סגור
חיילי צה"ל ב רצועת עזה 3.12.23 מלחמה בעזה חרבות ברזל
חיילי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

בצל הלחץ האמריקני: הקבינט אישר את הגדלת אספקת הדלק לעזה

כל השרים הצביעו בעד ההחלטה להגדיל את הדלק לעזה למעט שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר; השגריר באו"ם גלעד ארדן נגד מזכ"ל האו"ם: "פועל לפי התסריט של חמאס, תתפטר"; אוגדת הכוחות המיוחדים של צה"ל נלחמת לראשונה בלב חאן יונס; הבית הלבן: "לצערנו יש סיבה להאמין שחמאס עדיין משתמש באלימות מינית כנשק"

23:30 - בצל הלחץ האמריקני: הקבינט אישר את הגדלת אספקת הדלק לעזה. ברקע הלחץ מצד ארה"ב בנושא, הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את הגדלת כמויות הדלק שיוכנסו לרצועת עזה. כל השרים הצביעו בעד ההחלטה למעט שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. סמוטריץ' עקץ בדיון את השר בני גנץ: "החלטתי ללמוד ממנו, להיות בעד ולהצביע נגד". (איתמר אייכנר)
22:45 - רוב הקצבאות יעלו ב־3%־4% בינואר 2024. מאז גזרות בנימין נתניהו ב־2003 רוב הקצבאות בביטוח הלאומי צמודות למדד המחירים לצרכן והן צפויות להתעדכן לפיו בינואר 2024, כלומר ברמה של 3%-4%. הקצבה היחידה שצמודה לשכר הממוצע במשק וצפויה לעלות ב־6% היא קצבת הנכות.
ארגון נכה לא חצי בן אדם הגיש לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' רשימה ארוכה של דרישות סיוע על רקע המשבר הכלכלי במלחמה שפוגע בהם קשות. בינתיים היחידה שנענתה חלקית היה עדכון קצבת הניידות לרכבים גדולים השבוע ב־4%, כלומר ב־340-160 שקל. הבעיה היא שלקצבת הניידות אין מנגנון עדכון אוטומטי אז הנכים צריכים להאבק על כל עדכון מחדש.
בנוסף, תעודכן שורת סכומים לפיהם נקבעות קצבאות בביטוח הלאומי, כמו מדרגות שכר ותקרת שכר, לפי השכר הממוצע במשק. (שחר אילן)
12 צפייה בגלריה
בניין המוסד לביטוח לאומי ביטוח לאומי הביטוח הלאומי בירושלים
בניין המוסד לביטוח לאומי ביטוח לאומי הביטוח הלאומי בירושלים
סניף של הביטוח הלאומי בירושלים
(עמית שאבי)
22:36 - הבית הלבן: "לצערנו יש סיבה להאמין שחמאס עדיין משתמש באלימות מינית כנשק". דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי נשאל הערב בתדרוך לתקשורת על החשש ולפיו נשים שמוחזקות עדיין בשבי חמאס נפלו קורבן לאלימות מינית, ואף שהשיב כי אין בכוונתו לעסוק במקרים ספציפיים, הוא אמר כי כבר הוכח שחמאס משתמש באלימות מינית כנשק במלחמה. "לצערנו יש סיבה להאמין שהם עדיין משתמשים באלימות מינית כנשק", הוסיף.
12 צפייה בגלריה
דובר המועצה לביטחון לאומי ארה"ב ג'ון קירבי 6.12.13
דובר המועצה לביטחון לאומי ארה"ב ג'ון קירבי 6.12.13
קירבי בתדרוך לתקשורת, הערב
(צילום: Anna Moneymaker/Getty Images)
21:59 - ארדן נגד מזכ"ל האו"ם: "פועל לפי התסריט של חמאס, תתפטר". שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן תקף בחריפות את מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש וקרא לו להתפטר, בעקבות פנייתו של גוטרש למועצת הביטחון בדרישה לקדם הפסקת אש בעזה. "האו"ם זקוק למזכ"ל שמגבה מלחמה בטרור ולא למזכ"ל שפועל לפי התסריט שכתב חמאס", מסר ארדן.
גוטרש הפעיל הערב, לראשונה מאז שנכנס לתפקידו ב-2017, את סעיף 99 באמנת האו"ם – שיאפשר לו להתריע בפני מועצת הביטחון על חשש לדבריו מפגיעה בשלום ובביטחון הבינלאומיים בעקבות המלחמה בעזה. דיון החירום במועצה ייערך ביום שישי הקרוב. "המזכ"ל הגיע לשפל מוסרי חדש", תקף ארדן. "המזכ"ל נזכר להפעיל סעיף נדיר, רק כשזה מאפשר לו ללחוץ על ישראל שנלחמת במחבלי החמאס הנאצי. זוהי עוד הוכחה לעיוות המוסרי של המזכ"ל ולהטייה שלו נגד ישראל".
