סגור

דווקא עכשיו - תוצרת חקלאית מקומית

תמיכה בתוצרת חקלאית מקומית תספק ביטחון כלכלי לחקלאים ושמירה על הביטחון התזונתי של תושבי ישראל

ענף החקלאות והחקלאים מתמודדים כיום עם קשיים ואתגרים רבים. רפורמות, עלויות המים, חוסר בתקציבים הולמים, מחסור בידיים עובדות, ותחרות ביבוא עם עלויות מכס נמוכות, מקשים עליהם להתפרנס בכבוד. בחודשים האחרונים, מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" המצב החמיר עוד יותר. החקלאים בצפון ודרום הארץ נפגעו פגיעה קשה. חלקות שלמות הוכרזו כשטחים צבאיים סגורים ולא ניתן היה להיכנס אליהם ולעבוד את האדמה. כוח העבודה המקצועי עזב בן לילה והחקלאים פונו מבתיהם ופרנסתם נפגעה באופן ישיר וחמור.
עליית מחירי הפירות והירקות לקראת החגים הינה תופעה מדאיגה נוספת. רבים מאיתנו יתקשו להרשות לעצמם מזון טרי ובריא, על אחת כמה וכמה אוכלוסיות במצב סוציו-אקונומי נמוך. הפתרון טמון בעידוד ובחיזוק החקלאות הישראלית באמצעות רפורמה המטיבה עימם ומבטיחה להם עתיד כלכלי יציב לצד עידוד הצרכן הישראלי לרכוש תוצרת כחול לבן.
חשוב לזכור כי חקלאות ישראלית אינה רק ענף כלכלי, היא עמוד תווך בחוסן הלאומי. חקלאי העוטף והצפון, המגדלים את תוצרתם תחת אש, הינם קו ההגנה הראשון שלנו. היכן נעצרו חלק ממרצחי הנוחבא? בקיבוצים ובמושבים של העוטף שאנשי כיתות הכוננות לחמו בהם מעטים מול רבים. הקיצוץ הצפוי בתקציב משרד החקלאות הוא המשך ישיר למדיניות בלתי מאוזנת כלפי חקלאי ישראל. משרד החקלאות הפך למשרד חלש שאינו יכול להוביל רפורמות ושינויים שכל כך נדרשים עכשיו. פגיעה זו עלולה להוביל להחלשת החקלאות המקומית, ירידה במספר החקלאים, פגיעה בביטחון המזון, ואף לגרום לתלות קשה ביבוא הפכפך.
1 צפייה בגלריה
גידי כרוך לקט ישראל
גידי כרוך לקט ישראל
גידי כרוך לקט ישראל
(צילום: לקט ישראל)
חקלאי ישראל הינם תורמי המזון הגדולים ביותר בישראל, העומדים בקשר ישיר ורציף עם ארגון לקט ישראל מזה 21 שנים. מראשית המלחמה, הארגון מסייע ותומך בחקלאים באמצעות שורה של תוכניות אקטיביות ומשמעותיות לסיוע מיידי וארוך טווח במטרה לסייע בשיקום הענף. גיוס ושינוע עשרות אלפי מתנדבים, תוכנית למתן הלוואה בתנאים משתלמים, פתיחת קרן מענקים ייעודית, רכש תוצרת חקלאית ופעילות פרלמנטרית תומכת הינם חלק מהפעולות שלקט ישראל מקדם במטרה להטיב עם החקלאים ולאפשר להם להמשך להיות עוגן חשוב והכרחי בעבור אוכלוסיות רבות במדינה, תוך כדי יצירת פרנסה מאפשרת ויציבה.
זו הזמן לגלות סולידריות חברתית וערבות הדדית. דווקא עכשיו מחובתנו לחזק את החקלאות הישראלית. רק כך נוכל להבטיח את עתיד החקלאות, את החוסן הכלכלי ואת עתידו של הביטחון התזונתי של אזרחי
גידי כרוך הוא מנכ"ל ארגון הצלת המזון לקט ישראל