סגור
תושבים ב רצועת עזה נושאים שקי קמח שהובאו ב משאיות סיוע הומניטרי מלחמה בעזה
תושבים ברצועת עזה נושאים שקי קמח שהובאו במשאיות סיוע הומניטרי (צילום: REUTERS/Kosay Al Nemer)

איראן במסר לארה"ב: נגיב לישראל באופן שימנע הסלמה גדולה

שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדללהיאן העביר מסר, לפיו תגובת ארצו על החיסול בדמשק תיעשה בצורה מבוקרת; גלנט למקבילו האמריקני: "מתקפה ישירה תחייב תגובה הולמת"; מעצמות המערב לאיראן: "אל תתקפו בישראל"; הנייה על בניו שחוסלו: "הם לא היו לוחמים". צה"ל: "הם היו מחבלים - ולכן הותקפו"

22:40 - דיווח: מפקד תחנת משטרת ג'באליה חוסל בצפון רצועת עזה. קולונל רדואן רדואן, מפקד תחנת המשטרה בג'באליה וראש הוועדה לסיוע בצפון רצועת עזה, נהרג כתוצאה מתקיפה בביתו. מדובר במפקד השלישי שחוסל, אחרי מפקדי המשטרה במחנה הפליטים נוסייראת ובעיר עזה. (עינב חלבי)
22:35 - איראן העבירה מסר לארה"ב: נגיב לישראל באופן שימנע הסלמה גדולה. שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדללהיאן העביר מסר לארה"ב, כי תגובת איראן נגד ישראל בעקבות החיסול בכיר כוח קודס שמיוחס לצה"ל בדמשק לא תהיה "פזיזה", ותיעשה בצורה מבוקרת שתמנע הסלמה משמעותית. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס, מפי גורמים איראניים. אחד הגורמים האיראניים אמר כי אינו שולל מתקפה "בכל רגע" מצד המיליציות הפרו-איראניות. הגורמים ציינו כי טהרן דורשת להפחית בהסלמה בתנאי להפסקת אש מוחלטת בעזה, כמו גם החייאת המשא ומתן על עסקת הגרעין.

11 צפייה בגלריה
טילים מונחי לווין איראן
טילים מונחי לווין איראן
טילים איראניים
(צילום: The Warzone)

22:30 - גלנט למקבילו האמריקני: "מתקפה איראנית ישירה תחייב תגובה ישראלית הולמת". שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בפעם השנייה השבוע. בשיחה אמר גלנט כי "מתקפה איראנית ישירה תחייב תגובה ישראלית הולמת נגדה". השניים דנו על ההיערכות למתקפה אפשרית נגד ישראל, וגלנט פירט בפני אוסטין את הפעולות שננקטו בנושא. בנוסף, השר הודה למקבילו האמריקני על הידוק שיתוף הפעולה בין המדינות, ועל מחויבותו האישית לביטחון ישראל. (אלישע בן קימון)
21:35 - מעצמות המערב לאיראן: "אל תתקפו בישראל". ארצות הברית, צרפת, גרמניה ובריטניה הזהירו בימים האחרונים את איראן מפני תקיפת נקמה בשטח ישראל. הבית הלבן פרסם הערב הודעת תמיכה נוספת, והבהיר כי "התמיכה שמעניקה ארה"ב לישראל מפני איומים מאיראן ושלוחיה נותרה בעינה. אנחנו לא רוצים שהלחימה תתפשט". בנוסף, שרי החוץ של גרמניה ובריטניה שוחחו עם מקביליהם האיראני - ודרשו מטהרן להימנע מתקיפה בישראל והסלמת המצב. מוקדם יותר אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון: "הזהרנו את איראן שלא לתקוף את ישראל". (איתמר אייכנר ומורן אזולאי)
21:30 - דובר חמאס: "לא יחתם הסכם בלי הפסקת אש קבועה, חזרת עקורים ונסיגה מוחלטת". דובר חמאס, ד"ר עבד א-לטיף אל-קאנוע, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" כי "המפתח לכל הסכם נובע מהפסקת אש קבועה. סדרי העדיפויות הבולטים במשא ומתן הם החזרת העקורים ללא הגבלות ונסיגה מוחלטת של הכוחות מרצועת עזה. בלי זה לא ייחתם הסכם". לדבריו, "עזה בעיד אל-פיטר מדממת וכאובה. היקף ההרס העצום ברצועה רק מבטא את הנאציזם, הפשיזם וכישלון השגת יעדיו של הכיבוש". (עינב חלבי)
21:20 - נשיא צרפת מקרון: "הזהרנו את איראן שלא לתקוף את ישראל". יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה נפגש בארמון האליזה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, שאמר בפגישה: "הזהרנו את איראן שלא לתקוף את ישראל". אוחנה התייחס גם הוא לאיום האיראני ואמר לנשיא כי "אסור לעולם החופשי לאפשר לאיראן לצאת מהמלחמה כפי שהיא נכנסה אליה. שלטון האייתולות הוא אויב ערכי החופש ואויב השלום שישראל פעלה למענו מול מדינות ערב - ושאותו חמאס ניסה לעצור ב-7 באוקטובר". (מורן אזולאי)

