סגור

איך להכין את העסק לעבודה מרחוק

בידודים, סגרים, הגבלות קורונה או המצב הביטחוני יכולים לפגוע פגיעה נואשת בעסקים קטנים אך בעזרת כמה כלים פשוטים ניתן להיערך ולדאוג להמשך פעילות גם באופן דיגיטלי

הקורונה, המצב הבטחוני ובעיקר הסגרים, גרמו לעסקים רבים להאיץ את המעבר לדיגיטל והאונליין, לראות בכך הזדמנות להמשיך ולהתפרנס, גם מעבר לשעות העבודה של עסק רגיל. בתקופה של חוסר וודאות אפשר להיערך כבר מעכשיו ולעשות מעבר מעסק שמבוסס על עבודה פיזית לעסק שמצליח להתפרנס גם באופן דיגיטלי.
עסקים שיש ברשותם אתר עסקי ומשקיעים בתהליכי פרסום, שיווק ומכירה באונליין יוכלו להמשיך ולהישאר פתוחים 24 שעות ביממה.
למעבר לדיגיטל יש יתרונות רבים: ראשית אם העסק שלנו מבוסס על מיקום ספציפי, המעבר לרשת פותח בפנינו אוקיינוס של אפשרויות – בארץ ובחו"ל;
שנית, פילוח השוק - באמצעות פרסום ברשתות קל יותר להגדיר קהלי מטרה וגם להגיע לקהלי יעד מפולחים ומדויקים. בנוסף, הרשתות החברתיות מאפשרות לנו להגדיר פרמטרים לכל מודעת שיווק ופרסום. גם העלות של פרסום בדיגיטל גמישה ומאפשרת גם לעוסק זעיר בעל תקציב של כמה מאות שקלים להיות חלק מעולם הפרסום בדיגיטל.
לבסוף, יש עלייה בשימוש ברשתות החברתיות ובקניות אונליין: קהל הלקוחות שלנו משוטט כל היום ברשת וממילא משתמש ורוכש דרך הרשתות.
זה הופך את הקשר עם בעלי העסקים לישיר וגם מאפשר ללקוחות ליצור מערכת יחסים מתמשכת. כשהלקוחות רואים אותך ושומעים ממך על בסיס קבוע באמצעות הרשתות חברתיות – קל לתת אמון.

הנה כמה דרכים לעשות את המעבר לעסק דיגיטלי:

1. חנות דיגיטלית או שירותים דיגטליים - ניצור אבחנה בין עסק שמספק מוצרים לבין עסק שנותן שירותים.
  • עסק שמספק מוצרים פיזיים, יכול לפתוח חנות דיגיטלית/ אתר עם יכולת מאובטחת לשלם באתר ואת הפרסום השיווק והמכירות לעשות ברשתות החברתיות, בהתאם לקהל היעד.
  • עסק שנותן שירותים בדרך כלל מבוסס על שעות העבודה של בעל/ת העסק.
2.זום - נבדוק האם ניתן להעביר חלק מהמפגשים לזום, כדי לחסוך נסיעות, פקקים והוצאות על דלק. זום גם יכול להפוך עסק מקומי לגלובלי. לפתע שעות הייעוץ או הטיפול של בעל העסק יכולות להיערך בכל מקום בארץ בנוחות של הבית עבור הלקוח. לדוגמא: פגישה עם עו"ד יכולה להיות בזום, במקום במשרד או סדנת תזונה ואכילה בריאה שכוללת שקילה במיקום פיזי, תעבור להיות סדנת זום והמשתתפים ישקלו במועד נפרד את עצמם בבית בשעה היעודה ביחד עם המנחה.
3.מוצר דיגיטלי - אחד הטרנדים הבולטים והחזקים שיש כיום ברשת זהו תחום הקורסים הדיגיטליים שמאגדים כפתרון מושלם לעסק לא רק בזמן הסגרים. אנו רואים יותר ויותר בעלי עסקים שמעבירים חלק נכבד מהפעילות שלהם ( ולעיתים כולה ) לאונליין, כשהמהפך מתבצע בעזרת הקמת ומכירת קורס דיגיטלי.
לקורס מהסוג הזה יתרונות רבים: הוא יחסית זול להפקה (אפשר לצלם אותו גם מהנייד שלך), יכול להימכר 24/7 גם כשבעל העסק ישן, אין צורך באנשי מכירות, הוא מדיד ברמת ההשקעה בפרסום אל מול ההכנסות שלך, הקורס יכול להיות כחלק מחבילה גדולה יותר של השרות עבור בעל העסק והכי חשוב- מוצר דיגיטלי מאפשר לך לבלות זמן איכות רב עם הלקוח שלך ללא הגבלת מקום ושעה .
למשל: מאמנת למציאת אהבה שפגשה את לקוחותיה בקליניקה פיזית, תיצור קורס דיגיטלי למציאת אהבה ולצידו מספר מועט יותר של מפגשים אישיים בזום.

