סגור

חפשו את הנרטיב - המדריך לניהול המותג הארגוני

איך הופכים את הארגון למותג נחשק? איך משתמשים בכלי מדיה הדיגיטלית והקהילות כדי לייצר אימפקט? ואיך רותמים את העובדים להיות חלק בלתי נפרד מהסיפור

הקרב המחריף על הטאלנטים, השקיפות של הסושיאל מדיה (אם אתה לא מספר את הסיפור שלך מישהו אחר מספר אותו במקומך) וההשפעה ההולכת וגדלה של התדמית הארגונית על מוטיבציות הקנייה של הצרכנים – העבירו השנה את ה׳מיתוג הארגוני׳ ו׳מיתוג המעסיק’ לראש סדר היום של חברות רבות.
ההבנה כי יש לנהל את הביקוש של המותג הארגוני, בדיוק כפי שמותגים מנהלים ביקושים בעולם המסחרי, הולכת ותופסת מקום. ועמה התפיסה כי ישנה משמעות הולכת וגדלה בעיני עובדים, מועמדים, לקוחות ומגוון מחזיקי העניין של הארגון – למהות, לייעוד, למיתולוגיה, לתרבות ולרוח הארגונית. איך הופכים את הארגון למותג נחשק? איך משתמשים בכלי מדיה הדיגיטלית (פנים וחוץ) והקהילות כדי לייצר אימפקט? איך רותמים את העובדים להיות חלק בלתי נפרד מהסיפור כ-Co-Storytellers?
חפשו את הנרטיב
סיפורים הם הדלק של הנשמה והתודעה שלנו. הם מרימים אותנו, מנחמים אותנו ומספקים לנו סיבה והצדקה לקיומנו. סיפור טוב הוא כלי טרנספורמטיבי רב עוצמה. כשהרבה אנשים מתחברים לנרטיב משותף נוצרת רוח משותפת וגאוות יחידה. וכשמחברים את הסיפור המשותף לכלים של מדיה דיגיטלית – נוצר כוח "צנטריפוגלי" שמסוגל לרתום, להאיץ וליצור שינויים משמעותיים באנשים, בקהילות ובארגונים. השנה האחרונה הפכה אותי לאשה מאמינה. אני מאמינה גדולה ש״סיפור מסופר היטב" על ידי האנשים הנכונים, בערוצים הנכונים, הוא הכלי היעיל, רב העוצמה והטוב ביותר שארגונים יכולים לבחור היום, כדי ליישם אסטרטגיות צמיחה עסקית בתוך הארגון ומחוצה לו.
המותג ארגוני: מאיפה להתחיל?
1. הארגון הוא מותג לכל דבר. הוא מנהל ביקושים מול קהלים שונים ומחזיקי ענין שונים ומתמודד עם תחרות בכל הזירות, כמו כל מותג אחר.
‎למותגים המובילים, בין אם הם מסחריים או ארגוניים, יש ארבעה עקרונות יסוד משותפים: הם מבוססי נרטיב, בעלי יעוד ומשמעות ברורים, מבוססי טכנולוגיה ודיגיטל ומבוסס קהילות.
הסיפור המותגי החדש, מסופר בו זמנית על ידי קולות רבים, מזוויות שונות, בפלטפורמות שונות, והוא סיפור מורכב, עשיר, צבעוני ומרתק.
1 צפייה בגלריה
אימי עירון
אימי עירון
אימי עירון
(ירון בן חורין)
2. הנרטיב הארגוני הוא מנוע צמיחה עסקית : הגדרה ברורה ומאחדת של נרטיב, מגדירה את ה"רוח", התרבות והחזון המשותף. ההבנה כי נרטיב ארגוני מגובש ומנוהל הוא מנוע משמעותי עסקית בכל הערוצים: שימור וגיוס עובדים, בניית מוטיבציה וחיבור עובדים, מיצוב מובילות מקצועית של הארגון באקו-סיסטם בו הוא פועל ועוד ועוד.
3. העובדים הם היתרון התחרותי הכי משמעותי של הארגון: הם צריכים להיות הפוקוס של כל פעילות, ולקחת חלק אקטיבי משמעותי בהדהוד הסיפור הארגוני פנימה והחוצה. רתימת העובדים לספר את הסיפור דורשת שינוי פרדיגמה ארגונית בזירת התקשורת. בעוד שהתקשורת הארגונית המסורתית מושתתת על יחסי ציבור ופרסום ושימוש במדיה קנויה, המודול החדש שלנו, שם את העובדים במרכז ומתבסס על כוחן של הרשתות החברתיות, בהם לקול של אנשים אמיתיים, יש השפעה גדולה פי 8 מקולם של ארגונים, מותגים וכל ערוצי המסרים הרשמיים. זוהי תפישת תקשורת חדשה הקרויה P2P Communications. תקשורת של אנשים לאנשים. "בעולם הטכנולוגי בפרט – היועצים מעוררי האמון הם הקולגות", אמר לי אחד המהנדסים בפרויקטים שלנו. "כשאני שוקל אם לעבוד בחברה מסוימת, אני הולך לקרוא מה כותבים העובדים".
Road Map – השלבים לבניית המותג הארגוני
  • הגדירו מה הם האתגרים?
  • על מי תרצו להשפיע?
  • איזה סיפור צריך לספר כדי להשפיע?
  • מי יספר אותו הכי טוב?
  • איפה תספרו אותו?- פלטפורמות דיגיטליות, פיזיות, פנים ארגוניות, חיצוניות
  • איך נמדוד אם הסיפור הצליח? (kpi)
אני מאמינה שכל הארגונים שיפעלו בדרך זו, ימגנטו אליהם את כל בעלי העניין וימצבו את עצמם כמובילי שוק ובעלי השפעה בעיני העובדים, המועמדים, הלקוחות הקיימים והחדשים.
אימי עירון, מומחית בניהול הנרטיב הארגוני בעולם הדיגיטלי. מייסדת Likearainbow – שמקימה ומנהלת בארגונים פלטפורמות למיתוג ארגוני.