11 צפייה בגלריה
עמנואל מקרון Emmanuel Macron נשיא צרפת
עמנואל מקרון Emmanuel Macron נשיא צרפת
עמנואל מקרון
(צילום: יונתן זינדל/פלאש90‎‎‎)
20:24 - הנייה על בניו שחוסלו: "הם לא היו לוחמים". צה"ל: "הם היו מחבלים - ולכן הותקפו". ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה הכחיש ששלושת בניו שחוסלו אתמול בעיר עזה על ידי צה"ל היו "לוחמים". בצה"ל אישרו אמש את הדיווחים על החיסול שלהם, והדגישו כי מדובר בפעילי טרור. בריאיון הערב לרויטרס נשאל הנייה אם חיסול בניו ישפיע על המגעים לעסקה, והשיב: "האינטרס של העם הפלסטיני מוצב לפני כל דבר אחר".
ממש במקביל נשאל על החיסול דובר צה"ל דניאל הגרי בתדרוך שלו הערב, ואמר כי לא היה צורך לקבל אישור מראש של הדרג המדיני לפני הסיכול הממוקד: "בניו של הנייה הם מחבלים שמפקדים בשטח על פעילות טרור והתכוונו בזמן אמת להוציא פעולות טרור, אחד מהם היה מעורב בהחזקת חטופים במהלך המלחמה. הם מחבלים - ולכן הם הותקפו".
11 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה המנהיג המדיני של חמאס 11.5.21
איסמעיל הנייה המנהיג המדיני של חמאס 11.5.21
איסמעיל הנייה
(צילום: גטי אימג'ס)
20:21 - דובר צה"ל: תקיפה משטח איראן תוכיח שכוונתה להסלמה. ההגנה שלנו טובה - אבל לא הרמטית. דובר צה"ל התייחס להיערכות לתגובת נקמה איראנית על החיסול בדמשק, והדגיש שאין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף. "אנחנו נמצאים בדריכות ומוכנות גבוהה למגוון תרחישים ומקיימים הערכת מצב שוטפת כל הזמן. אנחנו ערוכים ומוכנים בהתקפה ובהגנה - וערוכים גם עם השותפות האסטרטגיות שלנו", אמר בהתייחסות לגיבוי מצד ארה"ב אל מול האיומים מטהרן.
לדבריו, "תקיפה משטח איראן תהווה הוכחה ברורה על הכוונות האיראניות להסלים את המזרח התיכון ולהפסיק להסתתר מאחורי השלוחים. בחודשים האחרונים שיפרנו את יכולות התקיפה שלנו ונדע לפעול היכן שנדרש. יש לנו יכולת הגנה רב שכבתית שהוכיחה את עצמה עם אלפי יירוטים, אולם ההגנה לעולם אינה הרמטית. יש להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף. נכון להיום אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף אבל יש לשמור על עירנות". (אלישע בן קימון)
11 צפייה בגלריה
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
דובר צה"ל דניאל הגרי
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)
20:20 - סיכול פיגוע: חשודה פלסטינית נעצרה העמדה צבאית ליד חברון כשעליה סכין. כוחות צה"ל עצרו חשודה פלסטינית שהגיעה לעמדה צבאית סמוך למחנה הפליטים אל-פוואר שליד חברון, ומצאו עליה סכין. לאחר תחקור התברר שהחשודה התכוונה לבצע פיגוע. אין נפגעים באירוע. (אלישע בן קימון)
20:00 - מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים ועמדת תצפית של חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו שלושה מבנים צבאיים של חיזבאללה באזור הכפר מיס אל-ג'בל ובעיירות יארין ואל-חיאם, כמו גם תצפית צבאית של ארגון הטרור באזור הכפר מרוחין בדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי כוח ארטילרי ביצע ירי להסרת איום באזור אבו שש הסמוך. (אלישע בן קימון)