1 צפייה בגלריה
עסקים קטנים עבודה מהבית
עסקים קטנים עבודה מהבית
אפשר להמשיך לתפעל את העסק גם מהבית
(צילום: שאטרסטוק)

4.אפליקציה - המידע החשוב ביותר בעסק הוא המידע שאותו הלקוחות מספקים לך. כך ניתן לדעת מה הם באמת רוצים לקנות ובמה הם מוכנים להשקיע את כספם. כיום כל עסק יכול להקים אפליקציה ללקוחות העסק וליצור מעקבי ידע באפליקציות, לדוגמא: רופא או אחות היריון שרוצים לדעת מה מצב המטופלות שלהם, יוכלו לעשות זאת תוך התעדכנות באפליקציה.
5.גבייה – עד לפני עשור לא רבים מיהרו לשלם באינטרנט ולהעביר את מספר הכרטיס שלהם באתר כזה או אחר- אך המצב השתנה. כיום, אנשים רגילים כבר לשים כרטיס אשראי באינטרנט, ולכן כל עסק צריך יכולת סליקה ממוחשבת ומאובטחת המבוססת על תשלום בכרטיסי אשראי או ב-PayPal, בתוך האתר או החנות הדיגיטלית שלנו, וע"י כך גם לאפשר לעסק סליקה קלה ומהירה ויכולת פריסת תשלומים מכל נייד או מחשב.
6.פילוח מדויק ופוגע – עם התפתחות האינטרנט ויכולות התכנות והמחשוב בעלי עסקים קטנים מקבלים לידיים יכולות פילוח ושיווק כמו העסקים הגדולים שאצלם מצטבר בסיס נתונים גדול ואיכותי, רק מלקוחות קיימים. למעשה, פרסום ברשתות חברתיות בימינו מאפשר לנו לקבל את הנתונים הכמוסים ביותר כמעט על כל אדם שמשתמש באותן רשתות. כך שהיכולת שלנו לפרסם לפי תחומי עניין וטווח גילאים, ואפילו "לצבוע" ולפקסל (מלשון פיקסל) לקוחות שיגיעו לדף באתר שלנו וכך להמשיך לפגוש אותם במקומות שונים ברשתות. בטח שמתם לב כשאתם גולשים באתר מסוים פתאום הפרסומות של אותו אתר נמצאות בכל מקום אליו אתם מגיעים ברשת. זו יכולת מופלאה ומיוחדת כי אתם מרוויחים בה פעמיים: פעם אחת – הוזלה משמעותית של עלויות הפרסום, כי הפרסום מופיע רק אצל אנשים שאתם מפקסלים אותם ולא אצל כולם, ובפעם השנייה על ידי מיקוד קהל היעד המדויק למוצר או לשרות שלנו.
7.אוטומציה - הטמעת צ'אט בוט – דמות דיגיטלית שתענה אוטומטית לשאלות נפוצות באתר שלנו או אפילו בדף העסקי בפייסבוק תמיד עדיפה על התעלמות מוחלטת מהגולש שהגיע לחנות או לדף שלנו. כך מתפתחת אינטראקציה מיידית ומדויקת לגבי רצון הלקוח מבלי מאמץ מצידנו.
