סגור
כוחות צה"ל רפיח
כוחות צה"ל ברפיח (צילום: דובר צה"ל)

פורסם סרטון של החטוף סשה טרופנוב; "התקיפה ברפיח - רחוקה קילומטר מהעקורים"

דובר צה"ל מסר כי חטיבה נוספת הצטרפה ללחימה ברפיח; ספרד, נורבגיה ואירלנד הודיעו על הכרה במדינה פלסטינית; הפנטגון: המזח הצף בעזה יוסר ויתוקן, הפעולה צפויה להימשך יותר משבועהגרדיאן: כדי לספק מידע לנתניהו, ישראל ריגלה אחר התובע הראשי בהאג; ספינה בים האדום נפגעה מ-3 טילים ששיגרו החות'ים - ונוטה על צדה

23:45 - התובע בהאג מגיב לדיווחים: "פועלים ללא הרף נגד איסוף מודיעין עוין נגדנו". משרד התובע בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, הגיב לדיווחים על פעולות המודיעין נגד התובע קארים חאן וקודמתו בתפקיד פאטו בנסודה, ומסר כי "אנו מודעים לכך ומיישמים ללא הרף צעדים נגד פעילויות איסוף מודיעין יזום המתבצעות על ידי מספר סוכנויות לאומיות עוינות כלפי בית המשפט". לדבריו, "יישמנו לאחרונה מספר לא מבוטל של אמצעי אבטחה נוספים. אף אחת מההתקפות נגדנו לא הובילה לחדירה למערכת אחסון הראיות שלנו, והן נותרו מאובטחות". (איתמר אייכנר)
21:43 - הפנטגון: המזח הצף בעזה יוסר ויתוקן, הפעולה צפויה להימשך יותר משבוע. המזח הצף שהציבה ארה"ב בחופי רצועת עזה יוסר לצורך שיפוצים, ויוחזר לאחר שיתוקן. כך נמסר מהפנטגון, שהוסיף כי התיקונים יימשכו יותר משבוע, ויתבצעו בנמל אשדוד. מוקדם יותר דווח כי הרציף נפגע בעקבות תנאי מזג האוויר. (רויטרס)
14 צפייה בגלריה
המזח הימי הרציף הימי ב רצועת עזה סיוע הומניטרי מלחמה בעזה
המזח הימי הרציף הימי ב רצועת עזה סיוע הומניטרי מלחמה בעזה
המזח הימי ברצועת עזה
(צילום: AFP PHOTO / US Central Command (CENTOCOM))
20:46 - בכיר אמריקני על התקיפה ברפיח: "מצער, על חמאס להפסיק להסתתר מאחורי אזרחים". דובר מחלקת המדינה של ארה"ב מת'יו מילר אמר כי ישראל העבירה לבית הלבן תוצאות ביניים של חקירת תקרית השריפה ברפיח, שבה חוסלו שני בכירי חמאס, ולפי הפלסטינים 45 בני אדם נוספים. מילר הוסיף: "אנחנו מצירים מאוד על אובדן חיי האדם. חמאס צריך להפסיק להסתתר מאחורי אזרחים בעזה, אבל לישראל יש מחויבות לעשות הכול כדי למזער פגיעה באזרחים". לדבריו, "פנינו לממשלת ישראל כדי להביע את צערנו העמוק על מה שקרה, לבקש מהם עוד מידע ולדחוף אותם לבצע חקירה מלאה". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
17:35 - הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטון של החטוף סשה טרופנוב מהשבי. הג'יהאד האיסלאמי פרסם הערב (שלישי) סרטון קצר, בן חצי דקה, של החטוף סשה טרופנוב מהשבי ברצועת עזה. סשה נחטף ב-7 באוקטובר יחד עם אמו ילנה, סבתו אירנה וחברתו ספיר כהן מביתם בקיבוץ ניר עוז. שלוש הנשים שוחררו בעסקת החטופים בשלהי נובמבר, אחרי 54 ימים בשבי.
14 צפייה בגלריה
סשה טרופנוב נמצא בשבי הג'יהאד האסלאמי מתוך סרטון
סשה טרופנוב נמצא בשבי הג'יהאד האסלאמי מתוך סרטון
סשה טרופנוב
17:10 - תחקיר התקיפה ברפיח: הנקודה הוגדרה כמרחב טרור, ובמרחק קילומטר מהעקורים. בפיקוד הדרום הגישו לרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי את ממצאי התחקיר הראשוני של התקיפה שלשום ברפיח, שבה חוסלו שני בכירי חמאס, ולפי משרד הבריאות בעזה נהרגו 45 בלתי מעורבים. מהממצאים עולה כי נקודת התקיפה הוגדרה כמרחב טרור, שבה פעל חמאס. בקרבת מקום התקיפה היה משגר רקטי ובורות שיגור, וקילומטר הפריד ביניהם ובין האזור הבטוח שצה"ל הגדיר לעקורים. עוד עולה כי השניים שחוסלו שהו במתחם פחונים מסודרים ולא במאהל העקורים. בצבא מציינים כי החימושים ששימשו לתקיפה לא היו אמורים להצית את מתחם האוהלים וכי "יש חשד שפיצוצי המשנה נגרמו מאחסון תחמושת של חמאס".
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר הצהרה לתקשורת בשפה האנגלית והתייחס לממצאי התחקיר הראשוני של התקיפה ברפיח שלשום, שבה נהרגו שני בכירי חמאס, ולפי משרד הבריאות בעזה 45 אזרחים נוספים. הגרי אמר: "השתמשנו בחימושים האוויריים הקטנים ביותר שברשותנו. הם בלבד לא היו יכולים לגרום לשריפה בגודל כזה". (יואב זיתון)

