סגור

בלעדי
מפרטנר לארצות הברית: נח הקר ימונה לציר כלכלי בוושינגטון

בעבר שימש כסגן הממונה על התקציבים באוצר המופקד על תקציב הביטחון. הוביל הסכם להגדלת תקציב הביטחון בתמורה להתייעלות

שר האוצר אביגדור ליברמן החליט למנות את נח הקר לתפקיד הציר הכלכלי של ישראל בוושינגטון, כך נודע ל"כלכליסט". ההחלטה טעונה את אישור הממשלה.

הקר שימש בעבר כסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר המופקד על מערכת הביטחון. לפני כשנה וחצי פרש מתפקיד סמנכ"ל רגולציה וראש חטיבת הסיבים בחברת פרטנר לאחר ארבע שנים בחברה.

1 צפייה בגלריה
נח הקר
נח הקר
נח הקר
(צילום: סיון פרג')

ב-2015 הקר היה ממובילי ההסכם בין שר האוצר דאז משה כחלון לשר הביטחון דאז משה יעלון לקביעת תקציב הביטחון של 300 מיליארד שקל למשך חמש שנים למערכת הביטחון בתמורה להתייעלות המערכת.
בריאיון לכלכליסט בינואר 2016 אמר: "הגעתי לתחום הביטחון אחרי שעסקתי בתקציבי התשתיות. שם אתה רואה ומבקר הכל: כשרוצים להעביר מיליון שקל, אתה יכול לשאול למה. כשהגעתי לביטחון וביקשתי שיראו לי את התקציב, אמרו לי, 'יש לנו אקסל'. אז שאלתי, 'רגע, זה תקציב הביטחון?' אמרו לי, 'לא, זה מה שאנחנו חושבים שהוא תקציב הביטחון. יש גם מה שמגישים לאישור הכנסת, וישנו התקציב שמערכת הביטחון מנהלת בעצמה שזה משהו אחר'. אמרתי להם שאי אפשר לעבוד ככה, צריך ליישר קו".

אחת המשרות הנחשקות בשירות הציבורי

ועדת האיתור לתפקיד המליצה בשבוע שעבר בפני ליברמן על שני מועמדים: הקר ויובב גביש, נציג ישראל בבנק העולמי.
משרת הציר הכלכלי של ישראל בוושינגטון היא אחת הנחשקות בשירות הציבורי. המינוי הוא לשנתיים עם אופציית הארכה בשנתיים נוספות.
בתיאור התפקיד שפורסם על ידי ועדת האיתור נכתב כי המדובר בין היתר ב"ייצוג מדינת ישראל במדינת השירות בכל הנוגע לקידום קשרים ויצירת שיתופי פעולה בנושאים כלכליים ופיננסיים בין שתי המדינות; בחינה, הצעה וקידום דרכים לתחזוק ושיפור היחסים הכלכליים בין ישראל לארצות הברית; קידום הקשר עם הקהילה היהודית; עידוד וקידום פעילותם של משקיעים וגורמים כלכליים ופיננסיים מארצות הברית בישראל".