סגור

התפוצץ המו"מ בין המורים לאוצר - והשביתות צפויות להתחדש

הפערים הגדולים בעמדותיהם של יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד, הממונה על השכר קובי בר נתן ומנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר עלו בשיחה שקיימו הבוקר. למרות זאת, זהו השבוע האחרון ללימודים וההשפעה של איומי השביתה מוגבלת

המשא ומתן בין המורים לאוצר התפוצץ כצפוי בגלל הפערים הגדולים בין הצדדים. הבוקר התכנסו יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד, הממונה על השכר קובי בר נתן ומנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר לפגישה שנייה השבוע, אך הפערים הללו גרמו לשיחה להסתיים בתוך זמן קצר. בהסתדרות המורים לא מגיבים כרגע, אבל השבתה מלאה או חלקית אפשרית כבר מחר.
האוצר הזמין בשבוע שעבר את הרשויות המקומיות לשבור שביתה ולארגן קייטנות. ההסתדרות מצדה הודיע שתאסור על הסייעות לעבוד בקייטנות אלו. עדיין לא ברור מתי יהיו פגישות נוספות. בכל מקרה מאחר שמדובר בשבוע האחרון ללימודים, היכולת של הסתדרות המורים לאיים בהשבתה מאוד מוגבלת, ולכן נראה שהמשא ומתן ייגרר עד סוף אוגוסט.
אתמול הגיש משרד האוצר לראשונה להסתדרות המורים הצעה למסגרת תוספות שכר בהסכם הקיבוצי וכן חלוקה של הסכומים. ההצעה נטתה מאוד לכיוון המורים המתחילים. בהסתדרות המורים היו מרוצים מכך שקיבלו סכומים, אבל ההצעה שקיבלו רחוקה מאוד מציפיותיהם.
מהסתדרות המורים נמסר אתמול: "סוף-סוף האוצר הניח הצעה קונקרטית על השולחן. עדיין יש פערים משמעותיים בין הצדדים". הצעת האוצר מעלה משמעותית את שכר המורים הצעירים, אבל הרבה פחות מדרישות הסתדרות המורים. ככל הידוע, הפער עומד על כ-2,000 שקל. פערים גדולים עוד יותר יש בנושא שכר המורים הוותיקים.