סגור

מנכ"ל נמל אשדוד התפטר: "התנהלות הדירקטוריון והיו"ר לא מאפשרת לי לבצע את עבודתי"

המאבק בין יו"ר דירקטוריון הנמל אורנה הוזמן בכור למנכ"ל הנמל משה (שיקו) ז'אנה אינו חדש, אך התעצם לאחרונה. לפני כחודש שלחה יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד מכתב חריף למנכ"ל החברה בו תקפה אותו על התמודדותו עם פקק האוניות ועל התמודדותו לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל

מנכ"ל נמל אשדוד משה (שיקו) ז'אנה הודיע על התפטרותו. במכתב ששלח לחברי דירקטוריון הנמל כתב "היכולת שלי לבצע את תפקידי כמנכ"ל נמל אשדוד נהפכה לבלתי אפשרית. התנהלות הדירקטוריון ויושבת הראש בפרט לא מאפשרים לי כמנכ"ל הנמל לבצע את עבודתי ולהוביל את הנמל לקראת התחרות שבפתח".
לפני שבועיים נחשף ב"כלכליסט" שיו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, אורנה הוזמן בכור, העבירה החלטה בדירקטוריון החברה לשכירת ייעוץ משפטי חיצוני לטובת פיטורי מנכ"ל החברה, וכי ההחלטה נעשתה על דעת מנהלת רשות החברות החדשה מיכל רוזנבוים.
2 צפייה בגלריה
שיקו ז'אנה מנכ"ל נמל אשדוד
שיקו ז'אנה מנכ"ל נמל אשדוד
שיקו ז'אנה מנכ"ל נמל אשדוד
(צילום: אבישג שאר ישוב)
ז'אנה כתב במכתב ההתפטרות כי "לצערי הרב, בתקופה האחרונה הממשל התאגידי בחברת הנמל הלך ונעלם. דירקטוריון החברה, אשר תפקידו להתוות את מדיניות החברה ולפקח על ביצועה, עוסק באופן תדיר בסוגיות ניהוליות של הנמל. מרבית הדיונים בישיבות אינם עוסקים בקידום מדיניות, הכנת הנמל לקראת התחרות והמאמץ לקיצור התור התפעולי. תהליכי קבלת ההחלטות מושפעים מאינטרסים לא ענייניים, צרים, לצד זלזול בדרג המקצועי של הנהלת הנמל אשר הביאו בחודשים האחרונים לעזיבה של מרבית הסמנכ"לים". לפי ז'אנה, התנהלות זו הובילה לכך שרשות החברות זימנה בודק 55 ע"י רשות החברות לטובת בדיקת התנהלות הדירקטוריון.
עוד הוסיף ז'אנה: "החלטות רבות שמתקבלות בדירקטוריון פוגעות בהצלחת הנמל, החל מפסילת מינוי סמנכ"ל תפעול לחברה, אי-אישור הסכמי שכר, וכלה במתן קביעות לעובדים אשר אני כמנכ"ל הנמל הצגתי בפניכם שאין צורך בהמשך העסקתם לקראת התחרות והכניסה לתוכנית ההתייעלות".
"זהו לא סוד שרציתי לסיים בהצלחה קדנציה מלאה כמנכ"ל הנמל", כתב ז'אנה. "ראיתי בכך אתגר ושליחות, אך לצערי הרב, מספר מהלכים שבוצעו לאחרונה וחציית עוד ועוד קווים אדומים לא מאפשרים לי להיות חלק מתהליך אשר פוגע בעבודת הנמל ובמשק הישראלי. לכן, לאחר שהצלחתי לייצב את הספינה ולהביא את הנמל לנקודת שיא של כל הזמנים על אף הקשיים, גמלה בליבי ההחלטה בלב כבד אך שלם לסיים את עבודתי כמנהל הכללי של הנמל".
במכתב ההתפטרות ציין ז'אנה את הישגיו, ביניהם החתימה על הסכם רפורמה מורכב עם ההסתדרות, התוצאות הטובות שנרשמו ברבעון הראשון של 2022, ההסכם לגיוס עובדים זמניים ועוד. ז'אנה כתב כי "לפני למעלה משנתיים ניתנה לי הזכות והאחריות העצומה לנהל את נמל אשדוד. השכלתי לבנות נהלי עבודה ייחודיים לעבודה בתקופת הקורונה ולהניע את עובדי החברה, אף בתקופת הסגרים וההיעדרויות הרבות בשל מחלה ובדודים, כך שלא נפגעה בשום שלב הרציפות התפעולית של הנמל".
2 צפייה בגלריה
אורנה הוזמן בכור יו"ר נמל אשדוד
אורנה הוזמן בכור יו"ר נמל אשדוד
אורנה הוזמן בכור, יו"ר נמל אשדוד
(צילום: אוראל כהן)
המאבק בין יו"ר דירקטוריון הנמל אורנה הוזמן בכור למנכ"ל הנמל משה (שיקו) ז'אנה אינו חדש, אך זה התעצם לאחרונה בין היתר בשל החלפת ההנהלה ברשות החברות שמגבה את היו"רים ומאפשרת להם יותר חופש מבעבר. לפני כחודש שלחה יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד מכתב חריף למנכ"ל החברה בו היא מטילה עליו את האחריות על ההתמודדות הלקויה של הנמל עם פקק האוניות. כמו כן, במכתב הוזמן-בכור הביעה מורת רוח מכך שז'אנה התמודד על תפקיד מנכ"ל חברת החשמל, מועמדות שפורסם לראשונה בכלכליסט.
מדירקטוריון נמל אשדוד נמסר בתגובה: "לפני כשבוע הודיע הדירקטוריון על כוונתו לבחון את המשך העסקת מנכ"ל הנמל. בישיבה שהתקיימה היום, הודיע המנכ"ל על התפטרותו. חברי הדירקטוריון מאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו".