סגור
מלחמת עזה טנקים ישראליים בגבול הרצועה
טנקים ישראליים בגבול הרצועה (צילום: Ohad Zwigenberg / AP)

הערכה בארה"ב: רוב החטופים בחיים, קטאר "משחקת עם שני הצדדים"

צה"ל: לא נכניס דלק לעזה בשלב זה; שר הביטחון יואב גלנט ענה לראשונה לשאלות, אמר שהוא ונתניהו "עובדים יחד"; ההפצצות בעזה נמשכות: הושמדה צמרת הפיקוד של גדוד חמאס בעזה; מטח כבד למרכז, פגיעה בתשתית חשמל ליד רחובות

היום ה-20 למלחמה: צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה ונערך למבצע קרקעי, בעוד הגזרה הצפונית ממשיכה להתחמם - כלכליסט מעביר דיווחים שוטפים

23:50 - מועצת אירופה גינתה פעם נוספת את חמאס וקראה לשחרורם המיידי של החטופים
מועצת אירופה, שמורכבת ממנהיגי כל מדינות האיחוד האירופי, הביעה תמיכה חזקה בישראל ולא קראה להפסקת אש, חרף ויכוחים פנימיים חריפים. המועצה חזרה על הגינוי החריף שלה נגד חמאס על התקפות הטרור האכזריות וחסרות ההבחנה שלו ברחבי ישראל, וכן גינתה המועצה את השימוש באזרחים כמגן אנושי על ידי חמאס. המועצה הדגישה את זכותה של ישראל להגן על עצמה בהתאם למשפט הבינלאומי ולמשפט ההומניטרי הבינלאומי, וחזרה על קריאתה לחמאס לשחרר לאלתר את כל בני הערובה ללא כל תנאי מוקדם.
23:15 - כביש 40 נסגר לתנועה בין רמלה לרחובות עקב טיפול בעמוד החשמל שנפגע מרקטה
כביש 40 בין רמלה לרחובות נסגר לתנועת כלי רכב עקב טיפול חברת החשמל ולוחמי האש בעמוד החשמל באזור שניזוק ועלה באש עקב פגיעת רקטה.
22:45 - האמריקנים מעריכים שרוב החטופים בחיים: "קטאר משחקת עם שני הצדדים"
גורמים אמריקניים מעריכים כי הצד שממלאת קטאר במגעים לעסקה לשחרור חטופים הוא "תפקיד חיובי", אך הודו: "זה נכון שהיא משחקת עם שני הצדדים". בשיחה עם ynet אמרו: "להערכתנו רוב החטופים בחיים. חטוף מת לא שווה הרבה. אנחנו חושבים שחמאס מחזיק אותם בחיים".
דחיית התמרון הקרקעי? "ארה"ב רוצה שתחשבו מהראש ולא מהלב. זה חכם. לא מנסים לעצור את ישראל, רק רוצים לוודא שיש תוכנית ואתם יודעים מה אתם עושים ולאן אתם נכנסים. אנחנו יודעים שיש לחץ על נתניהו לעשות משהו, בינתיים הוא דחה את התמרון, אבל בסוף יצטרך לעשות משהו - השאלה באיזה היקף".
על הזירה הצפונית, שם עבר יום שקט באופן יחסי, אמרו האמריקנים: "אנחנו חושבים שחיזבאללה יזהרו מלהיכנס למלחמה עם ישראל וארה"ב. מה שאיראן אומרת זה לא מה שהיא עושה. יש הרבה רטוריקה ולא צריך להתרגש מזה יותר מדי".
22:05 - מטח כבד לגוש דן והשפלה
אזעקות נשמעו ברחבי גוש דן והשפלה, בין היתר בתל אביב, רמת גן וראשון לציון.
במד"א דיווח כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים לאחר האזעקות במרכז. במקביל דווח כי עמוד חשמל התלקח במושב ישרש שליד רמלה. במקום מתבצעות סריקות אחר זירת נפילת רקטה או רסיסים.
21:30 - דובר צה"ל: "כרגע לא נכניס דלק לרצועה, תפקוד חמאס נשען על זה"
אחרי דבריהם של גורמים ביטחוניים ולפיהם ישראל תבחן הכנסת דלק לרצועה במסגרת עסקה לשחרור שבויים, דובר צה"ל דניאל הגרי הבהיר כי "כרגע לא נכניס דלק לרצועה". הוא הסביר: "הדלק - סוגייה מרכזית. התפקוד של המערכים של חמאס נשען על הדלק. עדכנו את האו"ם ואונר"א על כך שחמאס גנב דלק מבתי החולים, ונמשיך לפקח על חמאס ועל מערכת הדלקים".
