סגור
שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב (צילום: מארק ישראל סלם)

בעקבות התחקיר על מירי רגב: המשטרה פתחה בחקירה בחשד למרמה והפרת אמונים

המשטרה פשטה הבוקר על משרד התחבורה, ביצעה חיפוש במקום ותפסה מסמכים ב"חשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושיבוש מהלכי משפט". זאת, בעקבות תחקיר "המקור" בו נחשף לכאורה תעדוף שבוצע במשרד התחבורה על רקע אינטרסים פוליטיים ואישיים של השרה רגב. רגב: "תחקיר מומצא"

המשטרה פשטה על משרד התחבורה בירושלים, ביצעה חיפוש במקום ותפסה מסמכים, במסגרת חקירה פלילית גלויה שנפתחה הבוקר (ב') בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים. זאת, בעקבות תחקיר תוכנית המקור בערוץ 13 על שרת התחבורה מירי רגב. בתחקיר נחשף לכאורה תעדוף שבוצע במשרד התחבורה על רקע אינטרסים פוליטיים ואישיים של רגב. ממידע שהגיע ל"כלכליסט" עולה כי המשטרה פשטה והחרימה מסמכים הן מלשכת מנכ"ל המשרד משה בן זקן והן מלשכת השרה רגב.
המשטרה הודיעה היום בצהריים כי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 "פתחה בחקירה בחשד למרמה והפרת אמונים במשרד התחבורה". החקירה נפתחה בהנחיית ובאישור היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן, ב"חשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושיבוש מהלכי משפט, שנעשו לכאורה במשרד התחבורה, וזאת בעקבות אירועים שנחשפו בכתבת תחקיר", לשון הודעת המשטרה, שציינה כי החקירה נמשכת.
החקירה נפתחה כאמור בעקבות תחקיר "המקור" שפרסם רביב דרוקר, שבו הוצגה התנהלות השרה רגב ולשכתה ממנה הצטיירה תמונה בה השרה רגב מסייעת ומקדמת אינטרסים הקשורים בעיקר לרשויות מקומיות המזוהות עם הליכוד ובאופן ספציפי לאינטרסים של פוקדי קולות חזקים שיוכלו לסייע לה בפריימריז בליכוד.
בין השאר, נחשפה בתחקיר "שיטת הרמזור", שלכאורה ננקטה על ידי רגב ואנשי לשכתה ביחס לפניות מצד ראשי רשויות לטפל בנושאים בתחום המשרד, וכיצד פעילי ליכוד מרכזיים שכונו "יהלומים" זכו לטיפול בעניינם.
כמו כן, הוצגו בתחקיר אלמנטים נוספים שיכולים להצטייר כבעייתיים בכל הקשור להפרת אמונים ומרמה: בין היתר מדובר על מקרים בהם רגב קבעה כי מדיניות מסוימת היא בהמלצת גורמי המקצוע גם כאשר המציאות הייתה הפוכה, ובמקרים אחרים בהם פעלה לסייע לקבלנים המספקים שירותים לזרועות הביצוע של משרד התחבורה.
יצוין שחלק מהסיפורים שהוצגו בתחקיר פורסמו ונחשפו ב"כלכליסט" בעבר, ביניהם ניסיון השרה רגב לפתוח תחנת מטרו בעיר מגוריה ראש העין.
בתחקיר "המקור" התראיין יונתן יהוסף, לשעבר ראש המטה המקצועי של רגב, וחשף את "שיטת הרמזור" שהונהגה במשרד: "זה נקבע בעצם לפי שילוב של תוצאות הפריימריז שמירי רגב קיבלה בבחירות האחרונות בליכוד. ירוק זה רשויות שצריך לתת להן, צריך להילחם בשבילן. צהוב זה רשויות שאם אפשר נחמד. אם נראה שהאוצר זורם איתנו - סבבה. אם לא - לא סוף העולם. לבן זה - שלחו מכתבים, נדבר", סיפר בתחקיר.
התחקיר חשף למשל כי בעוטף עזה המועצות מרחבים ושער הנגב זוכות ליחס מועדף עקב קרבתם של שי חג'ג' ותמיר עידאן לשרה רגב. מנגד, המועצה האזורית אשכול בראשות גדי ירקוני (שאינו איש ליכוד) לא זכתה ליחס מצד שרת התחבורה.
עוד נחשפו מסמכים בהם רגב חותמת בכתב ידה על החלטות כי הן נעשו "בהתאם להנחיית גורמי המקצוע", כביכול, כולל במקרים בהם גורמי המקצוע, כך נטען, לא הנחו כך או סברו הפוך. כך למשל, פורסם, בערים מועדפות על רגב: נוף הגליל, אשקלון, ביישוב הדרוזי כסרא-סמיע, ובמועצה האזורית נחל שורק בוצעו עבודות שונות בניגוד להמלצות הדרג המקצועי. מנגד, במקרים בהם הדרג המקצועי המליץ על עבודות ופרויקטים בערים שאינן מדורגות אצל רגב, התעלמה השרה מההמלצות. כך למשל העיר בית שמש לא הוכנסה לפרויקט המאיץ של משרד התחבורה.
הבוקר היתה אמורה רגב להשתתף בוועידת השלטון המקומי אולם ביטלה את נאומה בכנס, ככל הנראה על רקע החקירה. בסביבת רגב אומרים כי ביטול הופעתה אינו קשור לחקירה.
מרגב נמסר: "יש להצטער על כך שמספר שבועות לאחר פרסום התחקיר השקרי של דרוקר, משטרת ישראל הגיעה לחפש מסמכים שלא קיימים במשרד התחבורה. האמת היא פשוטה, מדובר בתחקיר מומצא, אין ולא היתה העדפה על רקע פוליטי. משרד התחבורה מחלק את תקציביו בהתאם למדיניות ולהחלטת גורמי המקצוע וכל טענה אחרת היא שקרית. משרד התחבורה ישתף פעולה עם החקירה כדי להוכיח עד כמה מופרכות הטענות שהעלה דרוקר בתחקיר שלו".