סגור

בסיס אמריקאי בעיראק הותקף, משמרות המהפכה קיבלו אחריות

צה"ל: "חשש כבד לחיי שני חטופים, ובהם איתי סבירסקי"; שר הביטחון יואב גלנט: "חוסר החלטה מדיני עלול לפגוע בפעולה הצבאית"; מוקדם יותר היום אישה נרצחה, ו-18 נפצעו מפיגוע דריסה ודקירות ברעננה; אוגדת החוד 36 יוצאת מהרצועה; החות'ים קיבלו אחריות על תקיפת הספינה האמריקנית בים האדום

23:55 - משמרות המהפכה: תקפנו גם מטרות דאעש בסוריה, בתגובה על מתקפת הטרור באזכרת סולימאני. משמרות המהפכה של איראן קיבלו אחריות גם על תקיפת מטרות של דאעש בסוריה, בתגובה על מתקפת הטרור באזכרת סולימאני לפני כשבועיים. במתקפת הטרור בכרמאן נהרגו יותר מ-80 בני אדם. (רויטרס)
11 צפייה בגלריה
זירת ה פיצוץ ב איראן סמוך לקברו של קאסם סולימאני ב כרמאן 3.1.24
זירת ה פיצוץ ב איראן סמוך לקברו של קאסם סולימאני ב כרמאן 3.1.24
זירת הפיצוץ באיראן, לפני כשבועיים
23:22 - משמרות המהפכה קיבלו אחריות על תקיפת הבסיס האמריקני בעיראק. משמרות המהפכה של איראן קיבלו אחריות על תקיפה נגד בסיס אמריקני בארביל שבעיראק, שבסוכנות הידיעות סאברין שמזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות במדינה, הגדירו כ"אחת המתקפות המשמעותיות ביותר שנפת ארביל הייתה עדה להן". במשמרות המהפכה ציינו כי "תקיפות הטילים על מפקדות הריגול וגורמי הטרור, הן בתגובה לפשעי הטרור האחרונים".
התקיפה בוצעה ככל הנראה בטילים בליסטיים, ולפי דיווח ברשת אל-ג'זירה בין המטרות שהותקפו נמל התעופה הבינלאומי בארביל ובסיס חיל האוויר האמריקני חריר. על דבר התקיפה דווח גם ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, ושם טענו כי באזור נשמעו שבעה פיצוצים. ברשת סקיי ניוז בערבית הוסיפו כי התקבלו כמה "דיווחים על מספר טילים שכוונו לעבר הבסיס של הקואליציה הבינלאומית בארביל. אזעקות נשמעו באזור הקונסוליה האמריקנית ונמל התעופה בעיר".
23:16 - צה"ל: תקפנו "תשתית מבצעית" של חיזבאללה בדרום לבנון. מטוס קרב של חיל האוויר תקף "תשתית מבצעית" של חיזבאללה באזור מארון א-ראס שבדרום לבנון. עוד נמסר מדובר צה"ל כי מוקדם יותר היום שוגרו מספר מיירטים לעבר מטרות אוויריות חשודות בשטח לבנון במרחבים יארון ורמיש: "האירועים הסתיימו". (יואב זיתון)
23:11 - דיווח: תקיפה נגד בסיס צבא ארה"ב בעיראק, אזעקות הופעלו בקונסוליה האמריקנית. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי בארביל שבעיראק נשמעו שבעה פיצוצים. ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית ציינו כי התקבלו כמה "דיווחים על מספר טילים שכוונו לעבר הבסיס של הקואליציה הבינלאומית בארביל. אזעקות נשמעו באזור הקונסוליה האמריקנית ונמל התעופה בעיר". בסוכנות סאברין, המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, פרסמו תיעוד של תקיפת הבסיס האמריקני באזור. (ליאור בן ארי)