20:45 - דיווח: קטאר הסכימה לבחון מחדש את קשריה לחמאס כשמשבר החטופים יסתיים
ארה"ב וקטאר הסכימו לבחון מחדש את קשריה של האחרונה לחמאס כאשר "משבר בני הערובה" ייפתר. כך דווח בוושינגטון פוסט מפי 4 דיפלומטים יודעי דבר. שתי המדינות הגיעו להסכמות בנושא במהלך ביקורו האחרון של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר,אז נפגש עם האמיר תמים בן חמד אאל ת'אני. לא ברור אם הדבר יוביל לגירושם של בכירי חמאס מקטאר.
20:12 - גורמים ביטחוניים: ישראל תבחן הכנסת דלק לרצועה במסגרת עסקת שחרור חטופים
לאחר ההתעקשות לאפשר רק "סיוע הומניטרי קריטי" ממצרים לרצועת עזה, גורמים ביטחוניים אמרו כי "ישראל הבהירה שתבחן הכנסת דלק לרצועה במסגרת עסקה לשחרור החטופים". (איתמר אייכנר)
19:59 - "הג'יפים של חמאס הגיעו!": תיעוד מקסדת לוחמי חטיבת הנח"ל, בקרב בדרך לכפר עזה
דובר צה"ל פרסם תיעוד מהיתקלות של לוחמי חטיבת הנח"ל, שבה נפל מפקד הפלוגה הרובאית, רס"ן טל גרושקה, בדרכם לכפר עזה.
בבוקר ה-7 באוקטובר הוקפצו לוחמי גדוד 931 ללחימה בעוטף. עם קבלת הידיעות על חדירת מחבלים והאירוע המתפתח בגזרה, חברו הלוחמים לכוחות נוספים בגזרה, ביניהם כח יחידת מגלן ונלחמו יחד. במהלך הקרב, השיבו הלוחמים את השליטה על המוצבים והמשיכו בחיסול מחבלים וטיהור המרחב.
במהלך קרב שהתפתח בדרכם לכפר עזה, נפל מפקד הפלוגה, רב-סרן טל גרושקה. רב-סרן טל ז"ל קפץ לאירוע יחד עם חייליו ולוחמי יחידת מגלן. באירוע חיסלו מחבלים ופעלו להשבת השליטה בישובים ובמוצבים.
19:58 - ישראל נגד רוסיה: "הזמנת משלחת חמאס למוסקבה - רוח גבית לטרור, לגרש אותה מיד"
משרד החוץ הוציא גינוי חריג נגד רוסיה, בעקבות הזמנת משלחת חמאס למוסקבה: "החמאס הוא ארגון טרור הגרוע מדאעש. ידיהם של בכירי החמאס מגואלות בדם של מעל 1,400 ישראלים שנטבחו, נרצחו, הוצאו להורג ונשרפו והם אחראים על חטיפתם של למעלה מ-220 ישראלים בהם תינוקות, ילדים, נשים וזקנים. ‏ישראל רואה בהזמנת בכירי החמאס למוסקבה צעד מגונה הנותן רוח גבית לטרור ולגיטימציה למעשי הזוועות של מחבלי החמאס. ‏אנחנו קוראים לממשלת רוסיה לגרש את מחבלי החמאס לאלתר". (איתמר אייכנר)
19:48 - עוד סיכול ממוקד בעזה: חוסלה צמרת הפיקוד של גדוד חמאס בעיר עזה
צה"ל ושב"כ חיסלו בתקיפה ממוקדת את צמרת פיקוד גדוד דרג'-תפאח של חמאס. בתקיפה מהאוויר חוסלו מפקד הגדוד ראפת עבאס, סגנו איברהים ג'דבה ומפקד הסיוע הקרבי והמנהלתי טארק מערוף. שלושתם מחבלים ותיקים בארגון שהשתתפו במערכות קודמות כנגד ישראל.
גדוד דרג' תפאח הינו גדוד בחטיבת העיר עזה, שנחשבת לחטיבה המשמעותית ביותר של חמאס. מחבלי הגדוד לקחו חלק משמעותי בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר.
