סגור

היומן של יו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי נחשף: עבד רק יומיים בספטמבר-אוקטובר

רק בעקבות עתירה של עמותת "הצלחה" פרסמה לשכתו של עמדי את היומן המלא; באוגוסט ובנובמבר עבד יומיים בכל חודש; עמדי אמור לעבוד בחצי משרה

חברת נתיבי ישראל פרסמה היום (ה') את יומן העבודה של יו"ר החברה יגאל עמדי, וזאת בעקבות עתירה של עו"ד אלעד מן מעמותת "הצלחה". לפי היומן המלא שפרסמה החברה, שאמור להכיל את כלל הפגישות של היו"ר, עמדי כמעט ולא עובד.
בחודש מאי ביקש עו"ד מן לחשוף את יומן העבודה של עמדי. החברה סירבה בתחילה לפרסם את כל היומן והגישה לעמותה יומן חלקי עם חלקים מושחרים. בעקבות זאת עתרה העמותה לבית המשפט המחוזי בלוד לפני שבועיים. בעקבות כך נאלצה נתיבי ישראל לפרסם את היומן המלא, ולשלם לעו"ד מן הוצאות משפט בסך 3,000 שקל.
1 צפייה בגלריה
יגאל עמדי יו"ר נתיבי ישראל
יגאל עמדי יו"ר נתיבי ישראל
יגאל עמדי, יו"ר נתיבי ישראל
(אוראל כהן)
בחברת נתיבי ישראל אף הבהירו לעו"ד מן כי "מצורף היומן כפי שהועבר על ידי יו"ר הדירקטוריון לידי ממונת חופש המידע בחברה, ללא מחיקות כלשהן".
לפי היומן, בחודשים ספטמבר ואוקטובר נקבע לו יום עבודה אחד בלבד לכל חודש. באוגוסט ובנובמבר עבד יומיים בכל חודש. בין ינואר ליוני עמדי עבד יותר ימים.
בחודש מאי ביקש עמדי להעלות את היקף עבודתו ל-75% משרה במקום 50%, דבר שהיה מעלה לו את השכר ב-50%. בסופו של דבר העלאת השכר לא יצאה לפועל, אך לפי היומן, באופן פורמלי היו"ר אפילו לא עובד בהיקף של רבע משרה.
בנתיבי ישראל טוענים כי הם לא מחקו פגישות מהיומן, וביומן החדש כמעט ואין השחרות של פרטים. לפיכך או שיו"ר החברה אינו מגיע לעבודה, או שבלשכתו החליטו להפסיק לכתוב את פגישותיו ביומן – דבר שמנוגד לכללי המינהל התקין. העובדה כי מספר הפגישות החל להידלדל בסמוך למועד שבו עו"ד מן הגיש בקשה לקבל את היומן (סוף חודש מאי), ובזמן שהתקשורת החלה להראות עניין במעלליו של עמדי, מעלה את החשש שבלשכת היו"ר לא מבצעים רישום מסודר של פגישותיו.
החל מחודש יולי הפגישות היחידות שמופיעות ביומן של עמדי הן אירועים מחייבים דוגמת ביקור שרת התחבורה מרב מיכאלי בנתיבי ישראל, תרגיל פינוי של הבניין וישיבות דירקטוריון. לפני חודש יולי מופיעות פגישות רבות של עמדי, בין היתר עם חברת הייעוץ האסטרטגי רציונל, עם איש העסקים מושיק ביבי ועם שרת התחבורה לשעבר מירי רגב, וגם סיורים, פגישות היכרות וישיבות עבודה עם המנכ"ל.
טרם התקבלה תגובת נתיבי ישראל.