12 צפייה בגלריה
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ב דיון ב מועצת הביטחון של האו"ם 29.11.23
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ב דיון ב מועצת הביטחון של האו"ם 29.11.23
ארדן במועצת הביטחון של האו"ם, בשבוע שעבר
(צילום: David Dee Delgado/Getty Images)
השגריר הוסיף: "קריאת המזכ"ל להפסקת אש היא למעשה קריאה להשאיר בעזה את שלטון הטרור של החמאס. במקום שהמזכ"ל יצביע במפורש על אחריות החמאס למצב ויקרא לראשי המחבלים להסגיר את עצמם ולהחזיר את החטופים ובכך לסיים את המלחמה, המזכ"ל בוחר להמשיך ולשחק לידי החמאס. העמדות המעוותות של המזכ"ל רק מאריכות את הלחימה בעזה, משום שהן נותנות תקווה למחבלי חמאס שהמלחמה תיבלם ושהם יוכלו לשרוד". (איתמר אייכנר)
21:14 - ארה"ב מתנגדת לאזור חיץ ברצועת עזה: "מתנגדים לצמצום הטריטוריה הפלסטינית". דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית מת'יו מילר התייחס לדיווחים על כך שישראל מתכננת אזור חיץ ברצועת עזה ואמר כי הבית הלבן מתנגד להקמתו על שטחים פלסטיניים. "הבהרנו שאנחנו לא תומכים בצמצום טריטוריה פלסטינית", אמר במהלך תדרוך הערב לעיתונאים.
מילר גם הבהיר שהבית הלבן תומך בהישארות זמנית של כוחות צה"ל בעזה. "זה לא יעזור ואף יסכן את הפלסטינים אם הם פשוט יעזבו. צריך להיות תהליך טרנספורמציה. כמה זמן זה יקח או מתי יסתיים? מוקדם מדי לומר, אבל זה חייב להיות זמני. הבהרנו שלא יכול להיות כיבוש מחדש של עזה. לא תהיה עקירה כפויה של פלסטינים. הבהרנו שיותר מדי פלסטינים מתו בסכסוך הזה ואמרנו לממשלה הישראלית שהם צריכים לעשות הכל כדי למנוע כמה שיותר הרג אזרחים". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
12 צפייה בגלריה
חיילים ב רצועת עזה מלחמת עזה 27.11.2023
חיילים ב רצועת עזה מלחמת עזה 27.11.2023
חיילי צה"ל בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
21:06 - אל-ג'זירה: "22 נהרגו בהפצצה בג'באליה". רשת אל-ג'זירה הקטארית מאשימה כי בהפצצה ישראלית במחנה הפליטים ג'באליה שבצפון רצועת עזה – שם מתחוללים כעת קרבות בין צה"ל למחבלי חמאס – נהרגו 22 מבני משפחתו של כתב הרשת בעזה, מואמין א-שראפי. לפי אל-ג'זירה בני המשפחה מצאו מחסה בבית, שבו לא שהה הכתב כשאירעה המתקפה, ונהרגו בה בין היתר אביו, אמו וילדיו. הרשת הצהירה כי בכוונתה לפעול בכל "הצעדים החוקיים כדי שאלו שאחראים לפשע הזה יישאו באחריות". בסוכנות הידיעות רויטרס מציינים כי צה"ל טרם הגיב לטענות. (עינב חלבי)
12 צפייה בגלריה
מחנה ג'באליה מלחמה בעזה חרבות ברזל
מחנה ג'באליה מלחמה בעזה חרבות ברזל
הרס בג'באליה (ארכיון)
(צילום: צילום: Yahya HASSOUNA / AFP)
20:35 - בעקבות דרישת גלנט: הקבינט צפוי לאשר הגדלה הדרגתית של הדלק לעזה. בעקבות דרישת שר הביטחון יואב גלנט, הקבינט המורחב שיתכנס הערב צפוי לאשר הגדלה הדרגתית של כמות הדלק שמוכנסת לרצועת עזה. בשלב הראשון הכמות תוכפל מ-60 אלף ליטר ביום ל-120 אלף ליטר - כשארה"ב לוחצת לשלש את הכמות ל-180 אלף ביום. אולם על פי דרישת גלנט, הגדלה נוספת מעבר ל-120 אלף ליטר תיעשה רק בתמורה לביקורים של הצלב האדום אצל החטופים. מערכת הביטחון תמליץ גם לקבינט להגדיל את כמות הדלק מחשש לאסון הומניטרי ברצועה, שיפגע בתמרון הקרקעי של צה"ל. (איתמר אייכנר)
12 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט מסיבת עיתונאים 18.11.23
שר הביטחון יואב גלנט מסיבת עיתונאים 18.11.23
שר הביטחון יואב גלנט
(צילום: דנה קופל)