23:00 - דיווח: ישראל תקפה מהאוויר בחלב שבסוריה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה הפועל מלונדון, דיווח כי ישראל תקפה בחלב שבסוריה והדי פיצוצים נשמעו באזור. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי בחלב נשמעו שישה פיצוצים, וציטטו דיווחים ראשוניים על מתקפת טילים ממזרח לעיר. (ליאור בן ארי)
21:08 - דובר צה"ל: "חשש כבד לחיי שני חטופים, ובהם איתי סבירסקי". דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס לסרטונים שהפיץ חמאס ביממה האחרונה, שבהם מופיעים שלושה חטופים. "לצד זאת שקיבלנו אות חיים מנועה ארגמני אני מתייחס לתיאור שעולה מהסרטון על גורל איתי סבירסקי וחטוף נוסף שמשפחתו ביקשה שלא לפרסם את שמו. איתי לא נורה על ידי כוחותינו, זהו שקר של חמאס", אמר הגרי. "הבניין שבו הוחזקו לא היה מטרה, והוא לא הותקף על ידי כוחותינו. בדיעבד אנחנו יודעים שתקפנו מטרות סמוכות למקום שבו הוחזקו, אנו מתחקרים את האירוע. ישנו חשש כבד לחיי שני חטופים, ובהם איתי סבירסקי". (ynet)
11 צפייה בגלריה
איתי סבירסקי חטוף חמאס שבי טרור לוחמה פסיכולוגית סרטון מלחמה חרבות ברזל
איתי סבירסקי חטוף חמאס שבי טרור לוחמה פסיכולוגית סרטון מלחמה חרבות ברזל
איתי סבירסקי
20:58 - אזעקות בשדרות ובעוטף עזה. אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו בשדרות, איבים, ניר עם ומפלסים שבעוטף עזה. (מתן צורי)
20:48 - החות'ים קיבלו אחריות על תקיפת הספינה האמריקנית בים האדום. דובר החות'ים יחיא סריע הודיע כי המיליציה, הפועלת בשליחות איראן, מקבלת אחריות על תקיפת הספינה בבעלות אמריקנית בים האדום. "כוחות חיל הים החות'ים תקפו ספינה אמריקנית במפרץ עדן באמצעות מספר טילים ימיים. הפגיעה הייתה מדויקת וישירה". לדבריו, "הפעולה בוצעה בתגובה לתקיפות האמריקניות-בריטיות במדינתנו וכניצחון לעזה. הכוחות החות'ים מחשיבים את כל ספינות המלחמה, המשתתפות בתוקפנות נגד מדינתנו, למטרות עוינות בתוך בנק היעדים שלנו. הכוחות מאשרים כי תגיע תגובה לתקיפות וכל תוקפנות חדשה לא תישאר ללא תגובה". (ליאור בן ארי)
19:52 - גלנט: "רק מעמדת כוח ניתן לשחרר את החטופים. אם תיפסק האש - ייחרץ גורלם". שר הביטחון יואב גלנט מסר הצהרה לתקשורת, ואמר כי ב-100 ימים האחרונים "המשכנו במאמצים אדירים לשחרור חטופינו. הצלחנו להביא 110, אנחנו נביא גם את השאר ונעשה כל מאמץ כדי להשיג את ההישג הזה. האויב האכזר שמולנו מבין רק כוח, רק הלחץ הצבאי יביא להשגת מטרות המלחמה". גלנט הדגיש כי "רק מעמדת כוח ניתן לשחרר את החטופים. אם תיפסק האש - ייחרץ גורלם לשנים בשבי חמאס".
גלנט ביקר את חוסר ההחלטה המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, "בתום המלחמה בעזה, לא יהיה איום צבאי, חמאס לא יוכל לשלוט ולתפקד ככוח צבאי ברצועה, ולצה"ל יהיה חופש פעולה מלא. בעזה חיים פלסטינים ולכן ישלטו בה פלסטינים בעתיד". גלנט הדגיש כי "סופה של המערכה הצבאית חייב להיות מעוגן במעשה מדיני, המחשבה המדינית היא שמובילה את המעשה הצבאי וחוסר החלטה מדיני עלול לפגוע בהתקדמות הפעולה הצבאית. הנחתי בפני חברי הקבינט תוכנית וחובתה של הממשלה לדון בה ולקבוע את יעד המלחמה".