19:24 - גלנט: מכינים את השלבים הנוספים, ונבצע אותם
שר הביטחון יואב גלנט אמר בסקירה ביטחונית מהקריה בתל אביב, שבסופה ענה על שאלות: "זו מלחמה על הבית. רגעים מכריעים. זה או אנחנו או הם. ואנחנו ננצח. ראיתי את חיילי צה"ל והאזרחים נלחמים ומגנים בחירוף נפש על הילדים שלהם, ראיתי מח"טים ומפקדי אוגדות נופלים בקרב. במאמץ שלהם הם מנעו את התקדמות האויב לעומק ישראל".
על הלחימה מול חמאס: "אנחנו הולמים באש ומייצרים תנאים להמשך המערכה. יגיעו גם שלבים נוספים, אנחנו מכינים אותם ונבצע אותם".
על החטופים: "יש לנו 1,400 אזרחים וחיילים הרוגים בקרב וגם 224 חטופים. אני נחוש לעשות כל מאמץ להשיב את החטופים למשפחות שלהם". גלנט הוסיף: "אירוע כזה לא קרה למדינה ב-75 שנות קיומה. מה שיקרה לנו ב-75 השנה הבאות תלוי במה שיקרה בקרב. לכן אין ברירה אחרת ואנחנו ננצח".
על החזית הצפונית אמר גלנט: "אנחנו מנהלים מלחמה בחזית הדרומית, ומוכנים גם לזירה הצפונית. חיזבאללה סופג הרוגים רבים, אבל אין לנו עניין להרחיב את המלחמה. אם תקרה, כוחות הקרקע מוכנים להגנה וחיל האוויר להתקפה".
18:54 - צה"ל תקף חוליית נ"ט בגבול לבנון
כלי טיס מאויש מרחוק תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל.
18:53 - שר החוץ של איראן באו"ם: חמאס מוכנה לשחרר שבויים, אם ישוחררו האסירים הפלסטיניים
שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, אמר בעצרת האו"ם כי חמאס מוכן לשחרר שבויים, "אם ישוחררו האסירים הפלסטינים". הוא הוסיף כי מדינתו לא רוצה את הרחבת המלחמה בין ישראל לחמאס, אך אמר כי "אם 'רצח העם' בעזה יימשך, ארה"ב עלולה להיכוות מהשריפה הזו".
2 צפייה בגלריה
מלחמת עזה שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדוללהיאן נואם ב או"ם 26.10.23
מלחמת עזה שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדוללהיאן נואם ב או"ם 26.10.23
שר החוץ האיראני נואם באו"ם
(צילום: EPA/JUSTIN LANE)
18:30 - צה"ל: חיסלנו את סגן ראש המודיעין של חמאס
מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ חיסלו היום את סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס, שאדי בארוד.
במסגרת תפקידו הקודם כראש מחלקת ההתקפה במטה המבצעים של חמאס, בארוד תכנן עם יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, את תכוניות ההתקפה שיצאו לפועל בפשיטה הרצחנית בישראל ב-7 לאוקטובר. בעברו, בארוד שימש גם כמפקד גדוד בגזרת חאן יונס והיה שותף לתכנון מספר פיגועים כנגד אזרחי ישראל.
לאחר מכן, ניהל מספר תפקידים במודיעין הצבאי של חמאס, והיה אחראי לביטחון המידע של הארגון. כמו כן, הוא אחראי על קשרי מודיעין לטובת הארגון.
18:06 - אזעקות בגוש דן ובשפלה
אזעקות נשמעו בגוש דן ובשפלה, בין היתר בתל אביב, ראשון לציון, רמת גן וקריית אונו. במד"א עדכנו כי בשלב זה לא התקבלו דיווחים על נפילות או נפגעים.
17:55 - רוסיה: משלחת של חמאס מבקרת במוסקבה
משלחת חמאס בראשות בכיר בהנהגת הארגון נחתה במוסקבה. כך דווח ברשת RIA הרוסית, מפי מקור, שלא סיפק פרטים נוספים. משרד החוץ של רוסיה אישר כי המשלחת נמצאת במוסקבה, אך לא פירט כמה זמן הם צפויים להיות שם, או עם מי הם ייפגשו.
16:55 - רחפן צה"לי התרסק על מרפסת במעלות-תרשיחא, ילדים ומבוגרים נפגעו קל
רחפן צה"לי התרסק לפנות בוקר במעלות-תרשיחא שבגליל המערבי, ככל הנראה בעקבות תקלה. המקרה מתוחקר על ידי הצבא. מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה נמסר כי שבעה מתושבי העיר הגיעו לבית החולים לאחר שמרפסת ביתם ורכבם נפגעו מהרחפן. מדובר בחמישה מבוגרים בטווח הגילים 66-34 ובשני ילדים בני 5 ו-11, שחלקם נפגעו משאיפת עשן וחלקם הוגדרו נפגעי חרדה. מצבם של כולם היה קל והם שוחררו לביתם בתום טיפול בחדר המיון, מלבד גבר בן 66 שהועבר לאשפוז במחלקה פנימית.