19:39 - "עצרת ניצחון" ליד מעון נתניהו: "לכבוש את רפיח, בשביל החטופים". כאלף מפגינים הדורשים את המשך הלחץ הצבאי על חמאס מפגינים הערב ליד בית ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בירושלים. בין הפעילים גם בני משפחות חטופי ומשפחות שכולות. את המחאה יזמו "פורום תקווה" המאגד משפחות חטופים, "פורום הגבורה" המאגד משפחות שכולות ותנועת הימין "אם תרצו".
בהודעה על ההפגנה הם תיארו אותה כ"עצרת הניצחון בקריאה לחיזוק ההנהגה וכוחות הביטחון, לגילוי נחישות והמשך הלחימה עד להבסת חמאס והשבת כל החטופים והחטופות". לדברי המארגנים, "רק לחץ על החמאס ישיב את החטופים, חייבים להביא את הניצחון המוחלט". אחד המפגינים הניף שלט שעליו נכתב: "בשביל החטופים חייבים לכבוש את רפיח!". במקום הוקם גם דוכן תחת הכותרת "עזה החדשה" - בדרישה לחידוש ההתנחלויות ברצועה. (גלעד כהן)
11 צפייה בגלריה
הפגנה מול בית ראש הממשלה ב ירושלים נגד סיום המלחמה 11.4.24 מלחמת עזה
הפגנה מול בית ראש הממשלה ב ירושלים נגד סיום המלחמה 11.4.24 מלחמת עזה
(צילום: שלו שלום)
19:35 - מועצת הביטחון של האו"ם קראה לישראל: הסירו מיד כל מחסום לסיוע הומניטרי לעזה. חברות מועצת הביטחון של האו"ם פרסמו הודעה משותפת שבה דרשו מישראל "להסיר מיד" כל מחסום בפני הזרמת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. חברות המועצה, בהן ארה"ב, שיבחו את הצעדים האחרונים שנקטה ישראל, בהם פתיחת מעבר חדש בצפון הרצועה והזרמת סיוע מנמל אשדוד, אך הדגישו כי יש לעשות "יותר", והוסיפו: "יש ליישם ההחלטות בצורה מלאה, מיידית ומתמשכת". בנוסף, חזרו חברות המועצה על "דאגתם העמוקה מהמחיר האנושי שנגבה בסכסוך, מהמצב ההומניטרי הקטסטרופלי ומאיום הרעב בעזה". (דניאל אדלסון, ניו יורק)