11 צפייה בגלריה
 יואב גלנט
 יואב גלנט
יואב גלנט
(צילום: טל שחר)
18:00 - צבא ארה"ב מאשר: החות'ים שיגרו טיל בליסטי נגד כלי שיט בבעלות אמריקנית. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב דיווח כי היום בצהריים, 15:00 שעון ישראל, החות'ים שיגרו טיל בליסטי נגד כלי שיט בבעלות אמריקנית. "לא דווח עם נזק או נפגעים על הסיפון - והיא ממשיכה במסעה", נמסר. (רויטרס)
17:18 - תקיפת הספינה בים האדום: החות'ים שיגרו 3 טילים, אחד פגע במכלית. חברת האבטחה הימית הבריטית "אמבריי" מסרה בהמשך לדיווח על ספינה שנפגעה בים האדום כי החות'ים שיגרו שלושה טילים, כששניים מהם לא הגיעו לים ואחד מהם פגע בספינה שנמצאת בבעלות ארה"ב סמוך לעיר הנמל עדן שבתימן. (רויטרס)
16:49 - דיווח: כלי שיט נפגע מטיל בים האדום - "החות'ים תקפו ספינה בדרכה לישראל"; סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) קיבלה דיווח על כלי שיט שנפגע מטיל כ-152 קילומטרים דרומית-מזרחית לנמל עדן שבתימן. חברת האבטחה הימית הבריטית "אמבריי" מסרה כי כלי השיט שנפגע הוא בבעלות ארה"ב והפליגה תחת דגל איי מרשל. מוחמד עבד א-סלאם, הדובר הרשמי של החות'ים, אמר כי "התקיפות לעבר הספינות הפונות לישראל ימשיכו". לדברי מקור צבאי מתימן, ששוחח עם הרשת הקטארית "אל-ג'זירה", החות'ים "תקפו ספינה בים האדום שהייתה בדרכה לישראל. התקיפה בוצעה אחרי שהספינה לא נענתה לאזהרות שהופנו אליה". (ליאור בן ארי וסוכנויות הידיעות)
11 צפייה בגלריה
מצעד של ה חות'ים ב צנעא תימן 11.1.24
מצעד של ה חות'ים ב צנעא תימן 11.1.24
מצעד של החות'ים בצנעא
(צילום: MOHAMMED HUWAIS / AFP)
16:23 - חודשיים וחצי אחרי תחילת התמרון: אוגדת החוד 36 יוצאת מהרצועה. בצה"ל החליטו אחרי הערכת מצב תוך כדי הלחימה, שמטרתה לתכנן את פריסת הכוחות בהתאם ותוך שמירה על גמישות מבצעית וכשירות הכוחות, כי כוחות אוגדה 36 יצאו לתקופת רענון, אימון והגברת כשירות. בתום תקופת ההתרעננות, ובהתאם להערכת המצב, יוחלט על המשך הפעילות המבצעית של כוחות האוגדה, שלקחה חלק משמעותי בלחימה ברצועת עזה בחודשים האחרונים. ברצועה נותרו שלוש אוגדות לוחמות, לצד כוחות מיוחדים, שממשיכים להילחם בכלל חלקי הרצועה. (יואב זיתון)
15:30 - פיגוע משולב ברעננה: 19 בני אדם נפגעו בצהריים (שני) בפיגוע משולב של דריסה ודקירות ברעננה, שהיה בשלוש זירות. אישה בת 79 שנפגעה אנושות הובהלה לבית החולים, שם נקבע מותה בתום מאמצי החייאה. בנוסף ארבעה נפצעו קשה, בהם נער בן 16. שמונה נפצעו בינוני ושישה נפצעו קל, בהם גם ילדים.
החשד הראשוני היה שמדובר במחבל בודד, שפגע תחילה בעוברי אורח ברחוב החרושת, המשיך לרחוב אחוזה ודרס שם אזרחים נוספים בתחנת אוטובוס. דווח גם על זירה ברחוב ירושלים. בהמשך דיווחה המשטרה על מעצרם של שני מחבלים - קרובי משפחה ושוהים בלתי-חוקיים מהיישוב בני נעים שבאזור חברון. לפי המשטרה העצורים הם אחמד זידאת (24) ומחמוד זידאת (44). הם הועברו לחקירת שב"כ.