15:37 - צה"ל יבחן את תנאי הכליאה של מחבלי הנוחבה: "הועלו טענות ביחס להחזקתם". אחרי מות העצורים העזתים, דובר צה"ל עדכן כי בהמלצת הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר-ירושלמי, ובאישור שר הביטחון יואב גלנט, מינה הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ועדה מייעצת לבחינת תנאי כליאתם של עצורי המלחמה במתקני הכליאה שבאחריות צה"ל.

14 צפייה בגלריה
פעילי חמאס נכנעים ב רצועת עזה מלחמת עזה 14.12.2023
פעילי חמאס נכנעים ב רצועת עזה מלחמת עזה 14.12.2023
פעילי חמאס נכנעים ברצועת עזה, דצמבר 2023
(צילום: דובר צה"ל)

"במהלך המלחמה, נדרש צה"ל באופן חסר תקדים לעצור אלפי חשודים במעורבות בפעילות טרור. על רקע מספר העצורים חסר התקדים ומצוקת מקומות הכליאה בשירות בתי הסוהר, כלואים רבים מוחזקים במתקני הכליאה שבאחריות צה"ל לפרקי זמן ארוכים מהצפוי. בתוך כך, הועלו טענות ביחס לתנאי ההחזקה במתקני הכליאה", נמסר. "על כן, הורה הרמטכ"ל להקים ועדה מייעצת שתבחן את סוגיית כליאתם של עצורים במתקני הכליאה במחנות שדה תימן, ענתות ועופר.
הוועדה המייעצת תבחן את תנאי הכליאה, דרכי הטיפול בכלואים, את ניהולם התקין של מתקני הכליאה ואת התאמתם להוראות הדין וכללי המשפט הבינלאומי. בראש הוועדה יעמוד אלוף (מיל') אילן שיף, וישתתפו בה אלוף (מיל') איתן דנגוט, תת-אלוף (מיל') נחמן אש, תת-אלוף (מיל') מיקי בראל ואלוף-משנה (מיל') פנינה שרביט ברוך. הוועדה תגיש את המלצותיה לרמטכ"ל בתוך 21 ימים. (יואב זיתון)
15:13 - הגרדיאן: כדי לספק מידע לנתניהו, ישראל ריגלה אחר התובע הראשי בהאג. ה"גרדיאן" הבריטי, בידיעה המקיפה השנייה שלו היום על ישראל ובית הדין בהאג, דיווח על בסיס תחקיר שביצע עם "מגזינים ישראליים" כי ישראל ניהלה "מלחמה" סודית של כמעט עשור נגד בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג. ישראל, כך נטען, נעזרה בסוכנויות המודיעין שלה כדי לפקח, לפרוץ, ללחוץ ולאיים לכאורה על בכירים בבית הדין כחלק מהמאמץ שלה לבטל את חקירותיו.
14 צפייה בגלריה
קארים חאן התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי ב האג
קארים חאן התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי ב האג
קארים חאן, התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג
(צילום: Luis ACOSTA / AFP)

