סגור
גלי בהרב מיארה יועמ"שית יועצת משפטית לממשלה
גלי בהרב מיארה (צילום: נתן ווייל, לע"מ)

בהרב מיארה: "לא קיימתי דיונים על הוצאת נתניהו לנבצרות"

היועצת המשפטית לממשלה הגיבה למכתב ששלחו אליה ראשי מפלגות הקואליציה, בו הזהירו אותה כי "ניסיון להכרזה או הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן, מהווים ניסיון בלתי חוקי בעליל להדיחו ולהפיל ממשלה נבחרת וחוקית"

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה הערב לראשי מפלגות הקואליציה כי בניגוד לפרסומים בתקשורת, היא לא קיימה דיונים בנוגע לאפשרות להכריז על נבצרות ראש הממשלה בנימין נתניהו.
מוקדם יותר היום שלחו ראשי מפלגות הקואליציה מכתב ליועצת המשפטית, שבו הם מזהירים אותה כי "ניסיון להכרזה או הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן, מהווים ניסיון בלתי חוקי בעליל להדיחו ולהפיל ממשלה נבחרת וחוקית, ללא שבריר של הסמכה בחוק".
לפי כמה פרסומים מהימים האחרונים, בהרב מיארה בוחנת אפשרות של הוצאת נתניהו לנבצרות, ברקע המהפכה המשפטית שמקדם בימים אלה שר המשפטים יריב לוין במקביל למשפטו של ראש הממשלה.
לדברי ראשי מפלגות הקואליציה, "שום תעתוע משפטי לא יעמוד מול הברור מאליו בכל המדינות המתוקנות ראש ממשלה נבחר על ידי רוב העם ונציגיו. רוב אזרחי ישראל בחרו במפלגות הקואליציה ובראש הממשלה רק לפני חודשים ספורים. הכנסת, כנציגת הריבון, נותנת אמון בממשלה ובראש הממשלה. ולכן, לאף גורם אין סמכות להדיח את ראש הממשלה ולהפיל את הממשלה החוקית, למעט לעם ולנציגיו ועל פי חוק מפורש. כל קביעה אחרת, היא בלתי חוקית בעליל ודגל שחור מתנוסס מעליה".
יצוין כי כמה ח"כים בליכוד, בהם טלי גוטליב, קראו באחרונה לבהרב מיארה ל"הניח את המפתחות".
"לאחרונה התפרסמו בתקשורת כמה ידיעות לפיהן את מנהלת דיונים ביחס לאפשרות של 'הוצאת' ראש ממשלת ישראל ל'נבצרות'. לתדהמתנו, לא הכחשת את הפרסומים עד לרגע זה", כתבו ראשי מפלגות הקואליציה לבהרב מיארה.
לדבריהם, "אנו רואים לכן בדיונים שכאלו, ככל שיתקיימו, ניסיון הפיכה משפטית חסר סמכות ובלתי חוקי בעליל, בין שהוא מכוון לעתיד ובין שהוא מכוון לעת הזו. הוא אינו שונה מניסיון הפיכה בידי איש צבא סורר. העם, נבחריו וממשלת ישראל לא יקבלו לעולם החלטה חסרת סמכות, שמשמעותה ביטול הבחירות בקלפיות, ביטול המשטר הדמוקרטי והתגברות בלתי חוקית על ריבונות העם ונציגיו. הנייר עליו תיכתב החלטה שכזו יהיה חסר ערך. הוא לעולם לא יגבר על כוחם של מיליוני פתקי הנייר שבאמצעותם הצביע העם".
על המכתב חתמו יריב לוין בשם הליכוד, אריה דרעי - יו"ר ש"ס, בצלאל סמוטריץ - יו"ר הציונות הדתית, איתמר בן גביר - יו"ר עוצמה יהודית, יצחק גולדקנופף - יו"ר אגודת ישראל, משה גפני - יו"ר דגל התורה, ואבי מעוז - יו"ר נעם.