11 צפייה בגלריה
זירת פיגוע בשכונת אחוזה רעננה
זירת פיגוע בשכונת אחוזה רעננה
זירת הפיגוע
(צילום: באדיבות מד"א )
11:05 - אביב כוכבי: "7 באוקטובר מחייב תחקירים, גם של תקופתי כרמטכ"ל". הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי אמר באזכרה השנתית למחלקת הל"ה כי "7 באוקטובר הוא אירוע שמחייב תחקירים ובירור עמוק, ויצטרך להיבחן מכל הכיוונים, גם התקופה שבה פיקדתי על צה"ל". הוא התייחס גם לאחריותו האישית למחדל: "אני אחראי להחלטות שהתקבלו בתקופתי, ואני שואל את עצמי ללא הרף מה יכולנו לעשות אחרת". (לירן תמרי)
11 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל אביב כוכבי לפני תחילת הלחימה
הרמטכ"ל אביב כוכבי לפני תחילת הלחימה
אביב כוכבי, בעת כהונתו כרמטכ"ל
(צילום: דובר צה"ל)
11:00 - אזעקה בגליל העליון. אזעקה המתריעה על ירי טילים הופעלה ביישוב הקהילתי מתת שבגליל העליון. (ynet)
10:35 - הלילה: 9 מבוקשים נעצרו באוניברסיטה בשכם; סה"כ 17 עצורים ביו"ש. כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו במהלך הלילה תשעה מבוקשים המשויכים לתא הסטודנטים של חמאס באוניברסיטת אל-נג'אח שבשכם בפיקוד חטיבת שומרון. מעבר לפעילים, שהסתתרו במקום, עוכבו לחקירה חשודים רבים נוספים. הפעולה התבצעה במסגרת מאמץ של צה"ל ושב"כ לסכל פעילות של חוליות טרור המורכבות מסטודנטים בתאי חמאס שפועלים באוניברסיטאות ברחבי יהודה ושומרון. בנוסף, נעצרו במהלך הלילה שמונה מבוקשים נוספים ביו"ש. (אלישע בן קימון)
10:00 - דיווח בלבנון: צה"ל תוקף בארטילריה בדרום המדינה. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי צה"ל תוקף בירי ארטילרי בדרום לבנון, באזור חולא, אל-ג'בין, שיחין, אל-חמאמס ומרג' עיון. (ליאור בן ארי)
9:35 - במהלך הלילה: כוחות הביטחון הרסו שני בתי פעילי חמאס. כוחות הביטחון הרסו הלילה שני בתים בקלקיליה במסגרת פעילות אכיפה של בנייה בלתי חוקית נגד פעילי חמאס. הבית הראשון השתייך לפעיל סלאח מוסטפא אסעד דאוד, שהיה כלוא במשך שלוש שנים מ-2018 בגין חברות בארגון טרור וביצוע ירי לעבר כוחות הביטחון. הבית השני השתייך לפעיל באסם איבראהים יאסין דאוד, שנכלא ב-2013 בגין חברות בארגון טרור והוגדר כפעיל חמאס בכיר בקלקיליה. פעילות הריסת הבתים התבצעה בשיתוף חטיבת אפרים והמנהל האזרחי, יחד עם צוותי מג"ב וכלי הנדסה. (אלישע בן קימון)
08:47 - דיווחים בעזה: חיל האוויר תקף בסביבת בית החולים האירופי ברצועה. על פי דיווחים פלסטיניים חיל האוויר תקף בנייני מגורים ברצועת עזה, דרומית לחאן יונס. עוד דווח כי צה"ל תקף אווירית גם בסביבת בית החולים האירופי בדרום הרצועה, וכי 33 פלסטינים נהרגו ועשרות נפצעו בתקיפות. (עינב חלבי)

08:18 - דובר צה"ל: הושמדה משאית שהעבירה אמצעי לחימה לחמאס. דובר צה"ל פרסם תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה, לאחר שכוחות אוגדה 98 זיהו מחבלים מעמיסים אמצעי לחימה על משאית בחאן יונס. כלי טיס של חיל האוויר תקף את המשאית בהכוונת מרכז האש האוגדתי, השמיד את אמצעי הלחימה וחיסל את המחבלים.
