך בחינה של ביטול קשת ההתהפכות כבר לפני מספר שבועות, אך הדגישו כי נושא האישור הסופי טרם הוחלט. כעת כאמור עולה מקובץ התקנות כי כן התקבלה החלטה בנושא.
1 צפייה בגלריה
צעיר נוהג ב טרקטורון בתוך שדה כלניות פנאי
צעיר נוהג ב טרקטורון בתוך שדה כלניות פנאי
צעיר נוהג בטרקטורון
(צילום: רועי עידן)
על פי הנוסח שאושר, מהגדרות החוק הוסרה לחלוטין ההתייחסות למסגרת בטיחות אחורית והוסרה ההתייחסות לכך שהחובה תקפה לגבי טרקטורון. המשמעות במקרה כזה היא שעד ה-1 בינואר חייבים טרקטורונים עדיין בנסיעה עם קשת ההתהפכות. בפועל, לנוכח שינוי התקנות ספק אם עדיין תתקיים אכיפה של הנושא.
חובת התקנת קשת התהפכות בטרקטורונים נחקקה במהלך שנות ה-90, עם תחילת היבוא המאסיבי של טרקטורונים לישראל ככלים חקלאיים. מאז עבר שוק הטרקטורונים תהליכי פיתוח ניכרים כאשר מספר טרקטורוני הפנאי הלך וגדל - כאשר בטרקטורונים אלה התקנה של קשת התהפכות אפילו עלולה לגרום לפציעה של הרוכב במקרה חירום.