סגור
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' סמוטריץ הצהרה ב דבר הקפאה הקפאת תקציבים כספים ל חברה ה ערבית רשויות משרד ה א

מסר לסמוטריץ': החברה הערבית תשבית את בתי הספר והרשויות ב-1 בספטמבר

שביתת אזהרה של הרשויות תתקיים ב-21 באוגוסט. הרקע: קיצוצי הענק שעליהם הכריז שר האוצר ואוזלת היד של גורמי האכיפה בנוגע למגפת מקרי הרצח במגזר. "לא נסתפק בהחזרת ה-200 מיליון שקל"

ועד ראשי הרשויות הערביות הכריז על השבתת אזהרה ביום שני הבא (21.8) במחאה על הקיצוצים בתוכנית 550 לפיתוח החברה הערבית ועל ההתעלמות מבעיית מקרי הרצח במגזר. במהלך השביתה יעלו עובדי הרשויות להפגין מול משרד ראש הממשלה בירושלים. הרשויות דורשות לבטל את הקיצוצים, ובמקביל להפעיל תוכנית לבלימת האלימות. אם הדרישות לא ייענו, הן מתכוונות להשבית את הלימודים בחברה הערבית ב-1 בספטמבר, וכן את כלל שירותיהן.
ההכרזה מגיעה לאחר שהבוקר הפגינו 300 איש, ובהם ראשי רשויות רבים, מול משרד ראש הממשלה בירושלים. מנכ"ל ועדת ראשי הרשויות אמיר בשאראת הסביר שם כי "לא מדובר רק ב-200 מיליון השקל שסמוטריץ' עצר. זה גם משרד נגב וגליל שלא מעביר 100 מיליון למלגות ולאזורי תעשייה וקיצוצים בתקציבים במשרד התחבורה ושל 700 מיליון שקל בתקציבי פיתוח. כל זה, כמובן, והאמירה של סמוטריץ' שראשי רשויות מעבירים כספים לארגוני פשיעה".
בשאראת הוסיף והבהיר כי "גם אם ה-200 מיליון שקל יעברו לא נפסיק. אנחנו רוצים את כל התקציבים שהוחלט עליהם ב-550, ואנחנו רוצים שימנו פרויקטור חיצוני למלחמה בפשיעה, שיוכל לבקר גם את המשטרה, שהיא גורם מאוד בעייתי".
ראש עיריית אום אל פחם סמיר מחאמיד אמר כי נוכח הקיצוצים "הפערים התקציביים רק ילכו ויגדלו. אם לא יהיה כסף לטפל בבעיית חסרי המעש, בעיית הפשיעה רק תגדל. האמירה של סמוטריץ' נועדה כאילו להראות מי בעל הבית - והיא באה ממניעים גזעניים. אתה שר בכיר, לא? תביא הוכחות". הדוברים מדגישים, בזה אחר זה, את הפער העצום בין 144 מקרי רצח לעשרה פענוחים בלבד.
יו"ר ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי, ד"ר שרף חסאן, מסביר כי "ההחלטה לשבות באה לאור חוסר היכולת של השלטון המקומי לפתוח את שנת הלימודים". לדבריו, הקיצוצים התקציביים גורמים לכך שהרשויות הערביות לא יוכלו לספק אפילו שירותים מינימליים.
חסאן מסר עוד כי ועדת המעקב מתכוונת להכריז על שנת הלימודים הקרובה כשנת המאבק באלימות, ולערוך פעולות חינוכיות רבות כדי למנוע הידרדרות לפשיעה. "אי אפשר לעסוק רק בהישגים", אמר.