סגור
נוסעים עולים ל אוטובוס אגד תחבורה ציבורית
אוטובוס של אגד (צילום: יאיר שגיא)

ללא מקור תקציבי: נדחתה התייקרות התחבורה הציבורית

המחיר של נסיעה בתחבורה ציבורית היה אמור לעלות בינואר 2026 מ-8 ל-9 שקלים, אך המשרדים הודיעו על דחייה. בוועדת הכלכלה נציגי האוצר והתחבורה לא ידעו להסביר מהיכן יגיע התקציב להרחבת השירות שאמורה להיות ממומנת מהעלאת המחירים האוטומטית

במסגרת דיון בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן הודיעו משרדי האוצר התחבורה על דחיית העלאת מחירי התחבורה הציבורית בינואר 2026. המחיר היה צפוי לעלות ב-12% מ-8 ל-9 שקל. הנוכחים בוועדה ביקשו לדעת מהיכן יגיע המקור התקציבי להרחבת השירות, שאמור להיות מממומן על ידי עליית מחירי התחבורה הציבורית, אך נציגי המשרדים לא ידעו לתת תשובה וטענו כי יספקו תשובות בימים הקרובים.
גלעד קריב (הדמוקרטים) שדרש את הדיון המהיר בוועדת הכלכלה על העלייה במחירי התחבורה הציבורית: "מבקש לשמוע מהאוצר מה המקור התקציבי הברור שמאפשר את דחיית עליית המחירים. לא נאמר לנו למשך כמה חודשים הדחייה עתידה להתקיים. מה העלות השנתית של ביטול ההעלאה? מה הכיוון המתגבש בתקציב בנוגע לסבסוד התחבורה הציבורית?".
מדובר בהעלאת מחירים אוטומטית שמבצע משרד התחבורה מידי שנה בחודש יוני על בסיס מדד, בהתאם לנוסחת מנגנון ההצמדה המבוססת על מדדים שמתפרסמים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחישוב נבחנים מדד המחירים לצרכן, מדד מחירי הסולר, מדד השכר הממוצע במשק ושער הדולר. ביוני 2025 העלייה נדחתה כיוון שהיתה סמוכה מידי להעלאה הקודמת באפריל 2025, אז עלו המחירים ב-33%.
נציגת משרד התחבורה התייחסה בדיון לרפורמת "צדק תחבורתי" שגם כן ממומנת על ידי עליית מחירי התחב"צ שנדחתה וציינה כי 600 אלף איש כבר מימשו את ההנחה. נתון עגום לאור העובדה כי משרד התחבורה פרסם כי במסגרת הרפורמה זכאים כמעט 3 מיליון נוסעים להנחה.