20:20 - חאן יונס מכותרת, אוגדת הכוחות המיוחדים של צה"ל מבצעת פשיטות בלב העיר. הותר לפרסום כי אוגדה 98, אוגדת הכוחות המיוחדים של צה"ל, נלחמת לראשונה בלב חאן יונס שברצועת עזה. האוגדה, שכוללת בתוכה את עוצבת הקומנדו ויחידות מיוחדות נוספות, חיסלה מחבלים רבים בהיתקלויות והפעלת אש מהאוויר, וכן איתרה כ-30 פירי מנהרות והשמידו אותם. מצה"ל נמסר עוד כי האוגדה מכתרת את העיר חאן יונס, ש"מהווה מרכז כובד של חמאס ומזוהה כסמל צבאי ושלטוני. כל הנהגתו של ארגון הטרור, מדינית וצבאית, גדלה במרחב חאן יונס, בהם יחיא סינוואר, מוחמד סינוואר ומוחמד דף". (יואב זיתון)

19:00 - נתניהו: "מכתרים כעת את הבית של סינוואר. הוא יכול לברוח, אבל נשיג אותו". ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי כוחות צה"ל מכתרים את ביתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר. "אמש אמרתי שכוחותינו יכולים להגיע לכל מקום ברצועת עזה. עכשיו הם מכתרים את ביתו של סינוואר. אז ביתו איננו מבצרו, והוא יכול לברוח, אבל זאת רק שאלה של זמן עד שנשיג אותו", אמר. עוד ציין נתניהו כי "אנחנו מפעילים לחצים כדי לאפשר את ביקורי הצלב האדום אצל חטופינו. בהמשך לכך, שוחחתי היום שוב עם נשיאת הצלב האדום ואמרתי לה שתפנה לקטאר, שהוכח שיש להם מנוף לחץ על חמאס, ותדרוש ביקורים של הצלב האדום אצל חטופינו, וכמובן אספקת תרופות עבורם". (איתמר אייכנר)
18:25 - החות'ים בתימן לקחו אחריות על שיגור הטיל לעבר אילת. המורדים החות'ים בתימן לקחו אחריות על שיגור הטיל לעבר אילת, שיורט מעל ים סוף. החות'ים טענו כי שיגרו "מטח טילים בליסטיים לעבר כמה מטרות צבאיות ישראליות באזור אילת". הטיל שזוהה מוקדם יותר יורט באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ". (ליאור בן ארי ורויטרס)
18:00 - הותר לפרסום: רס"ם (במיל') עדי שני נפל בקרב בצפון הרצועה. הותר לפרסום כי רס"ם (במיל׳) עדי שני (39), לוחם פלס"ר באגד לוגיסטי 6036 מצור יצחק, נפל בקרב בצפון רצועת עזה (ynet)
17:40 - אבו מאזן: הרשות הפלסטינית מוכנה לשלוט בעזה. נתניהו: כל עוד אני ר"מ - זה לא יקרה. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אישר ל-SkyNews את נכונות הרשות לשלוט ברצועת עזה ובגדה המערבית. כך לפי מקורות פלסטיניים. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה לדיווח: "כל עוד אני ראש ממשלת ישראל - זה לא יקרה. מי שמחנך את ילדיו לטרור, מממן טרור ותומך במשפחות מחבלים, לא יוכל לשלוט בעזה לאחר שנחסל את חמאס". (עינב חלבי ואיתמר אייכנר)
