סגור

מנכ"ל הדואר דני גולדשטיין מתפטר לאחר 7 שנים בתפקיד

לפני 10 ימים דרש מנכ"ל האוצר רם בלינקוב תוכנית הבראה שתכלול פיטוריהם של חלק מ-14 חברי ההנהלה; היו"ר החדש מישאל וקנין והמנכ"ל החדש יקדמו תוכנית לקידום החברה

מנכ"ל הדואר דני גולדשטיין הודיע היום (א') על התפטרותו. גולדשטיין, שמכהן בתפקיד מאז 2015, הודיע ליו"ר הנכנס של החברה מישאל וקנין, על כוונתו לפרוש בעוד מספר חודשים, לאחר שישלים קדנציה של 7 שנים בתפקיד. דירקטוריון החברה ימנה בימים הקרובים ועדת איתור למינוי מחליף, בהתאם לכללי רשות החברות הממשלתיות.
גולדשטיין ישלים בחודשים הקרובים את גיבוש תוכנית ההבראה של החברה ואת ההיערכות להנפקת 40% ממניות דואר ישראל בבורסה לניירות ערך בתל אביב. לבקשת היו"ר הנכנס, ימשיך גולדשטיין ללוות את החברה בתהליך ההנפקה ובהיערכות להשלמת הפרטה מלאה.
כפי שנחשף בשבוע שעבר בכלכליסט מנכ"ל משרד האוצר ומ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, רם בלינקוב, תבע מדירקטוריון הדואר לפני 10 ימים להגיש לו בהקדם תוכנית הבראה שתכלול גם פיטורי עובדים ובהם סמנכ"לים.
בדואר מכהנים 14 חברי הנהלה. מאז שבלינקוב נכנס לתפקיד הוא החליט שיש לבצע שינויים נרחבים בדואר בשל ההפסדים הכבדים שצבר.
בישיבת דירקטוריון מתוחה שבה השתתפה גם מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין מתחו השניים ביקורת חריפה על התנהלות הנהלת החברה בידי צאיג והמנכ"ל דני גולדשטיין שהובילה אותה למצב קשה.

1 צפייה בגלריה
מנכ”ל דואר ישראל דני גולדשטיין חבילות
מנכ”ל דואר ישראל דני גולדשטיין חבילות
מנכ”ל דואר ישראל דני גולדשטיין
(צילום: אוראל כהן)
בלינקוב אמר בישיבה לחברי הדירקטוריון, "אתם חייבים לגבש תוכנית הבראה. לפני שאתם מדברים על בעיות רגולציה, ולפני שאתם מדברים על עובדים מיותרים תצמצמו את עובדי הסגל הבכיר בחברה". ההערכה היא שבכך התכוון בלינקוב שלא יהיה מנוס אלא גם לצמצם את מספר הסמנכ"לים בחברה. הוא לא נקב בזמן להצגתה של תוכנית ההבראה, אבל התכוון לכך שהתוכנית תוצג בהקדם.
בלינקוב התרעם על גודל החדר של היו"ר הקודם חזי צאיג במטה הנהלת החברה במודיעין. לבלינקוב נמסר כי לשכת היו"ר (כמו גם של המנכ"ל) כוללת חדר רחב ידיים ליו"ר ולמנכ"ל כל אחד, וגם 2 חדרים לעוזרים ויועצים, ומזכיר החברה. כמו כן, בלשכת היו"ר והמנכ"ל מטבח ושירותים בכל אחת.
בהתייחסו לחדר היו"ר הקודם, אמר בלינקוב "מדובר בלשכה בגודל של למעלה -90 מ"ר. יש פה מרחבים, פאר והדר. בחברות "גוגל" ו"פייסבוק" אין חדרים כאלה. בסקטור העיסקי והסקטור הציבורי אין לשכות כאלה".
בלינקוב זעם ואמר, "איך היה לכם פרצוף להקים את הלשכות הללו?".
באותה ישיבה הועלתה גם סוגיית מכירת נכס של הדואר ברחוב ההגנה בתל אביב, ונשאלה שאלה מדוע הנכס נמכר ועוד במחיר מוזל. בלינקוב חזר וקרא למנכ"ל החברה שלא למכור נכסי החברה. "מכרו נכסים של הדואר בהיקף של כ-300 מיליון שקלים לכיסוי גרעונות החברה. איפה היתה הנהלת החברה? רשות החברות הממשלתיות, אגף התקציבים באוצר?", זעם.
בישיבת הדירקטוריון בה השתתפה גם מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין הוחלט על גיבושה של תוכנית הבראה בתוך שבועיים.
יצויין כי בסוף השבוע נכנס לתפקיד היו"ר מישאל וקנין. בחברה מצפים שוקנין יחד עם המנכ"ל החדש - יחזירו את הדואר למסלול של הבראה במקביל לביצוע שינויים מבניים, והקטנת הרגולציה.
שר התקשרת יועז הנדל התייחס בישיבת הממשלה בשבוע שעבר למצבו הכספי הקשה של הדואר, "אני אומר זאת כאן בקול, על סף חדלות פרעון. חייבים חקיקה כדי לצאת לשלב הבא. הנפקה של 40% ובסוף הפרטה מלאה".
שר האוצר אביגדור ליברמן תמך בדבריו ואמר כי "זה נכון, חייבים להעביר מהר את 'חוק הדואר' כי הדואר בפשיטת רגל".