סגור
Dun's 100

על ניהול מותג

על כוח של סיפור חזק להשפיע ולא בגלל העובדות

אם אתם בעלי מקצועות חופשיים, עורכי דין, רואי חשבון שמאי מקרקעין , אדריכלים ברור שאתם בעלי השכלה אקדמאית והכרה מקצועית כמומחים בתחום שלכם.
אך ככל הנראה לא לימדו אתכם באוניברסיטה או הטכניון איך לשווק עצמכם ולספר במה הייחודיות בשרות או במוצר שלכם , ומדוע כדאי ללקוחות לשכור את השרות שלכם.
אחד העקרונות בעולם השיווק היצירתי הוא ניהול סיפור המותג שלכם. אתם לא חייבים לנהל חברה גדולה כדי להבין שניהול מותג הוא הכרחי לעסק בכל גודל.
מה זה ניהול מותג?
מערכת ניהול המותג כוללת ניהול גג של כל מערך הנכסים האסטרטגיים, השיווק מסרים, תוכן , ויח"צ עיצוב ומשאבים. יצירת מערכת תוכן שעובדת בזרימה ועקביות עם סיפור "אחר" בן אם אתה אדם של עסק אדם אחד או חברה של אלפי עובדים היא דבר מהותי להמשך הצלחה, שאומר הרבה על סיפור העסק שלכם ומה אתם משדרים בחוץ, מה אותו ניצוץ או בשפת אנשי השיווק הבידול המיוחד שלכם.
אולי תחשבו לרגע במה הייחודיות שלכם לעומת המתחרים שלכם? בוודאי שיש הבדלים גם אם לפעמים במבט ראשון קשה לנו לראות.
מותג טוב הוא אחד שמשדר עקביות, כיום שאנו מפוצצים בערוצי מידע ופרסומות, רוב הצרכנים לא זוכרים מה התוכן האחרון שצרכו באתר. יחד עם זאת אם אנו לאורך זמן רואים מותג, עם זהות מותגית אחידה עם אותו קו במסרים, שימוש בגופן וצבעים יהיה לרוב האנשים יותר קל לעקוב ולזהות מרחוק את אותו עסק. כך נוהגים חברות גדולות מוכרות וגם עסקים קטנים.
סת ג'ודין, מומחה השיווק הבינלאומי, סופר, יזם, מרצה והבלוגר שגם זכיתי לפגוש אותו השנה בקורס דיגיטלי, מאסטר קלאס למנהלי שיווק גלובלי, נתן הגדרה שלו למותג: מכלול הציפיות, הזיכרונות, הסיפורים ומערכות היחסים שביחד מביאים את הלקוח לבחור במוצר או שירות אחד על פני האחר. כך שעל פי גודין הערך של מותג הוא רק הסכום הכולל של כמה אנשים ישלמו באיזה תדירות הם בוחרים בשרות או מוצר על פני כל האלטרנטיבות.
הרבה פעמים אנשים מתבלבלים וחושבים שעיצוב לוגו הוא המותג. עיצוב הוא דבר חשוב אבל הוא לא המותג.
אכן עסקים שונים מצליחים לכבוש את הקהל מאחר והם יוצרים עניין, וכובשים את הקהל או כפי שגודין אומר סיפור נהדר הוא סיפור מבטיח. הוא מבטיח דרך, נועזות, אומץ, כייף הוא מבטיח להגיע למקום אחר ולכן אולי שווה להקשיב לו.
1 צפייה בגלריה
לימור גורביץ
לימור גורביץ
לימור גורביץ
סיפורים חזקים הם גם יוצרים אמינות. שמירת אמון זה משאב סופר חשוב בעולם שאיש כבר כמעט לא מאמין לאחר ואף אחד כבר לא רוצה לשמוע פרסומת מסוג מכירה ישירה.
סיפור טוב הוא מדבר לכולם, הוא לא עוסק בהכרח בעובדות אלא מציג משהו אחר שאדם ממוצע גם יכול להתחבר ולהזדהות, בסופו של דבר לנקוט פעולה. נכון, בעולם כיום הרבה ממה שלמדנו בעבר במנהל עסקים ובשטח השתנה אך עדיין לסיפורי מותג יש תפקיד חשוב למצוא ולדייק את הספור והתפקיד שלכם.
לסיכום, מספר טיפים בניהול המותג :
** צרו מודעות וחשיפה למותג כדי שאנשים יכירו את סל השירותים והמוצרים -קבעו מה הצעת ערך הייחודית USP) (
** הכר את הלקוחות והרגלי הצריכה שלהם
** עקביות והתמדה. מותג המשדר עקביות מייצר גם טון עקבי של ערכי החברה ובהמשך אמינות.
** תחזוקה ועדכונים. עבודת תקשורת שיווקית מחייבת ניהול אחיד כתיבת תוכן ועדכונים במסרים, עיצוב וכתיבת תוכן ליח"צ ופוסטים ברשתות . בשוק יש גם שורה של צ'אטבוטים -כלי Ai שכדאי להכיר ויכולים לסייע ולתמוך בעבודת כתיבה וניטור השיווק, דאטה ותוכן.
מאת לימור גורביץ תקשורת, משרד המתמחה בשירותי ייעוץ פיתוח עסקי יצירתי וסיפורי תוכן ויח"צ בדגש עולמות ליגל מרקטינג, משרדי עריכת דין, אקדמיה ונדל"ן
d&b – לדעת להחליט