סגור

מתייבשים בדואר: אלו הם הסניפים שבהם תחכו למעלה מ-20 דקות כדי לקבל שירות

בדיקה של משרד התקשורת מצאה 33 סניפי דואר שבהם נרשמו זמני המתנה חריגים שהגיעו בחלק מהמקרים גם ל-70 דקות. מנגד חלה ירידה בממוצע הארצי ל-8 דקות המתנה בזכות המעבר לזימון תורים מראש. רשימת הסניפים המלאה בפנים

בדיקה שערך משרד התקשורת בסניפי דואר ברחבי הארץ העלתה תמונה מדאיגה לגבי 33 יחידות שבהן נמדדו זמני המתנה חריגים במיוחד של מעל ל-20 דקות, ובחלק מהמקרים אף 70 דקות המתנה לקבלת שירות. המשרד פרסם היום (ד') את רשימת הסניפים הבעייתיים, בהם ניתן למצוא את סניף הורדוס בירושלים, סוכנות לוינסקי בתל אביב וסוכנות איזור התעשייה עמק שרה שבבאר שבע.

במשרד התקשורת ציינו כי בצד החיובי זמני ההמתנה ברוב יחידות הדואר השתפרו וירדו לכ-8 דקות בממוצע בעקבות המעבר של הדואר למתן שירות למזמינים תורים מראש בלבד. שר התקשורת יועז הנדל פנה לדואר וביקש מההנהלה לבחון את התנהלות הסניפים שבהם התגלו חריגות בזמני ההמתנה ולדאוג לטיפול מיידי בהן, כאשר המשרד יבצע בדיקה נוספת שלהם בתוך 90 ימים.


2 צפייה בגלריה
ח"כ יועז הנדל לשעבר ממפלגת כחול לבן
ח"כ יועז הנדל לשעבר ממפלגת כחול לבן
השר יועז הנדל
(צילום: אבי מועלם)

בין היתר הורה המשרד לדואר ישראל לנקוט בכל הפעולות הנדרשות למטרה זו, כמו ניהול התורים באמצעות זימון תור מראש, הרחבת שעות הפעילות של היחידות, הרחבת עמדות השירות לציבור ביחידות ואיושן באופן מלא לאורך כל ימי ושעות הפעילות ועוד. זמן ההמתנה הממוצע אינו אמור לעלות על 10 דקות, בהתאם לרישיונה של חברת הדואר.
בין הסניפים שבהם נרשם שיפור משמעותי בזמני ההמתנה ציינו במשרד התקשורת את סניפי הגבעה הצרפתית ונווה יעקב בירושלים. הבדיקה נעשתה במדידה יומית של זמני ההמתנה בסניפים לאורך למעלה משלושה חודשים.
"המטרה שלי כשר התקשורת היא לדאוג לשירותי דואר איכותיים, יעילים ונגישים, אשר יהיו חלק משוק תחרותי, ולכן גם קידמנו רפורמה בדואר בחוק ההסדרים", ציין הנדל, "אני מבקר ביחידות הדואר מדי שבוע ונחשף מקרוב לרמת השירות, לאתגרים ולדברים שחייבים לשפר. יש ממשלה שעובדת ומתפקדת וזו הזדמנות לעשות שינוי בשירות כל כך חיוני לאזרחי ישראל. אנחנו רואים שיפור בזמני ההמתנה ביחידות ברחבי הארץ אבל עדיין נדרשת עבודה בסניפים רבים. אנחנו נפעל לקצר את זמני ההמתנה באופן מידי ולא נרפה עד שיושג שיפור משמעותי בשירות למען לקוחות הדואר".
מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, הוסיפה: "יש שיפור ניכר בזמני ההמתנה הממוצעים בדואר בעקבות המעבר ל'תור בקליק'. עם זאת משימתנו היא להבטיח שיחידות המדורגות בתחתית הטבלה עם זמני המתנה חריגים וקיצוניים יטופלו בהקדם".
מדואר ישראל נמסר בתגובה: "אנו מברכים על בדיקת משרד התקשורת, המעידה על השיפור הרב בזמני ההמתנה בדואר במאות יחידות, בהן נמדדו זמני המתנה, הנמוכים מ-8 דקות בממוצע. מהלך 'תור בקליק' אשר יצא לדרך בינואר השנה הוכיח את עצמו והוא מאפשר ללקוחות להגיע בזמן שנוח להם, ולהתקבל כמעט ללא המתנה, ולדואר - להיערך להגעת הלקוחות ולווסת עומסים. אנו נמשיך לפעול לשיפור השירות גם באותן 5% מהיחידות בהן נמצאו זמני המתנה הגבוהים מ-10 דקות בממוצע".

רשימת הסניפים שבהם נרשמו זמני המתנה חריגים במיוחד: