סגור
לוחמי חטיבת הנח"ל ב רצועת עזה 10.4.24 מלחמת עזה
לוחמי חטיבת הנח"ל ב רצועת עזה 10.4.24 מלחמת עזה (צילום: דובר צה"ל)

3 מבניו של הנייה חוסלו בעזה; ביידן: יש לנו מחויבות ברזל לביטחון ישראל מפני איומים מאיראן

השלושה הותקפו מהאוויר כששהו ברכב במחנה הפליטים שאטי - ואיתם נהרגו שלושה מילדיהם, נכדיו של ראש הלשכה המדינית של חמאס. נתניהו וגלנט לא עודכנו בחיסול מראש. נשיא ארה"ב התייחס לאיומים מאיראן במסיבת עיתונאים שערך לצד ראש ממשלת יפן ואמר: "הייתי ישיר מאוד עם נתניהו ועם קבינט המלחמה"

22:30 - גורם אמריקני ל"אל-ג'זירה": לא שוללים פעולת תגמול אם איראן תתקוף את ישראל. גורם אמריקני אמר לתחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" כי "אם ישראל תותקף על ידי איראן או שלוחיה - נעזור בהגנה". עוד דווח כי הגורם אמר שארה"ב "לא שוללת פעולת תגמול", אם אכן ישראל תותקף. (ליאור בן ארי)
22:15 - מודיעין מתפרץ הוביל לחיסול בניו של הנייה - שאחד מהם החזיק בחטופים. חיסול בניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בוצע בעזה לאחר קבלת מודיעין מתפרץ על פעילות טרור. עם קבלת המידע משב"כ החליטו בתאי התקיפה של פיקוד דרום להוציא את החיסול לפועל, זאת בהתאם למדיניות המטה הכללי שלא מחייבת אישור של דרג מדיני בחיסולים מעין אלו. עוד נודע כי אחד הבנים שחוסלו עסק בין היתר בהחזקת חטופים ישראלים. (יואב זיתון)
20:40 - ביידן: יש לנו מחויבות ברזל לביטחון ישראל מפני האיומים מאיראן. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס לאיומים מאיראן, ואמר במסיבת עיתונאים שערך לצד ראש ממשלת יפן כי "יש לנו מחויבות ברזל לביטחון ישראל". הוא הוסיף כי "נתניהו הבטיח לפתוח מעבר נוסף בצפון הרצועה. נראה מה הוא יעשה כדי לעמוד בהתחייבות. הייתי ישיר מאוד עם נתניהו וחברי קבינט המלחמה, הם הסכימו לעשות כמה דברים כדי להכניס יותר סיוע ולהוריד משמעותית את מספר האזרחים שנפגעים". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
20:10 - נתניהו וגלנט לא עודכנו מראש בחיסול בניו של הנייה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לא עודכנו מראש בכוונה לחסל את בניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, ולא אישרו את הפעולה. (איתמר אייכנר)
19:35 - הנייה: "מותם של בניי לא ישפיע על הדרישות להפסקת אש". ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה אמר כי "מותם של בניי לא ישפיע על דרישות חמאס להפסקת אש". (רויטרס)
7 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה המנהיג המדיני של חמאס 11.5.21
איסמעיל הנייה המנהיג המדיני של חמאס 11.5.21
איסמעיל הנייה
(צילום: גטי אימג'ס)
17:35 - אל-ג'זירה: שלושה מילדיו של איסמעיל הנייה חוסלו בתקיפה ישראלית בעזה. תחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" דיווחה כי שלושה מבניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה חוסלו בהפצצה ישראלית במחנה הפליטים שאטי בעזה. על פי הדיווח גם שלושה מנכדיו חוסלו בתקיפה. במקביל, עיתונאים עזתים דיווחו כי משפחת הנייה אישרה את מותם של הבנים חאזם, אמיר ומוחמד הנייה. (עינב חלבי)
