סגור
עו"ד אוהד הראל
עו"ד אוהד הראל, המייצג את אנונימה סחר (צילום: גדי סיארה)

פרסום ראשון
בית המשפט אישר תוכנית שיקום לבעלת זיכיון לשעבר של מוצרי דיסני

חברת "אנונימה סחר" ששימשה עד לאחרונה כבעלת זיכיון למוצרי ילדים של דיסני פנתה בדצמבר לבית המשפט לאחר שצברה חוב של כ-18 מיליון שקל. בשבוע שעבר אישר בית המשפט למכור את מניות החברה

בית משפט המחוזי בתל אביב אישר ביום חמישי האחרון למכור את מניות חברת "אנונימה סחר" הפועלת מזה כ-30 שנה בשיווק והפצת מוצרים ממותגים לילדים לאיש העסקים אורי עיני (באמצעות חברת עין דור השקעות).
גובה התמורה יעמוד על 1.8 מיליון שקל: 1.2 מיליון שקל, בצירוף 600 אלף שקל - סכום שהרוכשת תשלם לקופת ההסדר עבור מחויבת בעל המניות בחברה, שי נחום, לסייע לחברה בפעילותה העתידית ובמאמצי השיקום.
בנוסף, עולה מההסדר כי בעל החברה יופטר מחובותיו. השופטת איריס לושי-עבודי הוציאה בשבוע שעבר צו לפתיחת הליכים לחברה שעניינו שיקום החברה והורתה על מינויה של הנאמנת הזמנית של החברה, עו"ד עידן אדלר, כנאמנת לחברה ולביצוע ההסדר.
חברת "אנונימה סחר" פנתה בדצמבר האחרון לבית משפט המחוזי בתל אביב בבקשה לצו עיכוב הליכים. זאת, לאחר שצברה חובות של כ-18 מיליון שקל. במסגרת הבקשה טענה החברה באמצעות עוה"ד אוהד הראל ובת חן רחמים כי החברה עוסקת בעיקר בשיווק מוצרים מתחום הגלגלים (אופניים וגלגינועים).
עיקר לקוחות החברה הם חנויות ורשתות חנויות צעצועים ומוצרים לילדים. במסגרת הבקשה נטען כי "בשנים האחרונות גלגלה החברה מחזורים שנתיים בסדר גודל של כ-20 מיליון שקל והיא משמשת כיבואנית ובעלת זיכיון למותגים בינלאומיים מהמובילים בעולם, לרבות Disney, LOL, Marvel, Warner Bros., Hello Kitty ועוד, כאשר ערב המלחמה הודיעה חברת דיסני על הפסקת ההתקשרות עם החברה עקב חוב שנוצר כלפיה", נטען.
במסגרת הבקשה נטען כי מספר אירועים שונים הביאו למבוי סתום מבחינת החברה שאילץ אותה לבחור להגיש את הבקשה לבית המשפט. "בין היתר נצברו לחברה בשנים האחרונות חובות אבודים בסכום כולל של מיליוני שקלים עקב קריסת לקוחות, החברה נאלצה להחליף מספר ספקים לוגיסטיים, כאשר כל מעבר כזה הסב לחברה נזקים של מאות אלפי שקלים.
"החברה ספגה עלייה מטאורית במחירי התובלה בשנת 2022 (בשנה זו בלבד, קפצה עלות הובלה של מכולה אחת בכ--700% (!), מסך של כ-2,500 דולר בתחילת שנה זו לסך כ-18,000 דולר בסופה) ולכל אלו יש לצרף את עליית הריבית במשק, אשר הביאה להאמרת עלויות המימון והמלחמה שפרצה בישראל, אשר הביאה לירידה דרסטית בהיקפי מחזור הפעילות של החברה בחודשים אוקטובר-נובמבר. החברה, אם כן, בעלת יכולות כלכליות מוכחות, אולם שלל המשברים שחוותה בשנים האחרונות אינם מאפשרים לה להמשיך את פעילותה ללא ארגון מחדש של חובותיה".
עוד נטען כי ערב פרוץ המלחמה הודיעה חברת דיסני, בעלת שני המותגים המרכזיים שעמם פעלה החברה, דיסני ומארוול, על הפסקת ההתקשרות עמה ואי-הארכת החוזים המתמשכים של למעלה מעשור, עקב חוב תמלוגים שיצרה החברה. החברה נמצאה בבעלות שי נחום שימשיך להיות מועסק על ידי הרוכש החדש.