סגור
יפה בן דוד מזכ"לית הסתדרות המורים בהפגנת המורים ברחבת מוזיאון תל אביב
יפה בן דוד מזכ"לית הסתדרות המורים בהפגנת המורים ברחבת מוזיאון תל אביב (צילום: מוטי קמחי)

האוצר הגיש הצעה למורים, אבל הפערים גדולים: העיצומים עשויים לשוב ביום שלישי

לראשונה הגיש היום האוצר, באמצעות הממונה על השכר קובי בר נתן, הצעה למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. בהסתדרות מרוצים מעצם הגשת ההצעה, אבל בין הצדדים יש פערים גדולים. מחר צפויה להתקיים פגישה נוספת, אבל לאור הפערים צפוי חידוש העיצומים

משרד האוצר הגיש לראשונה להסתדרות המורים הצעה למסגרת תוספות שכר בהסכם הקיבוצי וכן חלוקה של הסכומים. בהסתדרות המורים מרוצים מאוד מכך שקיבלו סכומים, אבל ההצעה שקיבלו רחוקה מאוד מציפיותיהם.
ההצעה הוגשה בפגישה בת שלוש שעות שנערכה היום בין הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. מחר צפויה פגישה נוספת ולכן לא תהיה שביתה, אבל לאור הפערים הגדולים ההערכה היא שמיום שלישי עשוי להיפתח סבב עיצומים נוסף שיימשך עד סוף שנת הלימודים בסוף השבוע.
מהסתדרות המורים נמסר: "סוף-סוף האוצר הניח הצעה קונקרטית על השולחן. עדיין יש פערים משמעותיים בין הצדדים. הוחלט שמחר נשב שוב וננסה לגשר על הפערים". הצעת האוצר מעלה משמעותית את שכר המורים הצעירים, אבל הרבה פחות מדרישת הסתדרות המורים. ככל הידוע, הפער עומד על כ-2,000 שקל. פערים גדולים יש גם בנושא שכר המורים הוותיקים.
מבחינת האוצר יש חשיבות רבה להחלטת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לפיה "ניתן לקיים משא ומתן עם הסתדרות המורים לשם הגעה להסכם שכר חדש, בכפוף למגבלות המוכרות החלות בתקופת בחירות".
האוצר רואה באמירה "בכפוף למגבלות בתקופת בחירות" סוג של תקרה שמונעת היענות לדרישות מוגזמות. במקביל עשרות עובדות הוראה הפגינו היום מול ביתו של ראש הממשלה המיועד יאיר לפיד.