11 צפייה בגלריה
משאיות סיוע הומניטרי במעבר כרם שלום
משאיות סיוע הומניטרי במעבר כרם שלום
משאיות סיוע הומניטרי במעבר כרם שלום
(צילום: REUTERS/Carlos Garcia Rawlins)
19:26 - אלפים ב"צעדת נשים" לשחרור החטופים בתל אביב: "מי שהפקיר - חייב להחזיר". אלפים משתתפות ומשתתפים ב"מחאת נשים" בדרישה לשחרור החטופים בתל אביב. המפגינים צועדים על שדרות רוטשילד צפונה, לכיוון הבימה, עם שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "מחזירות אותם הביתה", "נאבקות על האחיות שלנו" ו"אף אחת לא חופשייה עד שכולן חופשיות". המפגינים דורשים עסקה לשחרור החטופים, ובין היתר צעקו: "עסקה, עכשיו!", "אין דבר יותר חשוב, כל חטוף חייב לשוב!" ו"מי שהפקיר - חייב להחזיר!". (יעל צ'כנובר)
11 צפייה בגלריה
צעדת נשים ל שחרור ה חטופים ב תל אביב 11.4.24 מלחמת עזה
צעדת נשים ל שחרור ה חטופים ב תל אביב 11.4.24 מלחמת עזה
(צילום: יאיר שגיא)
19:05 - איראן: "אם האו"ם היה מגנה את החיסול בדמשק - לא היינו נאלצים להגיב אליו". נציגת איראן באו"ם התייחס לחיסול שמיוחס לישראל של בכיר משמרות המהפכה בדמשק, ואמר כי "אם מועצת הביטחון של האו"ם הייתה מגנה את המעשה האגרסיבי בשטחנו הדיפלומטי, ועושה צדק עם מבצעי הפשע, ייתכן שההכרח שלנו להגיב על כך היה נמנע".
18:50 - דיווח: ישראל תקפה בדרום לבנון; חיזבאללה קיבל אחריות על ירי לצפון. חיזבאללה קיבל אחריות על ירי לשטח ישראל, שבוצע לטענתו בשעות 17:00 ו-17:05. מדובר בלקיחת האחריות השנייה מהבוקר של ארגון הטרור. כמו כן, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי ישראל תקפה בעיירה יארין שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
18:25 - ארה"ב: "ישראל מעכבת משמעותית את מסירת הסיוע לעזה". מנהלת הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי (USAID), סמנתה פאוור, אמרה בדיון בוועדות החוץ של הסנאט ובית הנבחרים בארה"ב כי ישראל הציבה "הגבלות משמעותיות שעיכבו את מסירת הסיוע ההומניטרי לעזה". לדבריה, "למרות התחייבות ישראל לארה"ב, עדיין ישנן בעיות גישה משמעותיות". פאוור הוסיפה כי ארגוני סיוע הומניטרי שנתמכים על ידי ארה"ב ימשיכו לעבוד עם אונר"א, למרות איסור הקונגרס על מימון הארגון. לדבריה, "תמיכה בסוכנות היא חובה, אין דרך להחליף אותה בטווח הקצר". (דינאל אדלסון, ניו יורק)

11 צפייה בגלריה
חבילות הסיוע שהוצנחו היום ברצועת עזה
חבילות הסיוע שהוצנחו היום ברצועת עזה
הצנחת סיוע לעזה

16:50 - דיווח: "קהיר מוטרדת מחיסול בניו של הנייה. הסבב החדש של המו"מ - כישלון". מקור מצרי אמר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי "קהיר מוטרדת מחיסול בניו של איסמעיל הנייה ומעיתויו - בזמן שהמתווכים מגבירים את מאמציהם להגיע להסכם. אנחנו לא צריכים עוד זמן כדי להכריז על כישלון הסבב החדש של המשא ומתן". לדבריו, "הלחצים שהפעיל הממשל האמריקני על המתווכים כדי שילחצו על חמאס לא היו באותה הרמה על ממשלת ישראל".
16:00 - חוסל "פעיל כספים מרכזי" בחמאס. כוחות צה"ל ושב"כ חיסלו את המחבל נאסר יעקוב ג׳אבר נסר, ששימש כ"פעיל כספים מרכזי" של הזרוע הצבאית של חמאס ברפיח. כך הודיע דובר צה"ל, שציין כי כחלק מפעילותו בזרוע הצבאית, עסק במימון מרכזי של פעילות חמאס בעיר, ואף העביר במהלך חודש דצמבר האחרון מאות אלפי דולרים לטובתה. בנוסף, לוחמי צה"ל בפיקוד החטיבה הצפונית באוגדת עזה פשטו על מוצב אימונים של חמאס בשג'עייה שבצפון הרצועה. לאחר הפשיטה חיל האוויר תקף את המוצב והשמיד אותו. (אלישע בן קימון)


15:30 - חיל האוויר תקף מבנה צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון, כוח שריון ירה להסרת איום. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי באזור א-דהירה שבדרום לבנון, שבו שהה מחבל חיזבאללה. כך מסר דובר צה"ל שהוסיף כי במהלך היום כוח שריון ביצע ירי להסרת איום באזור טיר חרפא. (אלישע בן קימון)


14:21 - נתניהו לטייסים בתל נוף: "אנחנו ערוכים בהגנה ובהתקפה. שיהיה לכולנו בהצלחה". ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בבסיס חיל האוויר בתל נוף, שם נפגש עם אנשי טייסת 133 שמפעילה מטוסי F-15, וקיבל סקירה מסגן מפקד הבסיס ומפקד הטייסת. "אנחנו בעיצומה של המלחמה בעזה שנמשכת במלוא עוזה", טען נתניהו בפני אנשי הטייסת. "במקביל אנחנו ממשיכים במאמצים שלא נפסקים כדי להחזיר את חטופינו, אבל אנחנו נערכים גם לתרחישים של אתגרים מזירות אחרות. אנחנו נערכים לענות על הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל גם בהגנה וגם בהתקפה. אני ועם ישראל סומכים עליכם ושיהיה לכולנו בהצלחה גדולה". (איתמר אייכנר)