לפי הדיווח, המודיעין הישראלי עקב אחר הטלפונים והמחשבים של גורמים רבים בבית הדין, כולל התובע הראשי קארים חאן וקודמתו בתפקיד פאטו בנסודה, יירט שיחות טלפון, הודעות, מיילים ומסמכים. עוד צוין ב"גרדיאן" כי המעקבים נמשכו גם בחודשים האחרונים, וסיפקו לראש הממשלה בנימין נתניהו ידע מוקדם על כוונותיו של התובע. מקור הבקיא בפרטים אמר לעיתון הבריטי כי בהודעה שיורטה לאחרונה עלה כי חאן רוצה להוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים, אך היה נתון ל"לחץ אדיר מצד ארצות הברית".
נתניהו, כך עלה בתחקיר, התעניין מקרוב בפעולות המודיעיניות נגד בית הדין, ותואר על ידי מקור מודיעיני כ"אובססיבי" בנושא. "בפיקוח של יועציו לביטחון לאומי, המאמצים כללו את שב"כ, אמ"ן, חטיבת סייבר במודיעין ו-8200. מידע מודיעיני שנאסף הופץ, לדברי מקורות, לממשלה משרדי המשפטים, החוץ ועניינים אסטרטגיים".
14:32 - אירלנד מצטרפת לספרד: "מכירים רשמית במדינה פלסטינית, נמנה שגריר ברמאללה". גם אירלנד הכריזה רשמית כי מכירה מדינה פלסטינית, הודיעה כי תכונן יחסים דיפלומטיים מלאים בין דבלין ורמאללה וכי ימונה שגריר מטעמה. (רויטרס)
13:36 - צה"ל איתר מאות אמצעי לחימה והשמיד מתחם שיגור רקטות ותשתיות טרור ברפיח. צוות הקרב של חטיבת הנח"ל, בהובלת אוגדה 162, שנלחם באזור רפיח, איתר פירים, השמיד תשתיות טרור, איתר אמצעי לחימה ואמצעי שליטה וחיסל מחבלים במרחב תת-הקרקע. כך מסר דובר צה"ל.
בפשיטות ברביעי ובחמישי איתרו הלוחמים אמצעי לחימה רבים, עשרות רימונים, מטענים, חגורות נפץ ורקטות, מחרטה לייצור רקטות ורימונים, אפודי תופת, מתחם שיגור רקטות ומשטחים להכנת רקטות. מכלול האש החטיבתי השמיד תשתיות טרור ומחסן אמל"ח. (יואב זיתון)
14 צפייה בגלריה
אמצעי לחימה שאיתר צה"ל ברפיח
אמצעי לחימה שאיתר צה"ל ברפיח
אמצעי לחימה שאיתר צה"ל ברפיח
(צילום: דובר צה"ל)

14 צפייה בגלריה
אמצעי לחימה שאיתר צה"ל ברפיח
אמצעי לחימה שאיתר צה"ל ברפיח
אמצעי לחימה שאיתר צה"ל ברפיח
(צילום: דובר צה"ל)