16:01 - אזעקות באשדוד, באשקלון ובנתיבות
אזעקות נשמעו בדרום הארץ, בין היתר באשדוד, אשקלון, נתיבות, ואזור עוטף עזה.
15:53 - רחפן צה"לי התרסק על מרפסת במעלות-תרשיחא, ילדים ומבוגרים נפגעו קל
שבעה דיירים המתגוררים במעלות-תרשיחא הגיעו למרכז הרפואי לגליל בנהריה לאחר שמרפסת ביתם נפגעה כתוצאה מנפילת רחפן של צה"ל. חמישה מבוגרים בין הגילים 66-34 ושני ילדים בני 5 ו-11 נפגעו באורח קל. כל השבעה קיבלו טיפול בחדר המיון ושוחררו לבתיהם, פרט לגבר בן 66, שהועבר לאשפוז במחלקה פנימית. (שמעון אלבז, יואב זיתון)
15:52 - יותר מ-5,000 מובטלים חדשים תוך יום
העלייה במספר ובקצב מבקשי האבטלה הולכת ומתגברת. 5,700 תובעי אבטלה חדשים נרשמו ביממה האחרונה בביטוח הלאומי, לעומת עלייה של 3,700 אתמול ו-3,500 שלשום. כלומר, מספר המובטלים החדשים גדל יותר מפי 1.5 תוך יממה. כתוצאה מכך, המספר הכולל של תובעי האבטלה החדשים זינק מ-25,200 ל-30,900.
ממוצע תובעי האבטלה עומד על 20 אלף לחודש. אם היה נראה שהחודש ייגמר ב-40 אלף תובעי אבטלה, כלומר כפול מהממוצע, הרי שעכשיו נראה הרבה יותר סביר שהוא יסתיים עם 50 אלף תובעי אבטלה, פי 2.5 מהממוצע. יודגש כי אחוז אבטלה הוא 41 אלף איש, כלומר לא מדובר בינתים בשינוי שישפיע משמעותית על הכלכלה.
מתוך המובטלים, 15,500 (50%) הוצאו לחל"ת כפוי, והיתר פוטרו (וסיבות נוספות בשוליים). הנתון הזה נובע בין היתר מכך שבניגוד ליממות קודמות, ביממה האחרונה היו יותר מפוטרים (3,100) מאנשים שהוצאו לחל"ת (2,600). (שחר אילן)
15:29 - צבע אדום בעוטף עזה
התרעת צבע אדום הופעלה בעין השלושה שבעוטף עזה.
15:22 - ועדת הכספים תידרש לקיים דיון דחוף במימוש הכספים הקואליציוניים
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, יידרש לכנס את הוועדה לדיון בקבלת תמונצת מצב עדכנית על מימוש הכספים הקואליציוניים. זאת, לאחר ששבעה מחברי הוועדה דרשו זאת ממנו ובהתאם לתקנון הכנסת, לפיו נדרשת פנייה של שליש מחברי הוועדה. לפי הערכות באוצר, גובה התקציבים הקואליציוניים שלא מומשו לשנים 2023-4 עומד על 9 מיליארד שקל, מתוכם 2.3 מיליארד שקל למשרדי הבריאות והביטחון הלאומי.
נזכיר כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע על הקפאת תקציבים שאינם מיועדים ללחימה, אך לצורך ביטול או הקפאת הכספים הקואליציוניים יש לקבל החלטה מפורשת על כך בממשלה. סמוטריץ' לא הגיש לממשלה הצעת החלטה כזו. (צבי זרחיה)
15:13 - ארדואן: "המערב לא פועל לפי החוק בעזה כי הדם שנשפך הוא של מוסלמים"
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי מדינות המערב לא מצייתות לחוק הבינלאומי בעזה, בגלל ש"הדם שנשפך הוא דם של מוסלמים", וטען כי "ההתקפות הישראליות על עזה הן ברבריות. בנאום בארמון הנשיאות בטורקיה, האשים ארדואן את מדינות המערב במתן תמיכה ללא תנאים לתקיפות הישראליות מבלי לקרוא לאיפוק. לדבריו, "אף אחד לא צריך לצפות מטורקיה לשמור על שתיקה נוכח האלימות בעזה".