11 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בביקור ב תל נוף
בנימין נתניהו בביקור ב תל נוף
בנימין נתניהו בביקור בתל נוף
(צילום: קובי גדעון / לע״מ)

12:40 - סטודנטים באוניברסיטת ת"א הפגינו בדרישה לפטר את המרצה שספדה למחבל וליד דקה. באוניברסיטת תל אביב סטודנטים הפגינו בדרישה לפטר את המרצה הבכירה בחוג לפילוסופיה, , ד"ר ענת מטר, בעקבות הספד שפרסמה בפייסבוק למחבל וליד דקה. אורית אליהו, סטודנטית באוניברסיטה ורכזת "אם תרצו" בקמפוס מסרה: "ענת מטר חייבת להיות מפוטרת מיידית. אין מקום לתומכי טרור בקמפוס". (תמר טרבלסי חדד)
13:00 - מעבר סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה יפתח באזור זיקים. כחלק מהרחבת התוכנית ההומניטרית שישראל אישרה, ייפתח מעבר צפוני חדש באזור זיקים לרצועת עזה תחת בידוק ישראלי. המעבר ישמש כמסלול להעברת סיוע ישירות לצפון הרצועה ולהפחתת העומס בכרם שלום. (אלישע בן קימון)
12:05 - מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "תוקן הקו שמספק מים למרכז הרצועה". מתאם פעולות הממשלה בשטחים התייחס להעברת המים לרצועת עזה, ועדכן כי "בעקבות תיאום, הסתיים תיקון קו המים בני סוהילה". לדבריו, "קו המים יספק כעת ליותר מ-400 אלף בני אדם במרכז הרצועה 42 ליטרים נוספים לאדם ביום". (עינב חלבי)
11:50 - חברי ניר עוז ב"סדר פסח חסר" בחדר האוכל. דודתם של כפיר ואריאל ביבס: "שכחו אותם". קהילת קיבוץ ניר עוז, שאחד מכל ארבעת חבריה בה נחטף או נרצח ב-7 באוקטובר, קיימה מסיבת עיתונאים מיוחדת בחדר האוכל של הקיבוץ לקראת סדר פסח. עופרי, אחות של ירדן ביבס שנחטף עם אשתו שירי וילדיהם אריאל וכפיר, אמרה: "בשבת האחרונה ציינו חצי שנה מאז שנחטפו באכזריות מביתם. חצי שנה וזה מרגיש ששכחו שהם שם. חצי שנה שאנחנו לא יודעים דבר על גורלם. לא מגיע להם פחד כזה, חוסר אונים כזה, כאב כזה. חצי שנה הם שם בגיהינום. לא יכול להיות שהם עוברים שם גיהינום רק כדי להירצח בשבי". (אילנה קוריאל)
11:40 - כוחות הביטחון עצרו הלילה 6 מבוקשים ביהודה ושומרון. לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה שישה מבוקשים ביהודה ושומרון. בעיירה הפלסטינית אל-עיזריה, הצמודה למעלה אדומים, עצרו הכוחות שני מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה רבים, בהם רובה M-16, אקדח ואמצעי לחימה נוספים. מפרוץ המלחמה, נעצרו כ-3,700 מבוקשים ביהודה ושומרון, בבקעה ובעמקים, כ-1,600 מהם משויכים לחמאס. (אלישע בן קימון)
10:07 - בצל ההמתנה לתשובת חמאס: קבינט המלחמה יתכנס הערב ב-19:30. הקבינט לניהול המלחמה יתכנס הערב בשעה 19:30, בצל ההמתנה לתשובת חמאס הרשמית להצעה האמריקנית להפסקת אש ועסקת חטופים. (איתמר אייכנר)
9:30 - דיווחים ברצועה: 2 נהרגו בתקיפת דירה באמצעות כטב"ם צפונית לנוסייראת. הפלסטינים מדווחים על שני הרוגים וכמה פצועים בתקיפת כטב"ם, שכוונה לעבר דירה במגדל "אל-סאלחי 2", צפונית למחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה. לפי הדיווחים, במהלך הלילה הייתה פעילות אינטנסיבית של צה"ל במחנה הפליטים. (עינב חלבי)
8:53 - לאחר האיומים לנקמה איראנית: חיל האוויר ערך תרגיל המדמה תקיפה ביעד רחוק. בצל האיומים לנקמה איראנית על חיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק והדריכות בישראל, חיל האוויר קיים בימים האחרונים תרגיל בנושא תקיפה בטווחים ארוכים. התרגיל בוצע בשיתוף צבא קפריסין, והוא נועד לדמות כאמור תקיפה ביעד רחוק, ככל הנראה איראן. (אלישע בן קימון)

