סגור

אלקטרה ודניה סיבוס יבצעו עבור מקורות 70 קידוחים, בהיקף של 600 מיליון שקל

חברת המים הלאומית הודיעה הבוקר על הזוכות במכרז הקידוחים הגדול שלה; הפרויקטים יחולקו שווה בשווה בין שתי חברות התשתיות, ותחילת העבודות – בחודשים הקרובים; היקף ההתקשרות נקבע לכארבע שנים וחצי

חברת מקורות הודיעה הבוקר כי חברות התשתית אלקטרה ודניה סיבוס הן הזוכות במכרז הקידוחים הגדול, אותו הוציאה לדרך לפני כשנה. מדובר באחד מהמכרזים הגדולים שחברת מקורות הוציאה בשנים האחרונות, זאת כחלק מתוכנית העבודה התלת-שנתית לפיתוח משק המים. עם אלקטרה ניגשה למכרז חברת שח"מ, ועם דניה סיבוס ניגשה לפידות.


התוכנית האסטרטגית המלאה של מקורות כוללת ביצוע של מאות קידוחים באזורים שונים בארץ. זאת כאשר הפעימה הנוכחית כוללת קבלת היתרים, רכש ציוד, ניהול ותכנון של כ-70 קידוחי מים ברחבי המדינה, חלקם קידוחים חדשים וחלקם יחליפו קידוחים קיימים.

1 צפייה בגלריה
אלי כהן מנכ"ל מקורות
אלי כהן מנכ"ל מקורות
אלי כהן, מנכ"ל מקורות
(צילום: אוראל כהן)

הפרויקטים יחולקו שווה בשווה בין אלקטרה לדניה סיבוס, ובעלות מצרפית שנאמדת ב-600 מיליון שקל. היקף ההתקשרות נקבע לכארבע שנים וחצי, כאשר צפי תחילת העבודות מתוכנן כבר לחציון הראשון של 2022. למקורות שמורה הזכות לצאת בעתיד לפעימות מכרזים נוספות, זאת בהתאם לצורך ולדרישות משק המים המקומי.
מנכ"ל מקורות אלי כהן אמר עם מסירת הודעת הזכייה: "הפרויקטים צפויים לחזק את מבנה ואיתנות משק המים, זאת בצד שיפור התחרות בענף ומשיכת חברות חדשות לפעילות בתחום".
יו"ר מקורות יצחק אהרונוביץ' הוסיף: "תקציב הפיתוח של החברה כבר מתקרב להיקף של כ-2 מיליארד שקל, כך שהתנהלות אחראית תחת משבר אקלים, בצד היכולת להגדיל את אספקת המים למדינות שכנות, מחייבת את החברה לתכנן בקפידה את המשימות השונות, זאת תוך שמירה על אספקת מים איכותית ובכל עת".