סגור
ח"כ אלי דלל ממפלדת ה ליכוד

בעקבות הביקורת: ח"כ דלל משך ההצעה לפיצול תפקיד היועמ"ש

אתמול הניח ח"כ דלל את ההצעה על שולחן הכנסת - על מנת שיהיה ניתן להעלותה מיד עם פתיחת כנס החורף באמצע אוקטובר 2023; היום הודיע כי משך את ההצעה "לאור אי כוונתי לקדם אותה בכנסת הנוכחית ומרצון אמיתי וכן לשיחות, פשרות והגעה להסכמות עם חבריי לאופוזיציה"

בעקבות הביקורת הציבורית הרחבה הודיע היום ח"כ אלי דלל (ליכוד) על משיכת הצעת החוק לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. ההצעה הונחה אתמול על שולחן הכנסת על מנת שיהיה ניתן להעלותה מיד עם פתיחת כנס החורף באמצע אוקטובר 2023.
דלל מסר כי "לאור אי כוונתי לקדם את החוק בכנסת הנוכחית ומרצון אמיתי וכן לשיחות, פשרות והגעה להסכמות עם חבריי לאופוזיציה, החלטתי למשוך את החוק".
בהצעת החוק נקבע כי "מטרתה להעביר מהיועץ המשפטי לממשלה אל פרקליט המדינה את הסמכויות הנוגעות לאכיפת החוק הפלילי כלפי חברי הממשלה".
אתמול הודיע הליכוד כי "הצעת החוק הפרטית לפיצול סמכויות היועמ״שית שהוגשה הערב הונחה במזכירות הכנסת לפני שבועות. ההצעה כלל לא תואמה עם ראשי הקואליציה וראש הממשלה נתניהו לא היה שותף לה. הצעות חוק מסוג זה לא יקודמו ללא אישור ראשי הקואליציה ועל כן היא אינה עומדת על הפרק".
הכנסת יוצאת ביום א' הקרוב לפגרת הקיץ ותחזור להתכנס רק באמצע אוקטובר. אם ח"כ דלל יגיש את ההצעה מחדש - הוא יוכל לקבל מוועדת הכנסת פטור מחובת הנחה מוקדמת של 45 ימים, לפני ההצבעה בקריאה הטרומית.