14 צפייה בגלריה
אמצעי לחימה שאיתר צה"ל ברפיח
אמצעי לחימה שאיתר צה"ל ברפיח
אמצעי לחימה שאיתר צה"ל ברפיח
(צילום: דובר צה"ל)
13:11 - ספינה בים האדום נפגעה מ-3 טילים ששיגרו החות'ים - ונוטה על צדה. חברת האבטחה הימית הבריטית "אמבריי" דיווחה על "תקרית" שאירעה בים האדום, כ-54 מיילים ימיים דרומית-מזרחית לעיר הנמל חודיידה שבתימן. ספינת סחר שעברה באזור דיווחה כי נורו לעברה שלושה טילים וכי היא נוטה על צדה אחרי שנזק נגרם למטען שלה. (רויטרס)
13:09 - סלובניה תדון בהכרה במדינה פלסטינית: "נמשיך להפעיל לחץ על קידום הפסקת אש ושחרור החטופים". אחרי ששרת החוץ של סלובניה הודיעה בתחילת החודש כי נבחנת האפשרות להכיר באופן חד-צדדי במדינה פלסטינית, ראש הממשלה הנורבגי רוברט גולוב אמר כי בישיבתה ביום חמישי הקרוב, תדון הממשלה בהעברת ההחלטה בעניין לאישור בית המחוקקים במדינה. "בינתיים, נמשיך בתיאום עם קבוצת המדינות בעלות עמדות דומות לשלנו כדי ליצור לחץ מירבי להפסקת אש מיידית ולשחרור החטופים", אמר גולוב. "כחברה במועצת הביטחון של האו"ם, סלובניה מחויבת לעשות כל שביכולתה כדי להביא לשלום בר-קיימא במזרח התיכון".
12:37 - גם נורבגיה מכריזה רשמית על ההכרה במדינה פלסטינית: "תמיכה בכוחות המתונים באזור". אחרי ספרד, גם שר החוץ של נורבגיה אספן בארת אייד הכריז רשמית על ההכרה במדינה פלסטינית. "במשך יותר מ-30 שנה נורבגיה הייתה אחת התומכות החזקות ביותר במדינה פלסטינית. היום, כשנורבגיה מכירה רשמית בפלסטין כמדינה, זה ציון דרך ביחסים בין נורבגיה לפלסטין". לדבריו, "ההכרה היא ביטוי חזק לתמיכה בכוחות המתונים בשתי המדינות". (AP)
14 צפייה בגלריה
ראש ממשלת נורבגיה יונס גר סטרה מכריז על הכרה ב מדינה פלסטינית 22.5.24
ראש ממשלת נורבגיה יונס גר סטרה מכריז על הכרה ב מדינה פלסטינית 22.5.24
ראש ממשלת נורבגיה יונס גר סטרה
(צילום: EPA/ERIK FLAARIS)
12:21 - שרי החוץ של האיחוד האירופי דנו בהטלת סנקציות על ישראל, אם זו לא תציית לצווי האג. שרי החוץ של האיחוד האירופי, שנפגשו היום בבריסל, ערכו לראשונה "דיון משמעותי" על הטלת סנקציות על ישראל אם זו לא תפעל בהתאם להחלטות בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. לפי הדיווח ברשת CNN שר החוץ של אירלנד מיהאל מרטין אמר כי "אתמול התקיים דיון רציני בעניין. היה קונצנזוס ברור כי יש לקיים ולאכוף את החלטות בית הדין". בשיחה עם כתבים, אמר מרטין: "על ישראל לפעול בהתאם לצווים הזמניים, לפתוח את מעבר הגבול ברפיח ולהפסיק את פעולותיה הצבאיות בעיר". לדבריו, "יש פערים מסוימים בין אלו המדברים על הצורך בגישת הטלה הסנקציות אם ישראל לא תציית לצווים".
14 צפייה בגלריה
מטה נציבות האיחוד האירופי בריסל בלגיה
מטה נציבות האיחוד האירופי בריסל בלגיה
מטה נציבות האיחוד האירופי בבריסל, בלגיה
(צילום: REUTERS/Yves Herman)


11:57 - צה"ל: חטיבה נוספת הצטרפה ללחימה ברפיח, הכוחות מנהלים קרבות עם מחבלים. דובר צה"ל עדכן כי לצוותי הקרב החטיבתיים של אוגדה 162, הצטרף צוות הקרב של חטיבת ביסל"ח, ואלו ממשיכים בפעילות ברפיח. עוד נמסר כי במהלך הלילה צוותי הקרב של חטיבות 401 והנח"ל פעלו על ציר פילדלפי מול יעדי ותשתיות טרור ופועלים בשטח באופן מדויק ובעקבות מידע מודיעיני המעיד על הימצאות יעדי טרור במקום. "הפעילות נעשית תוך מאמצי הימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים. הכוחות מנהלים קרבות עם מחבלים, מאתרים פירים תת-קרקעיים במרחב, לצד אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות".
בצפון הרצועה, כחלק מפעילות אוגדה 98 צוותי הקרב החטיבתיים של הצנחנים, 460 ו-7 חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה. הכוחות השמידו ביממה האחרונה עשרות תשתיות טרור בג'באליה, בהן, פירים תת-קרקעיים, עמדות תצפית, מחסן אמל"ח ומבנה צבאי שממנו ניהל חמאס לחימה. במרכז הרצועה כוחות אוגדה 99, בהובלת צוות הקרב של חטיבה 679, מרחיבים את פעילותם וממשיכים בפשיטות ממוקדות על יעדי טרור.

