סגור
שי באב"ד ומיכל עבאדי
שי באב"ד ומיכל עבאדי. שניהם היו בכירים באוצר (צילומים: עמית שעל, עומר מסינגר)

בלעדי
שי באב"ד ומיכל עבאדי יצטרפו לדירקטוריון רפאל

המינוי של מנכ"ל האוצר לשעבר, שהתמודד על ניהול התעשייה האווירית, צפוי להיות מאושר בישיבת הדירקטוריון השבוע. שמה של החשכ"לית לשעבר עבר את ועדת המינויים, אולם טרם הגיע לאישור השרים הרלבנטיים. שמו של השר לשעבר יובל שטייניץ הועלה כאופציה לתפקיד יו"ר החברה

שי באב"ד, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר שמינויו כדירקטור בתעשייה האווירית טורפד בחודשים האחרונים, בדרך להתמנות כדירקטור בחברת הביטחונית רפאל. גם החשבת הכללית לשעבר מיכל עבאדי תתמנה כדירקטורית בחברה.
באב"ד כבר עבר את כל המשוכות ודירקטוריון רפאל אמור לאשר אותו בישיבה הקרובה שלו השבוע. הנושא נשמר על "אש קטנה", ככל הנראה ביוזמתו של באב"ד, שנכווה במהלך ניסיון מינויו לדירקטור בתעשייה האווירית.
שמה של עבאדי עבר את ועדת המינויים, אולם לא הגיע לאישור השרים הרלבנטיים, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן, שאליו מקורבת עבאדי. בתפקידה האחרון שימשה עבאדי כמנכ"לית בית ההשקעות פסגות, אולם היא עזבה כעבור שנה בלבד, באפריל 2019, על רקע חילוקי דעות ועימות קשה מול זהבית כהן, יו"ר אייפקס ששלטה בחברה.
עוד נודע ל"כלכליסט" כי יו"ר רפאל עוזי לנדאו צפוי לפרוש בקרוב, וכל אחד מהשניים צפוי להיחשב כמועמד לתפקיד. לצדם עשוי להתמודד על תפקיד דירקטור ועל ראשות החברה גם יואב הראבן, מנכ"ל רפאל היום. שם נוסף שעולה כמועמד לדירקטוריון החברה ואולי גם לראשות הדירקטוריון הוא של שר האוצר לשעבר יובל שטייניץ, אם כי הוא איננו כלול כרגע בנבחרת הדירקטורים. יצויין כי בדירקטוריון רפאל מכהנים שני דירקטורים דומיננטיים נוספים: מנכ"ל בית החולים הדסה לשעבר זאב רוטשטיין ודדי פרלמוטר, לשעבר מבכירי אינטל.
רפאל נחשבת למתחרה גדולה של התעשיה האווירית ושתיהן מוחזקות במלואן בידי המדינה. רפאל סיימה את 2021 עם מכירות של 9.931 מיליארד שקל ורווח נקי של 431 מיליון שקל.
במאי השנה קידמו גנץ וליברמן את מועמדותו של באב"ד לתפקיד דירקטור בתעשייה האווירית, אחרי שבעבר כבר ניסה להתמנות למנכ"ל החברה, אך פרש מההתמודדות. בסופו של דבר לא הבשילה המועמדות גם משום שדודו של באב"ד, שלום חמי, הוא מזכיר החברה ומקורבו של היו"ר עמיר פרץ.