8.וובינר ( סמינר רשת ) – מדובר על תהליך בו אנו יוצרים הכרות מוקדמת עם השירות או המוצר שלנו, באמצעות וובינר (הדרכה) אוטומטי, שניתן יהיה להצטרף אליו בלחיצת כפתור. אנחנו יכולים לצלם את עצמנו פעם אחת מסבירים על השירות שלנו ומי שמתעניין – יוכל להיכנס ולצפות ואם רלוונטי – גם לרכוש.
9. תוכנת דיוור – תוכנה מהסוג הזה מאפשרת לשלוח דיוור באימייל בצורה אוטומטית, ללקוחות או למתעניינים. באמצעותה נוכל לתכנן את נקודות המפגש הנוספות שלנו לאורך השנה אל מול הלקוח הספציפי. לדוגמא: אם יש לנו את יום ההולדת של הלקוח, נוכל להטעין במערכת ברכת מזל טוב ולהוסיף שובר הנחה ליום ההולדת מה שיגרום ללקוח לחזור לרכישה נוספת.
10. הורדת אחוזי הנטישה בתהליך הקנייה – זה ידוע שחלק מהלקוחות ששלפו כבר את האשראי, התחרטו רגע לפני ששמו את תוקף הכרטיס או מספרו באתר. הטכנולוגיה כיום יכולה לזהות ולהתריע בפנינו מי ביצע "נטישה" מהרכישה, כך שנוכל לחזור אליו טלפונית בכדי להשלים את הרכישה. ממחקרים שערכו בנושא מדובר על עלייה של 20% עד 30% במכירות לכל מי שבמבצע מהלך מהסוג הזה .
11. CRM או בעברית-מערכת קשרי לקוחות – אם עדיין אין לך כזו אז כדאי להטמיע אחת. הרעיון מאחורי מערכת כזו, מערכת ניהול לקוחות דיגיטלית, הוא שהמערכת יודעת לפלח את הלקוחות שלנו לפי מגדר, גיל, תחומי עניין, כדי שנוכל להציע להם הצעות רלוונטיות אליהם, מה שיגרור אחריו מיידית העלאת אחוזי ההצלחה שלך בהמרת הלקוחות ממתעניינים למשלמים.
12. תפוצה בוואטס- אפ – הוואטס אפ כיום הוא הטרנד החם ביותר בעולם השיווק. מכיוון שכולנו חיים בו, ומכיוון שבממוצע אדם שמקבל הודעה בוואטס אפ שלו פותח אותה גג בתוך 2 דקות מרגע קבלתה ב 80% ומעלה, כל עסק כיום חייב רשימת תפוצה ברשת הזו. בנה לך מאגר לקוחות לתפוצה שתתקשר עימם באופן שוטף. דבר שירים בוודאות את המכירות שלך כלפי מעלה.
13. הטמעת הצעות UP SALE – זה ידוע שהצעה טובה לשדרוג הרכישה ברגע שכרטיס האשראי כבר יצא מהכיס יעלה דרמטית את הכנסות העסק שלך. לראייה : מה שקופאית הסופר שלך מחויבת לעשות זה להציע מוצרים במבצע שנמצאים בקופה שלה לאחר ששלפת את כרטיס האשראי בכדי לשלם על קניית הסופר שלך. בעזרת האינטרנט ניתן להציע ללקוח רוכש להשקיע במוצר משלים/נוסף ברגע שביצע רכישה מהאתר שלך.
אסף הנעמן הלל הוא מנכ"ל "נסיקה עסקית" ויוזם תכנית "כנפיים" להכשרות מקצועיות מסובסדות לדיגיטל