סגור

מקדם ההדבקה בעלייה: האם הקורונה חוזרת?

על פי משרד הבריאות, עמד מקדם ההדבקה בתחילת יוני על 1.53 שמעיד על התפשטות של מגפה. מאז היו עוד מספר התפרצויות חדשות במקומות שונים בארץ

האם אנו עדים להתפרצות מחודשת של הקורונה? מאז תחילת יוני עלה מקדם ההדבקה בישראל בהדרגה ונכון לתאריך 9.6 עמד על 1.53 שמעיד על התפשטות של מגפה, כך על פי נתוני משרד הבריאות. יש לציין כי מקדם ההדבקה מחושב 10 ימים אחרונה שמשקפים את פרק הזמן שנלקח כמקדם ביטחון בין ההדבקה לתוצאה.

1 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה
חיסוני קורונה
חיסוני קורונה
(צילום: יאיר שגיא)
בימים האחרונים אנו עדים להתפרצויות חדשות במקומות שונים בישראל. בשבוע החולף נדבקו 11 תלמידי שכבת ו' בבית הספר היסודי אסיף במודיעין כאשר 90 תלמידים נכנסו לבידוד. כמו כן, בבנימינה התגלו 45 תלמידים שנדבקו בקורונה ואמש משרד הבריאות שלח מאות צופים בהופעה בבית שאן לבידוד לאחר שהתגלתה בקהל חולה –אף היא ילדה – בוריאנט ההודי של קורונה.
עד כה התחסנו מהנגיף כ-5.491 מיליון תושבים בישראל במנה הראשונה כאשר 93% מהם התחסנו במנה השנייה. יחד עם זאת, ילדים מתחת לגיל 12 אינם מתחסנים ולכן הם בעלי פוטנציאל רחב יותר להידבק ולגרום להתפשטותו של הנגיף.
בסך הכול בשבוע האחרון התגלו בישראל 163 חולים חדשים, מתוכם 52 חולים הם מאומתים שהגיעו בחו"ל. נכון להבוקר ישנם 340 חולים פעילים מתוכם 15 במצב בינוני, 23 במצב קשה, 17 מונשמים והיתר במצב קל. מאז תחילת המגפה התגלו בישראל 389,837 חולים ונפטרו כ-6,427 בני אדם.