סגור
אייל זמיר  מנכ"ל משרד הביטחון החדש
אייל זמיר, מנכ"ל משרד הביטחון החדש ( דובר צהל)

אייל זמיר ימונה לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט החליט למנות את זמיר לתפקיד. האלוף (במיל') זמיר יחליף את אמיר אשל. שימש בעבר כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה נתניהו, שתמך במועמדותו לתפקיד הרמטכ"ל

שר הביטחון יואב גלנט החליט למנות את האלוף (במיל') אייל זמיר לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון. זמיר היה עד לאחרונה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל הבא, שאליו נבחר האלוף הרצי הלוי, שיחליף באמצע החודש את אביב כוכבי.
מועמדותו של זמיר לרמטכ"ל נתמכה בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, עת היה יו"ר האופוזיציה. הוא שימש בשנים 2012 עד 2015 בתפקיד מזכירו הצבאי של ראש הממשלה. אולם שר הביטחון לשעבר בני גנץ בחר למנות לתפקיד את הלוי.
זמיר צפוי להיכנס לתפקידו במשרד הביטחון במהלך השבועות הקרובים, והוא יחליף את האלוף (במיל') אמיר אשל, שכיהן בתפקיד בשנתיים וחצי האחרונות.
חילופי המנכ"לים במשרד הביטחון היו צפויים, שכן אשל הודיע כבר לפני מספר שבועות על כוונתו לפרוש. בתקופת כהונתו הוא קידם את הרפורמה "נפש אחת" לשיפור הטיפול בנכי צה"ל וניהל תהליכי התעצמות בצבא שכוללים רכש של מסוקי סער חדשים, מטוסים לתדלוק אווירי, צוללות, מערכות יירוט וזאת לצד האצת הפיתוח של המערכת ליירוט רקטות באמצעות קרן לייזר רבת עצמה.
אשל זכה להערכה מצד התעשיות הביטחוניות בשל פעילויות אקטיביות שנקט להגדלת היצוא הביטחוני תוך הסרת חסמים וחתימה על הסכמים באופן שמקצר משמעותית לוחות זמנים בעסקאות ביטחוניות. ב-2021 הגיע היצוא הביטחוני של ישראל לשיא של כל הזמנים, והסתכם ב-11.3 מיליארד דולר.
זמיר שירת בצה"ל במשך 38 שנה בשורה של תפקידי לחימה ופיקוד, ובנוסף לכהונתו כמזכירו הצבאי של נתניהו היה אלוף פיקוד הדרום וסגן הרמטכ"ל, וריכז בין השאר את תוכנית העבודה הרב-שנתית של צה"ל, "תנופה", שצפויה להסתיים ב-2024.
גלנט נכנס למשרד הביטחון אתמול, כשמתוקף ההסכמים הקואליציוניים יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יכהן בתפקיד שר במשרד הביטחון, בנוסף לתפקידו כשר האוצר. סמוטריץ' יהיה אחראי על המינהל האזרחי ועל מתאם פעולות הממשלה בשטחים.
בתקופה הקרובה גלנט וסמוטריץ' יידרשו לשורה של החלטות כלכליות הקשורות בין השאר להיקף תקציב הביטחון, לעקרונות התר"ש העתידי של צה"ל, לחידוש הליכי ההנפקה של התעשייה האווירית ולרכש אמצעי לחימה חדשים במסגרת בניין הכוח.