16:05 - 13 מטוסים הצניחו סיוע בצפון ודרום רצועת עזה. כלי תקשורת בירדן דיווחו כי 13 מטוסים הצניחו סיוע היום בצפון ודרום רצועת עזה. מדובר בשלושה מטוסים ירדניים, מטוס מצרי, מטוס מאיחוד האמירויות, ארבעה מטוסים אמריקניים, מטוס מבריטניה, מטוס צרפתי, מטוס מגרמניה ומטוס מהולנד. (ליאור בן ארי)
7 צפייה בגלריה
חבילות הסיוע שהוצנחו היום ברצועת עזה
חבילות הסיוע שהוצנחו היום ברצועת עזה
חבילות הסיוע שהוצנחו היום ברצועת עזה
15:15 - רויטרס: ישראל הסכימה לחזרת 150 אלף עזתים לצפון הרצועה - ללא בידוק. גורמים רשמיים בישראל אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי במסגרת השיחות בקהיר על הפסקת אש ועסקת חטופים, ישראל הסכימה לאפשר ל-150,000 עזתים לשוב לצפון רצועת עזה - ללא בדיקות ביטחוניות. בתמורה לכך, לפי הגורמים, חמאס יתחייב לספק רשימה של נשים, קשישים וחולים המוחזקים בשבי ועדיין בחיים. כמו כן, הגורמים העריכו כי חמאס אינו מעוניין "לסגור עסקה" בשלב זה. משרד ראש הממשלה סירב להגיב על הדיווח. (רויטרס)
15:00 - גלנט, בצל איומי איראן: "נדע להגיב בפעולה נחרצת בכל המזרח התיכון". שר הביטחון יואב גלנט ביקר בסוללת כיפת ברזל בצפון, ושמע ממפקד ההגנה האווירית תת-אלוף גלעד בירן על פעילות המערך בתקופה האחרונה. השר פנה ללוחמים והלוחמות, ואמר כי "מי שינסה לתקוף אותנו ייתקל בהגנה חזקה, ומיד אחר כך בתגובה עוצמתית בשטחו - אנו מצטיינים בכך שהאויב אף פעם לא יודע מה ההפתעות שאנחנו מכינים לו. אנחנו מותקפים מיותר מזירה אחת - נדע להגיב מהר מאוד בפעולה התקפית נחרצת בכל המזרח התיכון". (יואב זיתון)
14:28 - וול סטריט ג׳ורנל: חמאס דחה במידה רבה את ההצעה האמריקנית להפסקת אש, ומתכנן להציג הצעה משלו. חמאס דחה "במידה רבה" את ההצעה האמריקנית להסכם הפסקת אש ושחרור חטופים. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" מפי כמה מתווכים המשתתפים בשיחות. כאלטרנטיבה, לפי הדיווח, בכוונת ארגון הטרור להציע הסכם משלו להפסקת אש ולהפסקת המלחמה. הסירוב של חמאס ממחיש לפי ה"וול סטריט ג'ורנל" את הפערים בין הצדדים, ואת הביטחון של חמאס בכך שלחץ פנימי ודיפלומטי על ישראל מעניק לארגון יתרון במשא ומתן. (ynet)
12:58 - תיעוד: פעילות חיילי הנח"ל במסדרון נצרים. צה"ל מפרסם תיעוד של פעילות חיילי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ברצועת עזה שכולל בין היתר חיסול מחבלים, סגירות מעגלים מהאוויר ומהקרקע ואיתור והשמדת תשתיות טרור. בימים האחרונים הכוחות חיסלו מחבלים בהיתקלויות, מארבים יזומים וסגירות מעגלים בשיתוף מכלול האש החטיבתי. בנוסף, איתרו והשמידו הכוחות עמדת שיגור נ"ט, עמדת שיגור מרגמות שנורו לעבר שטח הארץ, פיר מנהרה ומבני טרור ששימשו את ארגון הטרור חמאס כנגד הכוחות. (יואב זיתון)
12:34 - מתפ"ש: 500 משאיות מחכות לכניסה לעזה ולאיסוף על ידי סוכנויות האו"ם. אחרי הלחץ העולמי, קצב הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה מתגבר. מתאם פעולות הממשלה בשטחים פרסם הודעה לפיה "ישראל מגבירה את הסיוע לעזה, עם למעלה מ-1,200 משאיות שנכנסו תוך 3 ימים, ממוצע של 400 ליום. נכון לעכשיו, 500 משאיות מחכות לכניסה לצד העזתי של כרם שלום וממתינות לאיסוף על ידי סוכנויות האו"ם. האו"ם עשה את העבודה שלך, תתמקד בהפצה, ותפסיק להאשים את ישראל בכישלונותיך העצומים". אתמול (שלישי) נרשם שיא חדש לאחר ש-468 משאיות סיוע נכנסו אתמול לרצועת עזה.