12 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
אבו מאזן
(צילום: AFP)
17:05 - לאחר הירי לצפון: צה"ל תוקף בלבנון. בהמשך לאזעקות שנשמעו בצפון הארץ, מצה"ל נמסר כי זוהו כמה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי. (ynet)
16:50 - רקטה פגעה בבאר שבע, נזק נגרם לכמה כלי רכב. המשטרה מטפלת בזירת פגיעה של רקטה באזור העיר באר שבע, שהסבה נזק לכמה כלי רכב. כך נמסר מהמשטרה. בעת זו לא דווח על נפגעים. (אילנה קוריאל)
16:15 - גנץ התנגד, ברקת לא נכח וגלנט נעדר: תקציב המדינה המעודכן עבר בקריאה ראשונה. הצעת תקציב המדינה ל-2023, שהותאמה עבור מלחמת חרבות ברזל, עברה בקריאה ראשונה ברוב של 62 חברי כנסת מול 53 מתנגדים. שר הכלכלה ניר ברקת לא התייצב להצבעה, שר הביטחון יואב גלנט לא נכח במליאה, בעוד שחברי המחנה הממלכתי בראשות השר בני גנץ התנגדו. (צבי זרחיה)
16:00 - אזעקות בבאר שבע והסביבה - וגם בצפון. אזעקות נשמעו בדרום הארץ, בין היתר בבאר שבע, עומר וניר עוז. במקביל, אזעקות נשמעו גם בשתולה שבצפון. (ynet)
14:50 - התרעה מפני ירי רקטות וטילים נשמעה במגן ובניר עוז שבעוטף עזה
14:20 - המטוס ה-200 נחת בישראל: מכיל ציוד צבאי וחימושים לצה"ל. משרד הביטחון הודיע כי המטוס ה-200 ברכבת האווירית של ציוד צבאי וחימושים לצה"ל, נחת בישראל. לדבריו, "מפרוץ המלחמה הובאו לישראל במבצעי השטה והטסה יותר מ-10,000 טונות של ציוד צבאי הכולל, בין היתר, רכבים ממוגנים, חימושים, ציוד מיגון אישי, ציוד רפואי ותחמושת. הרכבת האווירית והימית של משרד הביטחון וצה"ל תומכת בתוכניות ההתקפיות ובהמשך הלחימה, על מנת להבטיח אורך נשימה מבצעי למימוש יעדי צה"ל".
13:40 - בתגובה לירי בצפון: טנקים ומטוסים תוקפים יעדי חיזבאללה. צה"ל תוקף באמצעות טנקים וירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון, בתגובה לירי לעבר ישראל מוקדם יותר. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי "כלי טיס תקפו מפקדה מבצעית ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה".