11 צפייה בגלריה
הקברניט F15 טווח מטוס קרב
הקברניט F15 טווח מטוס קרב
מטוסי קרב
(צילום: חיל האוויר)

7:23 - צבא ארה"ב: "הפלנו 3 כטב"מים ששיגרו החות'ים מתימן במפרץ עדן ובים האדום". פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי אתמול בין השעות 04:15 ל-06:00 (שעון צנעא) הכוחות האמריקנים הפילו שלושה כטב"מים ששוגרו מאזורים שבשליטת המורדים החות'ים בתימן - שניים מהם שוגרו מעל מפרץ עדן ואחד מעל הים האדום. לא דווח על פציעות או על נזק. עוד נמסר כי אתמול בסביבות השעה 20:00 הכוחות השמידו שמונה כטב"מים באזורים שבשליטת החות'ים בתימן. (רויטרס)
6:30 - ארה"ב למדינות ערב: "העבירו מסר לאיראן כי יש להימנע מהסלמה מול ישראל". שליח ארה"ב למזרח התיכון ברט מקגורק התקשר אמש לשרי החוץ של סעודיה, איחוד האמירויות, קטאר ועיראק וביקש מהם להעביר מסר לאיראן - ולפיו עליה להימנע מהסלמה מול ישראל, על רקע איומיה לנקום על חיסול בכיר כוח קודס חסן מהדווי בדמשק בשבוע שעבר. כך מסר גורם המעורה בפרטים. לפי אותו גורם, מקגורק ביקש מהם ליצור קשר עם שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן ולהעביר לו את אותו מסר, והם אכן עשו זאת. מוקדם יותר משרד החוץ האיראני אישר שעבדאללהיאן שוחח עם מקביליו מסעודיה, איחוד האמירויות, קטאר ועיראק. (רויטרס)

11 צפייה בגלריה
שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן
שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן
שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן
(צילום: Louai Beshara / AFP)

סיכום חדשות הלילה
בלינקן לגלנט: "ארה"ב תעמוד לצד ישראל מול כל איום מצד איראן". מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט, והבהיר בפניו שארה"ב תעמוד לצד ישראל מול כל איום מצד איראן ושלוחיה. כך מסרה מחלקת המדינה, שהוסיפה כי השניים דנו גם במאמצים להגיע לעסקת חטופים והפסקת אש עם חמאס.
"בלינקן חזר על תמיכתה של ארה"ב בביטחון ישראל", נמסר עוד ממחלקת המדינה. "בלינקן בירך על ההכרזות האחרונות של ישראל באשר לצעדים שיקלו על כניסת הסיוע ההומניטרי לעזה ולשיפור התיאום ההומניטרי, והדגיש כי תקריות כמו התקיפה של חברי ארגון הסיוע WCK לעולם לא יחזרו על עצמם. מזכיר המדינה הדגיש כי ארה"ב מצפה מישראל ליישם במהירות את התחייבויותיה לגבי סיוע הומניטרי, ושיש לעמוד בהתחייבויות אלו לאורך זמן". (רויטרס)
סוכנות ידיעות איראנית דיווחה כי התנועה האווירית מעל טהרן הופסקה עקב "תרגילים צבאיים" - ולאחר כחצי שעה מחקה את הדיווח. סוכנות הידיעות האיראנית "מאהר" דיווחה איראן הפסיקה זמנית את כל הפעילות האווירית מעל הבירה טהרן החל מחצות (שעון איראן) עקב "תרגילים צבאיים". הסוכנות ציטטה את שר ההגנה האיראני מוחמד-רזא אשתיאני. לאחר כחצי שעה הסוכנות מחקה את הדיווח וכעת היא מכחישה שפרסמה אותו. (רויטרס)