סגור

בלעדי
אחרי שלוש שנים: תוקם ועדה ציבורית שתמליץ לגבי שכר הח"כים

בוועדה יכהנו חברים פרופ' יובל אלבשן, שגם יעמוד בראשה, פרופ' יורם עדן וד"ר קרן בר חוה; החלטותיה בנושא שכרם ותנאיהם של חברי הכנסת טעונות את אישורה הסופי של ועדת הכנסת; לפני ארבע שנים המליצה הוועדה להצמיד את שכרם של הח"כים למדד במקום לשכר הממוצע במשק - אך ועדת הכנסת דחתה את ההמלצה

ועדת הכנסת צפויה לאשר מחר (ב') את הקמתה של ועדה שתדון ותגבש המלצות בנושא שכרם ותנאיהם של חברי הכנסת. חברי הוועדה יהיו פרופ' יובל אלבשן, שגם יעמוד בראשה, פרופ' יורם עדן וד"ר קרן בר חוה.
מאז תחילת 2019 פועלת הכנסת ללא ועדה ציבורית לשכרם ותנאיהם של הח"כים, שכן במהלך ארבע מערכות הבחירות לא מיהרו הח"כים להקים ועדה שכזו. המלצותיה של הוועדה בעניין שכרם ותנאיהם של חברי הכנסת טעונות את אישורה הסופי של ועדת הכנסת.
כך, במידה שהוועדה הציבורית דוחה פעמיים דרישה מסוימת של חברי כנסת (למשל, להעלאת שכרם), יכולה ועדת הכנסת להפוך את החלטתה של הוועדה הציבורית. הכנסת דחתה בעבר הצעת חוק שהגישה יעל גרמן, שלפיה המלצותיה של הוועדה הציבורית יהיו סופיות.
1 צפייה בגלריה
פרופסור יובל אלבשן בגן הטכנולוגי מלחה ירושלים
פרופסור יובל אלבשן בגן הטכנולוגי מלחה ירושלים
פרופ' יובל אלבשן
(צילום: עמית שאבי)
לפני ארבע שנים המליצה הוועדה הציבורית להצמיד את שכרם של חברי הכנסת למדד במקום לשכר הממוצע במשק. הוועדה, שבה כיהנו אז פרופ' חיים לוי, עו"ד חגי סיטון ופרופ' איוואן פרידמן, הציעה לעשות זאת למשך שנה על מנת לאפשר לוועדת הכספים להצמיד גם את שכרם של השופטים והנשיא למדד (שכרם של רה"מ, השרים וסגניהם הוצמד למדד בתחילת שנות ה-2000 - צ"ז). ועדת הכנסת דחתה אז את ההמלצה.
פרופ' יורם עדן הוא פרופסור מן המניין במסלול האקדמי של המכללה למינהל בתל אביב, בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת תל-אביב ובעל רישיון לראיית חשבון; פרופ' יובל אלבשן הוא דקאן הקמפוסים הרב-תרבותיים בקריה האקדמית אונו, וכיהן כדקאן הפקולטה למשפטים בקרייה במשך 5 שנים; ד"ר רו"ח קרן בר חוה היא מרצה בכירה בחוג לחשבונאות בביה"ס למינהל עסקים באוניברסיטה העברית, ומשמשת כדירקטורית חיצונית בשתי חברות וכנציגת מועצת רואי החשבון במועצת מגן דוד אדום.