13:30 - טיל קרקע-קרקע שנורה מתימן יורט מעל ים סוף. דובר צה"ל מסר כי "בהמשך להתרעות במרחב העיר אילת, זוהה טיל קרקע-קרקע ששוגר לשטח מדינת ישראל ויורט בהצלחה במרחב ים סוף על ידי לוחמי ההגנה האווירית, באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק חץ. המטרה לא חצתה לשטח ישראל, ולא היוותה איום על אזרחים ההתרעה הופעלה על פי מדיניות".


12 צפייה בגלריה
טיל חץ 3 התעשייה האווירית תע"א
טיל חץ 3 התעשייה האווירית תע"א
טיל חץ 3
(צילום: תע"א)

13:20 - האזעקה באילת: מערכות הגנה אווירית הופעלו, יירוט אחד לפחות מעל העיר. בהמשך לאזעקות שנשמעו באילת, מערכות ההגנה האווירית הופעלו ובוצע לפחות יירוט אחד מעל העיר
13:15 - התרעה מפני ירי רקטות וטילים נשמעה באילת ובקיבוץ אילות
13:10 - ירי לעבר הגליל המערבי ומוצב צבאי בחרמון. אזעקות גם באשקלון ובעוטף
כמה שיגורים זוהו לעבר מוצב צה"ל בחרמון, ובמערכת הביטחון בודקים אם הירי בוצע מסוריה. אין נפגעים. במקביל, פצצות מרגמה שוגרו מלבנון, ככל הנראה לעבר שטח פתוח סמוך לערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. צה"ל השיב באש ארטילרית לעבר מקורות הירי.
במקביל התרעות מפני ירי רקטות וטילים נשמעו באשקלון, זיקים, כרמיה, יד מרדכי נתיב העשרה ומבקיעים.
13:05 - פצוע קל מפגיעת רסיס בעוטף עזה. גבר כבן 60 נפצע באורח קל מפגיעת רסיס בעוטף עזה, בעקבות שיגורים מהרצועה. צוות מד"א מעניק לו טיפול רפואי במקום.
12:35 - ארדואן: אם ישראל תפגע בבכירי חמאס בטורקיה היא תשלם על כך. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן התייחס לדיווחים בנוגע ל"יום שאחרי" ברצועת עזה, והבהיר כי הוא מתנגד להקמת "אזור חיץ" ברצועה, והוסיף כי "התוכנית לא מכבדת את הפלסטינים". ארדואן שלח מסר מאיים, ואמר: "אם ישראל תנסה לפגוע בבכירי חמאס בטורקיה - היא תשלם על כך מחיר כבד מאוד".

12 צפייה בגלריה
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
(צילום: רויטרס)

12:25 - התרעה מפני ירי רקטות וטילים נשמעה בניר יצחק שבעוטף עזה
11:55 - רקטות ענק שמגיעות לשרון: צה"ל חשף "אחד ממצבורי הנשק הגדולים ברצועה". דובר צה"ל חשף כי לוחמים מגדוד 50 איתרו את אחד ממצבורי הלחימה הגדולים ביותר, בקרבת מרפאה ובית ספר בצפון רצועת עזה. לדבריו, המצבור הכיל מאות טילי ומשגרי RPG מסוגים שונים, עשרות טילי נ"ט, עשרות מטעני חבלה, טילים ארוכי טווח שכוונו לירי למרכז מדינת ישראל, עשרות רימונים וכלי טיס בלתי מאוישים. "כלל תשתיות הטרור נמצאו סמוך למבנים אזרחיים בלב אוכלוסייה אזרחית. מדובר בהוכחה נוספת לשימוש הציני שעושה ארגון הטרור חמאס בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי", הוסיף דובר צה"ל.