בתוך כך, פשטו לחומי צוות הקרב החטיבתי 7 על מפקדה צבאית של חמאס - והחרימו רובי קלצ'ניקוב, אקדחים, רימונים, טילי RPG וציוד צלילה השייך לכוח הימי של ארגון הטרור. הכוחות ברצועה תקפו מבנים צבאיים של חמאס והשמידו שני מחסנים מהקרקע ומהאוויר. (יואב זיתון)
11 צפייה בגלריה
חייל צה"ל חאן יונס 15.1.24 מלחמת עזה
חייל צה"ל חאן יונס 15.1.24 מלחמת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
11 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל ב חאן יונס 15.1.24 מלחמת עזה
חיילים צה"ל ב חאן יונס 15.1.24 מלחמת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
08:16 - עיתון המזוהה עם חיזבאללה: אחרי דברי ישראל בהאג - התקשורת עם מצרים נפגעה. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, פרסם כי התקשורת והתיאום בין ירושלים לקהיר ירדו בימים האחרונים - לאחר שישראל טענה בבית הדין הבינלאומי בהאג שמצרים אחראית על אי-הכנסת סיוע הומניטרי מספק לעזה. על פי המקורות, מצרים ביקשה מסעודיה ומאיחוד האמירויות להגדיל את היקף הסיוע לרצועה. (ליאור בן ארי)
11 צפייה בגלריה
עבד אל פאתח א-סיסי אסיסי א סיסי נשיא מצרים
עבד אל פאתח א-סיסי אסיסי א סיסי נשיא מצרים
נשיא מצרים א-סיסי
(צילום: Andy Rain/EPA/Bloomberg)
07:15 - דיווח בארה"ב: לוחמי "אריות הים" נעלמו בים בחיפושים אחר נשק איראני לתימן. על פי דיווח בוושינגטון פוסט, שני נחתים מיחידת "אריות הים" של צבא ארה"ב - שנעדרים מאז יום חמישי האחרון - השתתפו במבצע לאיתור משלוח נשק איראני לחות'ים בים האדום. לפי הדיווח, השניים ניסו לעלות לספינה באזור מפרץ עדן, ליד חופי סומליה, אך הים היה סוער - ואחד מהם נפל מסולם. השני קפץ למים כדי לסייע לו, ונעדר גם הוא. לא ברור אם אנשי צבא אחרים עלו בהצלחה על הספינה, ואם אותרו בה כלי נשק מתוצרת איראן.

סיכום חדשות הלילה

הטרור הפסיכולוגי של חמאס: פרסם סרטון חדש של 3 חטופים. חמאס פרסם סרטון טרור פסיכולוגי חדש שבו הופיעו שלושה חטופים: נועה ארגמני, איתי סבירסקי ויוסי שרעבי. יש להדגיש כי מהסרטון לא ניתן לדעת מתי הוא צולם. הסרטון התפרסם כשעתיים לאחר שננעלה העצרת לציון 100 ימים בשבי בכיכר החטופים - שנמשכה יותר מ-24 שעות.
צבא ארה"ב: יירטנו טיל ששוגר ע"י החותי'ם לעבר ספינת קרב אמריקנית בים האדום. פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (CENTCON) הודיע כי מטוס קרב יירט אתמול טיל נגד ספינות, ששוגר מאזור נמל חודידה בתימן שבו שולטים המורדים החות'ים, וכוון לעבר ספינת הקרב "USS Laboon" של הצי האמריקני ששטה בדרום הים האדום. מ-CENTCOM נמסר כי לא היו נפגעים או נזק מהירי. זו הפעם הראשונה בה האמריקנים הודיעו על תקיפה של החות'ים נגדם מאז שארה"ב ובעלות בריתה החלו לתקוף מטרות של המורדים.
