סגור

הראשונים בעולם: צוות המומחים המליץ על מתן חיסון רביעי לבני 60 ומעלה

הצט"מ המליץ על מתן החיסון למבוגרים ולצוותים רפואיים, בנט בירך: "בשורה נפלאה שתסייע לנו לצלוח את גל האומיקרון". ההמלצה כפופה לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, בשלב זה מסתמן כי החיסון הרביעי יתאפשר - אך לא בהכרח יומלץ. שקד הציעה: לאפשר לכל מי שרוצה לקבל מנה רביעית, "על אחריותו"

הראשונים בעולם לקבל חיסון רביעי: צוות המומחים לטיפול במגפות במשרד הבריאות (הצט"מ) המליץ הערב (ג') על מתן חיסון רביעי נגד קורונה למבוגרים מעל גיל 60 ולצוותים רפואיים. ההמלצה כפופה לאישור מנכ"ל משרד הבריאות ובשלב זה מסתמן כי החיסון הרביעי יתאפשר, אך ככל הנראה לא יומלץ בהכרח.

ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר: "חברי צוות הטיפול במגיפות ממליצים על מתן מנה רביעית לבני 60 ומעלה ומדוכאי חיסון, ובתנאי שעברו ארבעה חודשים מהמנה השלישית; על מנה רביעית לעובדי מערכת הבריאות, ובתנאי שעברו ארבעה חודשים מהמנה השלישית; ולהקדים מתן מנה שלישית לשלושה חודשים לאחר מנה שנייה, במקום חמישה חודשים, כחלק מההיערכות לגל החמישי".

1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה איכילוב
חיסון קורונה איכילוב
חיסון לקורונה באיכילוב. ארכיון
(צילום: אביגיל עוזי)

"זו בשורה נפלאה אשר תסייע לנו לצלוח את גל האומיקרון ששוטף את העולם", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט על החלטת הצט"מ. "מדינת ישראל ממשיכה לעמוד בחזית ההתמודדות העולמית עם המגפה. אזרחי ישראל היו הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, ואנו ממשיכים להוביל גם עם החיסון הרביעי.
"אני קורא לכל מי שעומד בקריטריונים שקבעו חברי הוועדה - צאו להתחסן", הוסיף בנט. "קחו אחריות על הבריאות ועל הפרנסה של כולנו. החיסונים מצילים חיים. לאזרחי ישראל המסר שלי הוא - אל תבזבזו זמן, צאו להתחסן".


בהתאם להחלטת הצט"מ, הנחה ראש הממשלה בשיחה עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, בכירי משרדו וראשי קופות החולים מכבי, לאומית, כללית ומאוחדת, להיערך למבצע נרחב לחיסון רביעי של כלל המבוגרים מעל גיל 60, בדגש על פרויקט "מגן אבות", והצוותים הרפואיים בישראל.
בישיבת קבינט הקורונה מוקדם יותר העלתה שרת הפנים איילת שקד הצעה לאפשר לכל מי שירצה לקבל חיסון רביעי, "על אחריותו". זה נאמר בעקבות דברים של השר לביטחון פנים עמר בר-לב, שטען - בניגוד להודעות רשמיות של החברות, כי הוא "שומע מהמומחים שגם עם חיסון שלישי אין חיסון לאומיקרון הזה".
"משרד הבריאות צריך לבוא עם הצעה לתרופות וחיסון רביעי", הוסיף בר-לב. "זה ברור שזה לא אנחנו צריכים לומר את זה. אני חושב שמשרד הבריאות צריך לבוא בתוך שבוע עם אמירה ברורה במידת האפשר. לא להמציא, לא להשאיר את העניין של התרופות והחיסון הרביעי באוויר, כי הוא באוויר".

השרים אישרו: לימודים בזום בחלק מהיישובים, אין מגבלת התקהלות

בישיבת קבינט הקורונה שהסתיימה כאמור הערב, אישרו השרים כי מיום שני יורחב התו הירוק וביישובים כתומים ואדומים עם שיעור התחסנות נמוך ילמדו בחטיבות ובתיכונים בזום. שאשא ביטון התנגדה לקיום לימודים מרחוק גם בבתי הספר היסודיים, מעוד חודש: "זה נזק לילדים". בנט הגיב: "זה הפתרון, והוא הנכון". הוא אמר כי תיבדק הצעת סער לתמריץ כספי למתחסנים.