15:06 - צבע אדום בעוטף עזה
התרעת צבע אדום הופעלה בכרם שלום שבעוטף עזה.
14:45 - חוסל פעיל בכיר במערך הרקטי של חמאס
מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני של שב"כ ואמ"ן חיסלו את מפקד מערך הירי הרקטי של צפון חאן יונס של חמאס חסן אלעבדאדלה. כך מסרו צה"ל ושב"כ בהודעה משותפת, שבה צוין כי "זאת לצד מספר חיסולים של מחבלים בארגון הטרור חמאס וכן המשך תקיפות של מטוסי קרב המשמידים תשתיות של ארגון הטרור חמאס, ביניהן עמדות שיגור ומפקדות טרור".
13:32 - מטח לעבר גוש דן והשפלה; פגיעה בבניין בפתח תקווה, שריפה במקום
צוותי כיבוי והצלה פועלים לכיבוי שריפה בדירה בפתח תקווה בעקבות פגיעה ישירה במטח האחרון שנורה לעבר ערי המרכז. טרם ברור אם מדובר בפגיעה ישירה של רקטה או ברסיסים, ולא ידוע על לכודים או נפגעים בשלב זה.
12:37 - גנץ: "כל מי שהיה שותף להנהגה לא יכול להסיר מעצמו את האחריות, כולל אני"
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נשא הצהרה לתקשורת והתייחס להצטרפות מפלגתו לממשלת החירום. "עברו שבועיים מאז שנכנסנו לממשלה והקמנו את קבינט ניהול המלחמה, ואני אומר לכם בביטחון מלא, שזה היה הצעד הנכון למדינת ישראל והצעד הזה כבר הוכיח עצמו". על שאלת האחריות, אמר גנץ: כל מי שהיה שותף להנהגה ולהובלת מדינת ישראל בכל תפקיד לא יכול להסיר מעצמו את האחריות ובכלל זה אני. אני יותר מעשרים שנה נמצא בעמדות מפתח ביטחוניות ומדיניות, אינני משחרר את עצמי מהאחריות, לא לדברים שקרו ולא לדברים שלא קרו".
12:03 - דובר צה"ל: חמאס ממשיך להציב את תושבי הרצועה כמגן אנושי ומונע מהם להתפנות
בימים האחרונים פנו חיילי וקציני יחידה 504 באגף המודיעין בקריאה לתושבים ברצועת עזה להתפנות דרומה למען ביטחונם. כך מסר דובר צה"ל וציין כי חמאס ממשיך להציב את תושבי הרצועה כמגן אנושי ומונע מהם להתפנות, "כפי שראינו גם בעבר על ידי הצבת מחסומים שהציב ארגון הטרור".
11:37 - המשטרה: עד כה זוהו 808 אזרחים שנרצחו במלחמה
המשטרה עדכנה כי עד כה זוהו 808 גופות של אזרחים שנרצחו במלחמה, שהם כ-83% מהאזרחים (שאינם חיילים) שנרצחו מאז מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר - וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה "שורה" של הרבנות הצבאית. עוד נמסר כי עד כה הובאו לקבורה 701 חללים.
11:34 - דובר צה"ל עדכן: מספר החטופים - 224; הפשיטה הלילה ברצועה נמשכה שעות
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בהצהרתו היומית לתקשורת כי הפשיטה הקרקעית שבוצעה הלילה ברצועת עזה נמשכה כמה שעות, ו"לא היו נפגעים לכוחותינו". תא"ל הגרי ציין כי "עד כה נמסרה הודעה למשפחות 309 חללי צה"ל, ו-224 חטופים. המספר הזה לצערי מתעדכן ומשתנה בהתאם למידע המודיעיני שעומד לרשותנו. אנחנו ממשיכים לקיים פשיטות שתכליתן לאסוף מידע בשטח, להבין מי חטוף ומי נעדר".
10:45- עזה: "7,000 הרוגים מתחילה המלחמה, עשרות אלפים פצועים ונעדרים"
לשכת המידע הממשלתית בעזה דיווחה כי מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-7,000, וכי ישנם עשרות אלפי פצועים ונעדרים. "אנחנו סובלים ממחסור במנגנונים המיועדים לחלץ קורבנות מתחת להריסות", מסרה הלשכה.
10:30 - אחרי שעות של שקט: צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה
התרעת צבע אדום נשמעה בכיסופים שבעוטף עזה, אחרי יותר מ-12 שעות של שקט. התרעת צבע אדום הופעלה גם בשדרות, איבים וניר עם.
