סגור
ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג
ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג (צילום: ריאן פרויס)

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג נעצר בחשד לשחיתות

מלבד גרינברג, שיישאר במעצר בששת הימים הקרובים, נעצרו גם מנכ"ל העירייה ושני מקורבים נוספים. החקירה נפתחה בעקבות חשד שבעלי עניין העבירו מאות אלפי שקלים לקמפיין הבחירות שלו ב-2018 בתמורה להבטחה שיקדם את ענייניהם הכלכליים. המשטרה: יש אינדיקציה לשיבוש חקירה. לפני כחודש נחקר ראש העיר בפרשה אחרת

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג הוא נעצר הבוקר בלשכתו (יום ד') בחשד לשחיתות. כך הותר לפרסום עם הארכת מעצרו בשישה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון. יחד עם גרינברג נעצרו גם מנכ"ל העירייה יניב בניטה ושני בני אדם נוספים.
הארבעה נעצרו על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. הם חשודים בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.
חקירת המשטרה החלה בעקבות חשד כי במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018, בעלי עניין העבירו כספים בסך מאות אלפי שקלים לקמפיין הבחירות של גרינברג, שהיה אז מועמד לראשות העיר - ובתמורה לכך, הבטיח להם האחרון שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר היבחרו.
החקירה התנהלה בשיתוף יחידת יהלום של רשות המסים ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. "מדובר בחקירה סמויה שהחלה לפני מספר רב של חודשים ועברה לשלב הגלוי", אמר נציג המשטרה בדיון והוסיף כי חומר החקירה מבס תשתית ראייתית שמקימה חשד סביר לקיומן של העבירות המיוחסות לחשודים.
במשטרה ציינו כי גרינברג נעצר בגלל אינדיקציות לשיבוש חקירה, וככל הנראה החוקרים מחזיקים בהקלטות של שתי שיחות טלפון שבהן הוא עשה זאת לכאורה. סנגורו של ראש העיר, עו"ד עופר ברטל, מחה על המעצר ביום הפריימריז במפלגתו של גרינברג, הליכוד, ואמר כי "מדובר באדם שהיה קצין משטרה ותובע, לוחם בצה"ל. הדבר האחרון שהוא יעשה זה לשבש חקירה".
השופט גיל גבאי אמר כי המעצר נעשה עם צו מבית המשפט, לאחר ששופט בחן את חומר החקירה ואת חומרי החקירה הקודמת והורה לעצור את ראש העיר. על התלונה בעניין המועד של המעצר אמר השופט כי "המעצר אמור היה להתרחש לפני כמה ימים, ובשל המצב הביטחוני זה נדחה להיום".
השופט ציין כי "קיימת עילת מעצר בשל חשש משיבוש החקירה, ויש 79 פעולות חקירה שהמשטרה מבקשת לבצע. איני מתעלם מהרקע של החשוד אך אין מנוס מהארכת מעצרו".
גרינברג נחקר לפני כחודש במשרדי יאח"ה במסגרת פרשה אחרת, בחשד לעבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע. בנוסף, נחקרו שלושה ממקורביו. החקירה כללה גם עימותים בין החשודים. בתום חקירתו הורחק גרינברג ליומיים מהעירייה, ונאסר על המעורבים להיפגש זה עם זה.
החקירה נפתחה לפני כשנה, בעקבות תלונה ולפיה ראש העיר דרש לפטר או להרחיק ממקומות עבודה שפועלים מול העירייה את מתנגדיו או את בני משפחתם. לפי החשד, הוא איים על המוסדות שקיבלו תקציב מהעירייה כי ישלול את התקציב אם לא יפטרו את מתנגדיו - ואף הציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות שמעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הרשות שבראשה הוא עומד.