סגור
נמל התעופה בן גוריון נתב"ג הגבלות אומיקרון קורונה
נתב"ג. ייתכנו שיבושים (צילום: AFP)

מחר: ייתכנו שיבושים בטיסות בנתב"ג עקב "אסיפות הסברה" של העובדים

ועד רשות שדות התעופה הודיעה כי יקיים מחר, בין 10 ל-12, אסיפות הסברה, ברקע הסכסוך על ההסכם הקיבוצי; בינואר אישרה ההסתדרות סכסוך עבודה

לתשומת לב הטסים מחר: ועד עובדי רשות שדות התעופה יקיים מחר בין השעות עשר בבוקר לשתיים בצהרים אסיפות הסברה. במהלכן מדגישים בוועד כי "ייתכנו שיבושים". הסיבה, כך לפי גורמים מקורבים היא "אי קיום של סעיפים בהסכמים קיבוציים זה שבע שנים".
הודעתו של ועד עובדי רשות שדות התעופה אינה הראשונה שמתפרסמת השנה: לפני פחות מחודש הזהיר מפני "מחסור קשה בעובדים בתחומי הביטחון והיחידות התפעוליות" וכן מפני תורים ארוכים בפסח והמתנה ממושכת בשדה.
ואולם, האזהרה הנוכחית מגיעה על רקע סכסוך עבודה שאושר על ידי ההסתדרות בינואר האחרון - סכסוך הנובע, כך לפי גורמים המקורבים לרשות שדות התעופה, מהימנעות מחתימה על הסכם קיבוצי מול העובדים. נושא ההסכם הקיבוצי מול עובדי רשות שדות התעופה אינו חדש: ההסכם האחרון מול רשות שדות התעופה פג בשנת 2017. מאז לטענת העובדים, לא נחתם מולם הסכם קיבוצי מקיף.
במהלך שנות הקורונה, כך לפי הגורמים המקורבים, נאות הוועד לאפשר עבודה ללא הסכם קיבוצי שיכלול לדוגמה הסדרי קביעות לעובדים. אך כעת עם תום תקופת הקורונה, ועם החזרה למתווה טיסות רגיל, לא יוכלו העובדים עוד לעמוד בהיקף העבודה הנדרש ללא הסדרה של ההסכם הקיבוצי.