7 צפייה בגלריה
משאיות סיוע הומניטרי במעבר כרם שלום
משאיות סיוע הומניטרי במעבר כרם שלום
משאית סיוע הומניטרי במעבר כרם שלום (ארכיון)
(צילום: REUTERS/Carlos Garcia Rawlins)
11:19 - ישראל כ"ץ: "אם איראן תתקוף משטחה - נתקוף באיראן". ישראל הבהירה לארה"ב: מתקפה משטח איראן תחייב את ישראל להגיב ישירות נגד איראן. ההבהרה מתפרסמת זמן קצר אחרי שמנהיג איראן עלי חמינאי אמר בנאום כי "ישראל עשתה טעות כשתקפה את הקונסוליה האיראנית בסוריה. הקונסוליות הן חלק מהאדמות של המדינות הקשורות אליהן וזה כאילו תקפו את אדמתנו. ישראל עשתה טעות והיא תשלם על כך". שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב על כך בציוץ ברשת X כשכתב בפרסית: "אם איראן תתקוף משטחה - נתקוף באיראן". (יוסי יהושע)
09:51 - הערכה בישראל: הסיכויים שחמאס ייענה להצעה האמריקנית אינם גבוהים. בישראל ממתינים לתשובת חמאס להצעה החדשה של ארה"ב, אך ההערכה בישראל היא שהסיכויים שחמאס יענה לה בחיוב אינם גבוהים. ההערכה שנשמעת בירושלים היא שהיציאה של צה"ל מחאן יונס והשיא בהכנסת הסיוע ההומניטרי שלא נעשו כחלק מהמו"מ פגעו מאוד במו"מ. בכיר חמאס, אוסאמה חמדאן, אמר לערוץ אל-ערבי: "הדגשנו את הצורך להפסיק את התוקפנות, להסיג את הכיבוש, להחזיר את העקורים, לשקם את עזה ולהשלים את תהליך החילופים. ישראל רוצה להפוך את רצועת עזה למחנה ריכוז על ידי דרישת החזרת העקורים לאזורים שהיא בוחרת". (איתמר אייכנר, עינב חלבי)
7 צפייה בגלריה
מיצג למען ה חטופים ב כיכר דיזנגוף תל אביב 7.4.24 מלחמת עזה
מיצג למען ה חטופים ב כיכר דיזנגוף תל אביב 7.4.24 מלחמת עזה
מיצג למען החטופים בכיכר דיזנגוף, תל אביב
(צילום: REUTERS/Hannah McKay)
08:57 - לוחמי הנח"ל חיסלו מחבלים במרכז הרצועה, מטוסי קרב תקפו אתרי שיגור. לוחמי חטיבת הנח"ל שפועלים במרכז הרצועה חיסלו ביממה האחרונה בהיתקלות פנים אל פנים מספר מחבלים. במקביל, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות במספר מרחבים ברצועת עזה, ביניהם אתרים צבאיים, משגרים, פירי מנהרות ותשתיות טרור. לוחמי ההגנה האווירית יירטו אתמול שיגור אחד שנורה ממרחב ג'באליה לעבר כפר עזה והשמידו את המבנה ממנו נורה הטיל. מטוס קרב תקף משגר ממנו בוצעו מספר שיגורים לעבר כוחות צה"ל במרחב שג'אעיה. (יואב זיתון)
7 צפייה בגלריה
לוחמי חטיבת הנח"ל ב רצועת עזה 10.4.24 מלחמת עזה
לוחמי חטיבת הנח"ל ב רצועת עזה 10.4.24 מלחמת עזה
לוחמי חטיבת הנח"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
08:39 - מנהיגה העליון של איראן מזהיר: "ישראל עשתה טעות והיא תשלם על כך". מנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי התייחס בנאום במסגרת תפילת החג לנקמה המתוכננת אחרי התקיפה הישראלית: "ישראל לא הפסיקה להרוג נשים וילדים בעזה ברמדאן, אלא העצימה את פשעיה. ישראל עשתה טעות כשתקפה את הקונסוליה האיראנית בסוריה. הקונסוליות הן חלק מהאדמות של המדינות הקשורות אליהן וזה כאילו תקפו את אדמתנו. ישראל עשתה טעות והיא תשלם על כך". שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב: "‏אם איראן תתקוף משטחה - ישראל תגיב ותתקוף באיראן".
