סגור
עמיר פרץ יאיר כץ
מימין: יו"ר תע"א עמיר פרץ ויו"ר ועד העובדים בחברה יאיר כץ (אוראל כהן עמית שעל )

התעשייה האווירית מחלקת מענק של 90 מיליון שקל ל-15 אלף עובדים

החברה הממשלתית מחלקת בפעם הראשונה לעובדיה מענק על בסיס תוצאות - הסכום משקף נתח של 3.5% מרווחי תע"א בשנים 2021-2020; היו"ר עמיר פרץ: "העובדים תרמו את חלקם בתקופות קשות, לרבות בקורונה, ולכן הם ראויים להיות שותפים גם בתקופות טובות"

התעשייה האווירית תחלק ל-15 אלף עובדיה נתח מהרווחים כמענק בסכום כולל כ-90 מיליון שקל - לדברי החברה מתוך הרווחים שרשמה בשנים 2020 ו-2021. תע"א היא חברה ממשלתית מלאה וזאת הפעם הראשונה שהיא משתפת את עובדיה ברווחים.
הדירקטוריון בראשות השר לשעבר עמיר פרץ נתן היום (ג') אישור עקרוני להסכם שהושג בימים האחרונים בין הנהלת החברה ליו"ר וועד העובדים, יאיר כץ, בתום מו"מ ממושך בין הצדדים.
בהנהלת התע"א ציינו כי ההחלטה על חלוקת הרווחים לעובדים התקבלה ביוזמתה ומשקפת הכרה בתרומתם לצמיחה במכירות ולהצלחת החברה בשנים האחרונות.
חלוקת המענקים, המשקפים כ-3.5% מהרווח בתקופה האמורה, מגיעה בהמשך להעברת דיבידנד בגובה של 655 מיליון שקל למדינה מוקדם יותר השנה.
במסגרת המענק, כל עובד מבין 15 אלף עובדי החברה צפוי לקבל סכום של כ-6,000 שקל בממוצע, על פי מתווה שנקבע בהתאם לדרגת העובד ולוותק. מנכ"ל החברה בועז לוי אמר ל"כלכליסט" כי מתווה זה אושר ותואם עם רשות החברות הממשלתיות, בראשות מיכל רוזנבוים ונעשה על פי הנחייתה, לפיה בממקרה שחברה ממשלתית משלמת דיבידנד למדינה עלייה לתגמל גם את העובדים.
"השנה החולפת היתה שנת שיא בתוצאותיה הכספיות של התע"א, עובדה המסמלת את חוזקתה ואיתנותה. חלוקת הרווחים לעובדים מביאה לידי ביטוי תגמול לתרומתם הממושכת לטובת כלכלת ישראל והגנה על אזרחיה", אמר לוי.
הוא הוסיף וציין כי "חלוקת הרווחים לעובדים תהווה בעתיד סיבה נוספת לעבוד בשורות החברה, ותמריץ מצדם להשקיע למען הצלחתה וזאת בידיעה שיקבלו על כך תגמול".
ביום חמישי השבוע יערכו בחירות לחברי הוועד, כשאף עובד לא מתמודד נגד היו"ר כץ, שבהתאם צפוי להמשיך בכהונתו ב-4 השנים הקרובות. כץ הוא בנו של יו"ר הוועד לשעבר של התע"א, ח"כ חיים כץ מהליכוד, וכבר לפני מספר חודשים הוא העלה את הדרישה לשתף את העובדים ברווחי החברה מהשנים האחרונות.
ב-2019 הרוויחה תע"א 121 מיליון דולר, ב-2020 הרווח זינק ל-195 מיליון דולר וב-2021 הסתכם הרווח ב-217 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2022 החברה הרוויחה כ-202 מיליון דולר והגיעה לצבר שיא בהזמנות של כמעט 16 מיליארד דולר.
יו"ר התע"א, פרץ אמר כי "אני רואה בעובדים שותפים מלאים להצלחה הגדולה שלנו, אף שמדובר בשוק תחרותי ברחבי העולם. כל עובד בחברה ידע לתרום את חלקו בתקופות קשות, לרבות בתקופת הקורונה ולכן הוא ראוי להיות שותף גם בתקופות טובות". יו"ר ועד העובדים, יאיר כץ הגדיר את המהלך "היסטורי" שמאפשר גם לעובדי החברה ליהנות מרווחיה: "חברה רווחית ומצליחה היא אינטרס משותף לכלל העובדים".