14 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל רפיח
כוחות צה"ל רפיח
כוחות צה"ל ברפיח
(צילום: דובר צה"ל)

11:41 - דיווחים: טנקים של צה"ל הגיעו למרכז רפיח. עדי ראייה ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס טענו כי טנקים של צה"ל הגיע למרכז רפיח, שלושה שבועות מאז שהחל התמרון הקרקעי בעיר שבדרום הרצועה. עדי הראייה סיפרו כי הטנקים נראו ליד מסגד אל-עודה, נקודה מרכזית ברפיח. בסוכנות הידיעות צוין כי צה"ל לא הגיב על הטענות, ומסר שהודעה על המבצע ברפיח תימסר בהמשך. (רויטרס)
11:41 - קמרון: "חקירת צה"ל על התקרית ברפיח צריכה להיות מהירה, מקיפה ושקופה". שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון התייחס בחשבונו ברשת X לתקיפה שלשום ברפיח, שבה חוסלו שני בכירי חמאס ולטענת הרשויות בעזה נהרגו 45 בלתי-מעורבים. "החקירה של צה"ל צריכה להיות מהירה, מקיפה ושקופה", כתב. "אנו זקוקים בדחיפות לעסקה לשחרור החטופים בני ערובה והכנסת סיוע, ולהפסקה בלחימה כדי לאפשר מאמצים לקראת הפסקת אש בת-קיימא וארוכה". (רויטרס)

11:32 - "להחזיר את המנדט לעם": שיירת מחאה משבשת את התנועה ב-13 מוקדים. קבוצת המחאה "מצילים את ישראל" החלה הבוקר בפעילות נרחבת נגד הממשלה, והוציאה שיירות רכבים מ-13 מוקדים ברחבי הארץ. השיירות, שבהן אלפי רכבים, נסעו באיטיות בנתיב הימני במספר כבישים מרכזיים ביניהם צומת כרכור, מחלף מורשה, כביש 4, נתניה, מודיעין, חיפה, יקנעם ומוקדים נוספים, כחלק מה"מסע להחזרת המנדט". כלי הרכב עטופים בדגלי ישראל, סרטים צהובים וסיסמאות נגד הממשלה. בשעות הבוקר נרשמו עומסים במספר כבישים בעקבות המחאה. (רועי רובינשטיין)

14 צפייה בגלריה
שיירת מחאה בכביש החוף
שיירת מחאה בכביש החוף
שיירת מחאה בכביש החוף
(צילום: ELAN)
10:30 - אונר"א: כמיליון פלסטינים נמלטו בשלושת השבועות האחרונים מרפיח. אונר"א, סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים הפלסטינים, דיווחה כי בשלושת השבועות האחרונים כמיליון בני אדם נמלטו מרפיח. בחשבון הסוכנות ברשת X נטען כי "זה קרה בלי שאין שום מקום בטוח ללכת אליו, בזמן הפצצות, מחסור במזון ובמים, בתוך ערימות של פסולת ובלי תנאי מחייה. יום אחר יום, מתן סיוע והגנה הופכים לכמעט בלתי אפשריים".

10:00 - דיווח ב"גרדיאן": ראש המוסד לשעבר יוסי כהן איים על התובעת בהאג לא לפתוח בחקירה נגד ישראל על פשעי מלחמה. ראש המוסד לשעבר יוסי כהן איים לכאורה על התובעת הראשית לשעבר בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, בסדרת פגישות חשאיות שבהן ניסה ללחוץ עליה שלא לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לפשעי המלחמה. כך חשף ה"גרדיאן".
לפי הדיווח בעיתון הבריטי, המגעים החשאיים של כהן עם התובעת הראשית דאז התקיימו בשנים שקדמו להחלטתה לפתוח בחקירה רשמית על פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות לכאורה "בשטחים הפלסטיניים הכבושים". החקירה, שהחלה ב-2021, הגיעה לשיאה בשבוע שעבר כשמחליפה של בנסודה, קארים חאן, הודיע כי ביקש להוציא צווי מעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.

