סגור

דעה
חיבור לחשמל, אך לא למציאות: הפייק ניוז סביב חוק שלא קיים

אפשר וצריך לתמוך בהכשרת הבנייה הערבית ביישובים מוכרים, בתנאי שלא תפגע בתכנון היישובים. אפשר גם להתנגד. מה שברור זה שהדיון צריך להתקיים על סמך חוק החשמל האמיתי, שלא מכשיר את הבנייה בכפרים הלא מוכרים בנגב - כפי שטענו מתנגדיו

המוני אנשים סבורים, ולא במקרה, שחוק החשמל שאושר ביום רביעי יביא להכשרת אלפי מבנים של בדואים בכפרים הבלתי מוכרים בנגב. הסיבה לכך היא שדוברי הימין עשו כל מאמץ ליצור את הרושם השקרי הזה. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר ש"ממשלת בנט־רע"מ מכשירה את השתלטות התנועה האסלאמית על הנגב והגליל". ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, אמר שזה "חוק אומלל ואנטי-ציוני, המעדיף פורעי חוק בדואים". יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, טען ש"הכשרת הבנייה הבלתי חוקית בנגב על ידי בנט ושקד תיזכר לדיראון עולם".


האמת, שלא מעניינת כנראה את האופוזיציה, היא שהחוק מאפשר הכשרת בנייה בלתי חוקית רק לאחר שהוגשה תוכנית מפורטת. אין אפשרות להגיש תוכנית מפורטת בכפר בלתי מוכר, ולכן החוק לא רלוונטי לרוב הגדול של הבנייה הבלתי חוקית בנגב.

1 צפייה בגלריה
רה"מ בנט בעימות עם האופוזיציה חוק החשמל
רה"מ בנט בעימות עם האופוזיציה חוק החשמל
המהומה בכנסת לאחר אישור חוק החשמל
(יואב דודקביץ')


האופוזיציה מתעקשת לקשור אותו לנגב, מכיוון שהאנרכיה במגזר הבדואי מעוררת היום הרבה יותר התנגדות לעומת ערביי שאר הארץ. זו כמובן לא סיבה להטעות את הציבור. פייק ניוז יש הרבה. פייק ניוז לגבי נושא כל כך עובדתי מראה שבאופוזיציה סבורים שלא משנה המציאות, משנה רק הפוזיציה.
זו לא היתה ההטעיה היחידה של הציבור בשבוע שעבר. גם טענת האופוזיציה שקיצור הדיון בחוק החשמל היה הפעם הראשונה שהממשלה התעלמה מחוות דעת של הייעוץ המשפטי בכנסת לא היתה נכונה. ממשלת נתניהו־כחלון, למשל, התעלמה מחוות דעת בנושא חוק דירה שלישית.
אבל ההטעיה לגבי חוק החשמל מונעת דיון ענייני בחוק. אפשר וצריך לתמוך בהכשרת הבנייה הערבית ביישובים מוכרים, בתנאי שלא תפגע בתכנון היישובים. אפשר גם להתנגד. מה שברור זה שהדיון צריך להתקיים על סמך החוק האמיתי ולא על סמך חוק מומצא.