11:00 - משרד הבריאות בעזה: 73 נהרגו ו-123 נפצעו ביממה האחרונה. לדבריו, הפצועים פונו לבית החולים "חללי אל-אקצא" בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה.
10:35 - כוחות הביטחון פעלו בג'נין: 10 נעצרו, אמל"ח ופירי תת-קרקע אותרו. כוחות הביטחון עצרו עשרה מבוקשים בפעילות שהחלה אתמול ונמשכה עד הלילה בג'נין, ואיתרו עשרה נשקים, שלוש מעבדות חבלה עם מטענים, שני פירי תת-קרקע, ציוד צבאי ותחמושת. במהלך הפעילות התפתחו עימותים, וכמה מחבלים נפצעו בחילופי אש. כוחות נוספים פעלו הלילה גם בחלחול שבמרחב עציון, שם הוחרם בית דפוס שמקושר לארגון הטרור חמאס ואותרו אמצעי לחימה.
10:05 - הידרדרות במצבה של חנה קציר, שחזרה משבי חמאס: "נגרמו לה בעיות לב". קיבוץ ניר עוז הודיע כי מצבה של חנה קציר, חברת הקיבוץ שחזרה משבי חמאס, הידרדר - והיא מאושפזת במצב קשה בבית חולים. "אמא שלנו היא ההוכחה לכך שכל יום בעזה הוא סכנת חיים. הזמן של השבויים הולך ואוזל. אנחנו יודעים באיזה מצב הם נחטפו, אבל אי-אפשר לדעת באיזה מצב הם יחזרו", אמרו במשפחתה של חנה - שבנה אלעד עדיין בשבי חמאס. "התנאים בשבי הם לא תנאים בהם בני אדם צריכים לחיות. הטראומה, הרעב והחוסר במענה רפואי גרמו לה לבעיות בלב".

12 צפייה בגלריה
חנה קציר שהיתה בשבי חמאס
חנה קציר שהיתה בשבי חמאס
חנה קציר שהיתה בשבי חמאס

10:00 - צה"ל: "הפוגה טקטית באזור רפיח עד 14:00, התנועה בצפון-מזרח חאן יונס מסוכנת". דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי פנה לתושבי רצועת עזה, בעיקר באזור חאן יונס, וקרא להם להתפנות מאזורי הלחימה בהקדם. לדבריו, "צה"ל פועל בעוצמה נגד חמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה, הלחימה וההתקדמות הצבאית באזור חאן יונס אינן מאפשרות תנועה בציר סלאח א-דין בחלק מהקטעים, שבהם מתנהלים קרבות. צה"ל יאפשר תנועה דרך ציר מערבי". עוד הוסיף דובר צה"ל כי החל מהשעה 10:00 ועד 14:00 תתקיים "הפוגה טקטית" באזור מחנה הפליטים אל-שאבורה שברפיח, לטובת פעולות הומניטריות.

12 צפייה בגלריה
מבנה הרוס ב דיר אל בלאח רצועת עזה לאחר תקיפת צה"ל
מבנה הרוס ב דיר אל בלאח רצועת עזה לאחר תקיפת צה"ל
מבנה הרוס בדיר אל בלאח
(צילום: EPA)