14 צפייה בגלריה
יוסי כהן ראש מוסד לשעבר
יוסי כהן ראש מוסד לשעבר
ראש המוסד לשעבר יוסי כהן
(אסף חן)

גורם ישראלי בכיר אמר ל"גרדיאן" כי מעורבותו האישית של כהן במבצע נגד בית הדין התקיימה כשהיה ראש המוסד. פעילותו אושרה בדרגות הגבוהות, והוצדקה בכך שבית הדין הפלילי מהווה איום בכל הנוגע להעמדה לדין של אנשי צבא. מקור ישראלי אחר, שתודרך על המבצע נגד בנסודה, אמר כי המטרה של המוסד הייתה, בין היתר, לגייס את התובעת כמי שתשתף פעולה עם הדרישות של ישראל. גורם שלישי שמכיר את המבצע אמר לעיתון הבריטי כי כהן פעל כ"שליח הלא רשמי של נתניהו".
לפי הדיווח, כהן היה אז אחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר של נתניהו והוביל אישית את מעורבות המוסד במהלך בן כמעט עשור של ישראל "לערער את בית המשפט". ארבעה מקורות אישרו ל"גרדיאן" כי בנסודה שיתפה קבוצה קטנה של בכירים בבית הדין בניסיונותיו של כהן להניע אותה מפתיחת החקירה, ברקע חששותיה מהאופי המתמשך והמאיים של התנהגותו.
9:43- ספרד: מכירים רשמית במדינה פלסטינית הכוללת את עזה - ובירתה ירושלים. ההכרה של שלוש מדינות אירופיות- אירלנד, נורווגיה וספרד במדינה פלסטינית נכנסת היום לתוקף. ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס מסר היום פרטים חדשים על הצעד, שהוביל לזעם בישראל. לדבריו, מדריד מכירה במדינה פלסטינית שתכלול את רצועת עזה והגדה המערבית, שמזרח ירושלים היא בירתה. כמו כן, הוא ציין כי "ספרד לא תכיר בשינויים בגבולות שנקבעו ב-1967 אלא אם יוסכמו על ידי כל הצדדים".
9:00 - מקור ברש"פ: מגעים מתקדמים לניהול מעבר רפיח ע"י הרשות - במעורבות בינ"ל. אחרי שהרשות הפלסטינית אישרה כי קיבלה הצעה לנהל את מעבר רפיח במעורבות בינלאומית, מקור ברשות אמר ל-ynet כי מתקיימים מגעים מתקדמים בין מצרים, ישראל, האיחוד האירופי, הרשות וארה"ב בנוגע להסכם המוצע לניהול המעבר. לפי ההסכם, הרשות הפלסטינית תנהל את המעבר, ישראל תשקיף באמצעות מצלמות והאיחוד האירופי יהיה נוכח פיזית וגם ישקיף על הפעילות. ברשות חששו ששוטריה ייפגעו כתוצאה מהימשכות המלחמה, וכי לא תיעשה הפרדה בין אנשיה לשוטרי חמאס, אך קיבלו ערבויות והבטחות בינלאומיות כי הדבר לא יקרה.

14 צפייה בגלריה
מעבר רפיח
מעבר רפיח
מעבר רפיח
( צילום: REUTERS/Mohamed Abd El Ghany)

8:30 - אזעקה באצבע הגליל. אזעקה המתריעה על ירי טילים ורקטות הופעלה בכפר גלעדי שבאצבע הגליל.
8:01 - דיווחים בעזה: צה"ל מתקדם קרקעית ברפיח. ברצועת עזה מדווחים על התקדמות קרקעית של צה"ל ברפיח, ולטענתם טנקים התמקמו בשכונת תל א-סולטאן שבצפון-מערב העיר - שם צה"ל טרם פעל קרקעית. (עינב חלבי)

14 צפייה בגלריה
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ברפיח
(צילום: AFP)

7:30 - הלילה: חברת החשמל תיקנה נזקים כבדים לתשתיות בצפון בשל הירי מלבנון. חברת החשמל הודיעה כי נגרמו נזקים כבדים לרשת החשמל בעקבות מטחי הירי אמש לעבר מרחב קריית שמונה, רכס רמים, הגולן והגליל המערבי. החברה מסרה כי במהלך הלילה בוצעו עבודות תיקון נרחבות של צוותים מתוגברים, בתיאום עם צה"ל, שהוזנקו לכל המקומות לאורך קו העימות והשתמשו בכלים כבדים. (יאיר קראוס)