10:20 - צה"ל תקף ביממה האחרונה יותר מ-250 מטרות של חמאס ברצועת עזה
ביממה האחרונה מטוסי קרב של צה"ל תקפו יותר מ-250 מטרות של חמאס ברצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל שציין כי בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, מפקדות מבצעיות, פירי מנהרות טרור ומשגרי רקטות המוצבים בסביבה אזרחית שבוצע באמצעותם ירי לעבר ישראל במהלך הלחימה. בנוסף, לוחמי זרוע הים תקפו עמדת שיגור של טילי קרקע אוויר של מערך האווירי של ארגון הטרור חמאס באזור חאן יונס, העמדה מוקמה בסמוך למסגד ולגן ילדים.
7:50 - כוחות משולבים של צה"ל ביצעו הלילה פשיטה ממוקדת בצפון רצועת עזה
כוחות צה"ל בפיקוד חטיבת גבעתי ביצעו הלילה פשיטה ממוקדת באמצעות טנקים בשטח צפון רצועת עזה, כחלק מהכנת המרחב לשלבי הלחימה הבאים. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי במסגרת הפעילות הכוחות איתרו ותקפו מחבלים רבים, השמידו תשתיות טרור, עמדות נ"ט וביצעו עבודות לארגון האזור. הכוחות יצאו משטח הרצועה בסיום המשימה.


7:30 - העצרת הכללית של האו"ם תתכנס לדיון חירום על המלחמה בישראל, שיימשך יומיים
העצרת הכללית של האו"ם תתכנס היום בשעה 17:00, שעון ישראל, לדיון חירום על מלחמה בישראל, לבקשת הקבוצה הערבית ובהובלת ירדן וארגון המדינות המוסלמיות. בכנס, שיימשך יומיים, ינאם גם שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן וביום שישי תתקיים הצבעה על הצעת החלטה שהוגשה על ידי ירדן. ההצעה, מתעלמת לחלוטין מקיומו של חמאס ולא מזכירה אותו או את הטבח שביצע, קוראת להפסקת אש מיידית ואינה מתייחסת כלל לירי הטילים והרקטות על ישראל או לזכותה להגן על עצמה.
6:27 - הבית הלבן: נתניהו וביידן דנו במאמצי שחרור החטופים ובהוצאת זרים מעזה
הבית הלבן פרסם פרטים מהשיחה שנערכה בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לראש הממשלה בנימין נתניהו מוקדם יותר. לפי הבית הלבן, השניים דנו בהתפתחויות בעזה, במאמצים לאיתור ושחרור חטופים ובהם אזרחים אמריקנים, ובמאמצים לאפשר יציאת בעלי אזרחויות זרות מרצועת עזה בהקדם האפשרי. "הנשיא דיבר על תמיכת ארה"ב בזרימת סיוע הומניטרי לאוכלוסייה בעזה, ובירך על המאמצים להגביר את הסיוע בתקופה הקרובה. הוא הדגיש שלישראל יש כל זכות ואחריות להגן על אזרחיה מטרור, ושעליה לעשות זאת בהתאם לחוק ההומניטרי הבינלאומי", נמסר מהבית הלבן.
6:00 - ארגון הבריאות העולמי: חמאס צריך להוכיח שהחטופים בחיים - ולשחרר את כולם
ארגון הבריאות העולמי קרא לחמאס לספק הוכחות לכך שהחטופים שמוחזקים בידיו נמצאים בחיים ולשחרר את כולם. ראש ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברייסוס, מסר כי "חמאס צריך לספק בדחיפות הוכחות שהחטופים חיים ולשחרר את כולם מסיבות הומניטריות ובריאותיות".

2 צפייה בגלריה
טיל ש שוגר מ לבנון יורט מעל הכנרת מלחמת עזה 26.10.23
טיל ש שוגר מ לבנון יורט מעל הכנרת מלחמת עזה 26.10.23
טיל יורט מעל הכנרת
(צילום: מעיין בורזיקובסקי)

00:00 - 23:30 - פיצוץ בשמיים מעל הכינרת: יורט טיל ששוגר מלבנון לעבר כטב"מ ישראלי
פיצוץ גדול נצפה הערב (רביעי) בשמיים באזור הכינרת. דובר צה"ל: "צה"ל יירט טיל קרקע אוויר ששוגר משטח לבנון. לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר טיל קרקע אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. כלי טיס של חיל האוויר תקף בתגובה את מקור הירי בשטח לבנון".