09:00 - התרעה מפני ירי רקטות וטילים נשמעה ברעים שבעוטף עזה
08:45 - הפלסטינים: 2 נהרגו ו-11 נפצעו בעימותים עם צה"ל דרומית לטובאס. הפלסטינים דיווחו כי מאעוד איברהים זהראן (18) ועבד אלרחמן עודה (16) נהרגו במהלך עימותים עם כוחות צה"ל במחנה הפליטים אל-פארעה ובעיירה טמון שדרומית לטובאס. הסהר האדום הוסיף כי 11 פלסטינים נפצעו בעימותים ופונו לבתי חולים. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא", במהלך פעילות כוחות הביטחון במקום נשמעו ירי כבד וקולות פיצוצים רבים.
08:15 - קרבות עזים בשג'אעיה ובחאן יונס: מאות מטרות הותקפו, מחבלים חוסלו מהאוויר ומהקרקע. חיל האוויר תקף ביממה האחרונה כ-250 מטרות בשטח רצועת עזה, והלוחמים ממשיכים לאתר ולהשמיד אמצעי לחימה, פירים תת-קרקעיים, מטעני נפץ ותשתיות טרור נוספות. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי "הכוחות הכווינו מטוס קרב שהשמיד שני משגרים מהם ביצעו המחבלים את המטח למרכז הארץ אתמול. בנוסף, מחבלים מארגוני הטרור חמאס וג'יהאד איסלאמי חוסלו, לצד מספר תשתיות טרור שהושמדו". באירוע נוסף סמוך לבית ספר בצפון הרצועה חוסלה חוליית מחבלים חמושה, ולאחר מכן אותרו והושמדו במקום פיר תת-קרקעי ותשתיות טרור נוספות. בבית ספר נוסף ברצועה נמצאו אמצעי לחימה ותחמושת.



6:58 - הותר לפרסום: רס"ל במיל' יהונתן מלכה נפל בעזה, סא"ל במיל' יוחאי גור הרשברג נהרג בתאונה בדרום. דובר צה"ל התיר לפרסום כי רס"ל (מיל') יהונתן מלכה בן ה-23 מבאר שבע, לוחם שיריון בגדוד 82 שבעוצבת "סער מגולן" (7) נפל בקרב ברצועת עזה. כמו כן, סא"ל (מיל') יוחאי גור הרשברג בן ה-52 מחוות פיליפ, מפקד יחידית איתור נעדרים בעוצבת האש (אוגדה 98), נפל בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ.

12 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') יהונתן מלכה ו סא"ל (במיל') יוחאי גור הרשברג נפלו אמש ב עזה
רס"ל (במיל') יהונתן מלכה ו סא"ל (במיל') יוחאי גור הרשברג נפלו אמש ב עזה
משמאל רס"ל (במיל') יהונתן מלכה וסא"ל (במיל') יוחאי גור הרשברג נפלו אמש ב עזה
(צילום: אתר צה"ל)

6:00 - גורמים בממשל ביידן: הלחימה בדרום הרצועה צפויה להימשך כמה שבועות. גורמים רשמיים בארה"ב מעריכים שהשלב הנוכחי בתמרון הקרקעי בדרום רצועת עזה יימשך כמה שבועות - אולי עד ינואר - לפני שישראל תעבור לפעילות בעצימות נמוכה יותר, המכוונת באופן ממוקד יותר כלפי חמושים ומנהיגים ספציפיים בחמאס. בכירים בממשל האמריקני אמרו לרשת CNN שארה"ב הזהירה את ישראל בשיחות "קשות וישירות" והבהירה לה שצה"ל לא יכול לחזור על "הטקיטיקה ההרסנית", שבה פעל בצפון הרצועה.
הלילה - חיילים בצבא לבנון נפגעו בתקיפה ישראלית, צה"ל בהודעה חריגה: "מצרים על האירוע, הוא מתוחקר". דובר צה"ל מסר כי לוחמי צה"ל פעלו אתמול לנטרול איום ממשי שזוהה משטח לבנון. האיום זוהה ממתחם שיגור ותצפית של ארגון הטרור חיזבאללה סמוך לאל עוואדי שבגבול לבנון. בצה"ל התקבל דיווח על כך שמספר חיילים מצבא לבנון נפגעו במהלך התקיפה. "כוחות צבא לבנון לא היו יעד התקיפה", נמסר מדובר צה"ל. "מצרים על האירוע, הוא מתוחקר", נמסר. צבא לבנון הודיע אתמול כי חייל אחד נהרג ושלושה נפצעו מתקיפת הפצצה ישראלית באזור הגבול. (יואב זיתון, ליאור בן ארי)