7 צפייה בגלריה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
חמינאי
(צילום: KHAMENEI.IR / AFP)
04:53 - צבא ארה"ב: השמדנו במפרץ עדן טיל בליסטי ששוגר ע"י החותים לעבר כלי שיט אמריקני. פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM) הודיע כי משחתת אמריקנית השמידה אתמול במפרץ עדן טיל בליסטי נגד ספינות ששוגר על ידי המורדים החות'ים בתימן. לפי הודעת CENTCOM, הטיל ככל הנראה כוון אל עבר כלי שיט אמריקני שלווה על ידי ספינת מלחמה של הצי האמריקני. עוד נמסר כי לא ידוע על נפגעים או על נזק לכלי שיט צבאיים או מסחריים כתוצאה מניסיון התקיפה.
01:23 - ביידן בביקורת חריפה על מדיניות נתניהו בעזה: "הוא עושה טעות, לא מסכים עם הגישה". נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ביקר את מדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו במלחמה ברצועת עזה, ואמר: "אני חושב שמה שהוא עושה זה טעות. אני לא מסכים עם הגישה שלו". בריאיון לרשת "Univision", שמשדרת בשפה הספרדית, אמר ביידן כי "מה שאני מבקש מהישראלים זה לקרוא להפסקת אש, ולאפשר ב-8-6 שבועות הקרובים הכנסה מלאה של מזון ותרופות לרצועה. דיברתי עם הסעודים, הירדנים והמצרים - כולם מוכנים להכניס אוכל. אני מאמין שאין תירוץ להימנע מהכנסת תרופות ומזון לאנשים שזקוקים לזה, זה חייב לקרות עכשיו".
7 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במסיבת העיתונאים שכינס במסצ'וסטס, הערב
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במסיבת העיתונאים שכינס במסצ'וסטס, הערב
ביידן
(צילום: REUTERS/Tom Brenner)
00:02 - שיא חדש: 468 משאיות סיוע נכנסו אתמול לרצועת עזה. יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), הודיעה כי אתמול נבדקו ונכנסו לרצועת עזה 468 משאיות עם סיוע הומניטרי. מדובר בשיא חדש, שנשבר זה היום השלישי ברציפות - ולפי מתפ"ש במהלך שלושת הימים האחרונים נכנסו לרצועה כבר יותר מ-1,200 משאיות.
מוקדם יותר הדגישו במתפ"ש כי סוכנויות האו"ם עדיין מתקשות להפיץ את הסיוע בתוך הרצועה, חרף הזינוק במספר המשאיות שנכנסות אליה. את הזינוק במספר אפשרה ישראל בצל הלחץ הרב שהופעל עליה בעקבות תקרית הרג עובדי הסיוע.
23:14 - צה"ל: תקפנו בסוריה תשתית צבאית ששימשה את חיזבאללה. דובר צה"ל הודיע כי תקף לפני זמן קצר תשתית צבאית שהוצבה בסוריה, באזור הגולן הסורי, "אשר ממידע מודיעיני עולה כי שימשה את ארגון הטרור חיזבאללה". בהודעה נמסר כי "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל אשר קורה בשטחו ולא יאפשר ניסיונות אשר יובילו להתבססות ארגון הטרור חיזבאללה בחזיתו".
זו כבר הפעם השנייה החודש שצה"ל תוקף עמדה של צבא סוריה ממנה פועל חיזבאללה. לפי צה"ל מדובר בפגיעה בפרויקט התעצמות משותף של צבא אסד וחיזבאללה בגולן הסורי.
במקביל, הותקפו בשעות האחרונות מספר עמדות תצפית ותשתית טרור של חיזבאללה בדרום לבנון. במהלך היום כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים א-דהירה וטיר חרפא בדרום לבנון. (יואב זיתון)