11 צפייה בגלריה
מצעד של ה חות'ים ב צנעא תימן 11.1.24
מצעד של ה חות'ים ב צנעא תימן 11.1.24
מצעד של החות'ים בצנעא, תימן
(צילום: MOHAMMED HUWAIS / AFP)
הכדורגלן הישראלי בטורקיה הקדיש שער לחטופים - ונעצר בגין הסתה נגד המדינה. הכדורגלן הישראלי שגיב יחזקאל, שנלקח לחקירה באנקרה לאחר שהקדיש שער לחטופים במהלך משחק, נעצר בגין הסתה נגד המדינה.
ביידן: "מחפשים דרך לקדם הסכם לשחרור כל החטופים". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הצהרה לציון 100 ימים להחזקתם של החטופים ברצועת עזה. "היום אנו מציינים ציון דרך הרסני וטראגי - 100 ימי שבי עבור יותר מ-100 חפים מפשע, בהם שישה אמריקנים, שעדיין מוחזקים כבני ערובה של חמאס בעזה", כתב ביידן. "במשך 100 ימים הם מפחדים על חייהם, בלי לדעת מה יהיה מחר. במשך 100 ימים משפחותיהם חיות בייסורים, מתפללות לשובם בשלום של יקיריהן. במשך כל אחד מ-100 הימים האלה החטופים ומשפחותיהם היו בראש מעייני, וביחד עם צוות הביטחון הלאומי שלי עבדתי ללא הפסקה כדי לנסות להבטיח את חירותם".
לדברי ביידן, "אנחנו ושותפותינו לא ויתרנו. מזכיר המדינה אנתוני בלינקן חזר למזרח התיכון בשבוע שעבר בחיפוש אחר דרך לקדם הסכם לשחרור כל החטופים שעדיין מוחזקים בשבי. אני מצפה לשמור על קשר הדוק עם עמיתיי בקטאר, מצרים וישראל כדי להחזיר את כל בני הערובה הביתה ובחזרה למשפחותיהם".
11 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן Joe Biden
ג'ו ביידן Joe Biden
ביידן
(צילום: Jonathan Ernst/Pool via AP)
הנשיא הוסיף: "לעולם לא אשכח את הצער והסבל ששמעתי בפגישותיי עם משפחות החטופים האמריקנים. אף אחד לא צריך לסבול אפילו יום אחד ממה שהן עברו, ובטח לא 100. ביום הנורא הזה אני שב על התחייבותי לכל בני הערובה ומשפחותיהם - אנחנו איתכם. לעולם לא נפסיק לעבוד כדי להחזיר את האמריקנים הביתה".
בלינקן: "100 ימים בשבי זה יותר מדי זמן, ארה"ב לא תניח עד שכל החטופים יחזרו". מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) ליום ה-100 לפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, וכתב כי "100 ימים בשבי בעזה זה יותר מדי זמן. ארצות הברית לא תנוח עד שכל החטופים, בהם שישה אמריקנים, יוכלו להתאחד עם האהובים שלהם". לאחר מכן, מסר בלינקן בהצהרה רשמית: "זה בלתי אפשרי בשבילנו להבין מה החטופים סבלו במשך 100 ימים. עם זאת, נפגשתי עם רבים מבני משפחתם והעברתי להם מסר ברור - ארצות הברית איתכם, ולא תנוח עד שתתאחדו עם אהוביכם. אנחנו ממשיכים לעבוד מסביב לשעון כדי להבטיח את השחרור כל חטוף וחטופה".
סין: "קוראים לכינוס ועידת שלום ולהגדרת לו"ז ממשי למימוש פתרון 2 המדינות". שר החוץ הסיני וואנג יי התייחס בהצהרה רשמית למלחמה ברצועת עזה, ואמר כי סין קוראת לכינוס ועידת שלום יעילה ורחבת היקף ולהגדרת לוחות זמנים ממשיים למימוש פתרון שתי המדינות. לדברי יי, "עתיד השליטה בעזה צריכה להיות צעד משמעותי לקראת פתרון שתי המדינות". עוד מסר שר החוץ כי סין החליטה להעניק סיוע הומניטרי נוסף לעזה. את ההצהרה מסר שר החוץ של סין לאחר שיחות עם עמיתו המצרי סאמח שוקרי ועם מזכ"ל הליגה הערבית אחמד אבו אל-רייט.